"העובדה שהפעם היינו אחראים לבדנו על כל הפרויקט (ולא שותפים עם פיג'ו וסיטרואן; א.ש) אפשרה לנו להיות 100% טויוטה בכל מה שרצינו, גם ליצור עיצוב מקטב יותר שזה מה שאנחנו אוהבים בזמן האחרון", אומר אנדריאס קרלוצ'י, סגן נשיא טויוטה אירופה למוצר ולשיווק, במהלך מפגש מקוון שערכנו עם מספר ממובילי פרויקט טויוטה אייגו X. "אני חושב שניצלנו טוב יותר מאשר קודם את החופש שלנו כדי להביא מוצר שהוא הרבה יותר מזוהה ובולט –  מכונית קטנה עם הרבה אישיות". 

יצרנים רבים נטשו את קטגוריית מיני מכיוון שאינה רווחית. איך אתם רואים זאת? 
"עבורנו זהו תחום רווחי הודות לכל הרפורמות שעשינו ב-17 השנים האחרונות. השקנו את אייגו ב-2005, ומאז הצלחנו להעניק לדגם בסיס עסקי נכון. הרכב הזה גם עזר לנו למשוך לקוחות חדשים ותרם לתדמית המותג. כאשר מתחרים רבים עוזבים את פלח השוק הזה, אנחנו מצפים לגדול. אנחנו שואפים להגיע כבר בחודשים הקרובים לקצב של 120,000 מכירות לשנה; זה האייגו המושך ביותר בהיסטוריה של הדגם" 

טויוטה אייגו 2022 החדשה | ראיון עם סגן נשיא טויוטה באירופה
צילום: טויוטה

אנה סטליארובה, מתכננת מוצר בטויוטה אירופה, מוסיפה: "בעיקרון, תהיה עליית מחירים בגלל תוספת הציוד והאבזור הבטיחותי, אבל אנחנו רוצים שהמחירים יהיו קרובים למקובל בקטגוריה, אז לא נתרחק מדי". 

טויוטה מפורסמת במערך ההיברידי. האם נראה בעתיד גרסאות היברידיות? הרי הפלטפורמה הזו יכולה להכיל אותן 
"כרגע אנחנו חושבים שמה שהצגנו זה הפתרון הטוב ביותר לרכב כזה. אנחנו לא פוסלים זאת בעתיד, פתרון כזה יכול להגיע, אבל כרגע אין תכנית. חטיבת הכוח הנוכחית מביאה שילוב מצוין של עלויות, חיסכון וניקיון. ההיברידי תופס מומנטום באירופה והדבר מוצא ביטוי בביקוש. אבל לא מדובר רק בעלויות במקרה הזה; כאשר מכניסים מערך כזה למכונית זה עלול להביא לשינויים גדולים שיפגעו בנוחות".

סטין סטופטרס, מהאחראים על הצד הטכני במוצר, מוסיף: "בתיאוריה ניתן לשלב את המערך ההיברידי, אבל יהיה צריך לחשוב מחדש על התכנון כי צריך למצוא מקום לסוללה וזה יוסיף משקל. זה יהיה קצת כמו ליצור מכונית אחרת". 

טויוטה אייגו 2022 החדשה | ראיון עם סגן נשיא טויוטה באירופה
צילום: טויוטה

העיצוב הוא ללא ספק אחד המרכיבים החמים בדגם החדש וטדאו מורי, האחראי על העיצוב בטויוטה אירופה, בהחלט נראה גאה.  

"הפילוסופיה שלנו הייתה לתת למכונית חזית עם פרצוף שנראה מתוחכם אבל לא מחייך מדי או אגרסיבי מדי. המכונית תמיד נראית זזה ותכננו את הקורה האחורית במיוחד כך שתתאים לשילוב שני צבעי המרכב. עם זאת, האתגר הגדול בתכנון אייגו X היה להוריד את מקדם הגרר ברכב כה גבוה". 

האם קיבלתם השראה מאייגו היוצאת או מ-IQ? 
"שתיהן מכונית עירונית מושלמות. כמהנדס מאוד אהבתי את IQ, כי זו לא רק אחת המכוניות הקטנות הטובות ביותר, אלא כזו שגרמה לנו לחשוב מחוץ לקופסה – ודבר זה קרה גם במכונית הזו (אייגו X; א.ש) במספר נושאים. למשל, לגדול באופן כל-כך משמעותי באורך וברוחב, ועדיין לאפשר רדיוס סיבוב של 4.7 מטרים". 

טויוטה אייגו 2022 החדשה | ראיון עם סגן נשיא טויוטה באירופה
צילום: טויוטה

עם הצגת אייגו X יש לכם רכב פנאי בכל קטגוריה. עד כמה זה חשוב לכם, והאם תהיה גם אייגו רגילה?
קרלוצ'י חוזר לשיחה עם סיומה: "אייגו רגילה זו הצעה מעניינת, אבל אנחנו לא דנים כאן במוצרים עתידיים, ומה שהצגנו כעת נראה לנו כאפשרות הנכונה. הלקוחות מזהים אותנו כיצרן חזק של רכבי פנאי ו-SUV, וחשוב לנו שתהיה לנו הצעה כזו בכמה שיותר תחומים". 

המראה האגרסיבי גורם לנו לחשוב על GR. האם תהיה גרסה ספורטיבית? 
"אנחנו לא מדברים על העתיד, ודבר כזה אינו נמצא כרגע בתכנית שלנו. אבל בהתחשב בפלטפורמה ובקשיחות המרכב המכונית בהחלט ראויה לגרסה כזו. כשתנהגו בה תרגישו את הפוטנציאל הזה...".

טויוטה אייגו 2022 החדשה | ראיון עם סגן נשיא טויוטה באירופה
צילום: טויוטה