לפני שבועות ספורים חשפה פולקסווגן את הדור השני של הטנדר אמארוק, וזה מבוסס על פורד רייינג'ר החדש (T6) שהוצג אשתקד ואתו הוא חולק רצפה ואת כל מכלולי ההנעה. אמארוק החדש אף מיוצר במפעל של פורד בסילברסטון, דרום אפריקה.

ניצלנו את ההזדמנות לשיחה עם דר' קרסטן אינטרה (Carsten Intra), מנכ"ל פולקסווגן מסחריות; לרס קראוס, חבר הנהלת פולקסווגן מסחריות לשיווק ולמכירות; אלברט קירצינגר, האחראי על העיצוב בחטיבת המסחריות.

ראשים מדברים / ראיון עם הנהלת פולקסווגן מסחריות
דר' קרסטן אינטרה, מנכ"ל פולקסווגן מסחריות | צילום: פולקסווגן

שיתוף ושיתוף פעולה
שני הטנדרים חולקים אותה שלדת סולם גם עם ברונקו החדש. פולקסווגן אמארוק מוצע במבנה של תא נהג יחיד או כפול, בהנעה אחורית וכפולה לא-קבועה או קבועה גם לכביש. בראש ההיצע של הטנדר החדש רמת הגימור 'אוונטורה' המכוונת אותו לכביש ו'פאנמריקנה' עם מאפייני עיצוב לשטח.

במהלך השנים האחרונות משתפות פורד וקבוצת פולקסווגן פעולה בקנה מידה נרחב ובתחומים חשובים ביותר עבורן. פולקסווגן משתפת את פורד בידע שלה ברכב חשמלי ועל בסיס הרצפה החשמלית MEB ייבנו גם שני דגמים של פורד. בנוסף, שתי היצרניות חולקות זו עם זו גם דגמים מסחריים, ומעבר לשת"פ בתחום הטנדרים, קאדי, המסחרית הקלה החדשה של פולקסווגן תשווק על-ידי פורד כטורנאו, ואילו טרנזיט קונקט, המסחרית הבינונית של פורד, תהיה גם פולקסווגן טרנספורטר החדשה.

לפי אנשי פולקסווגן השווקים החשובים של אמארוק הם דרום אפריקה (שם כאמור הוא מיוצר), אוסטרליה (שמרכז הפיתוח שם היה מהאחראים לתכנונו), המזרח התיכון, וחלקים מאירופה.

ראשים מדברים / ראיון עם הנהלת פולקסווגן מסחריות
צילום: יצרן

מדוע עבדתם עם פורד על המחליף של אמארוק?
"בדקנו מי המתחרים, מי מביא את המרכיבים הנכונים. הפלטפורמה שפיתחנו איתם לוקחת את אמארוק קדימה.

"כדי לייצר אפשרויות תחרותיות בתחום הזה טוב שיש שותף, מכיוון שכך אנחנו יכולים להציע יותר גרסאות לכל צורך. הכוח של האמארוק בשוק והצרכים שלנו הביאו לכך שריינג'ר יעשה צעד גדול קדימה מבחינה טכנולוגית, כמו למשל העובדה שכעת יש לו מנוע 3.0 ליטר V6 (לאמארוק הראשון היה מנוע כזה; א.ש). מבחינת הלקוח זה אומר תוספת טכנית משמעותית הודות לשיתוף".

כולם מדברים בימים אלה על חשמל. האם הנעה כזו יכולה להגיע גם לאמארוק?
"פולקסווגן רוצה להציע חשמול בכל התחומים כי זו דרך חשובה לאפס זיהום. אנחנו מקשיבים קודם כל ללקוחות שלנו, אצלם מתפתחת דרישה כזו והרכב החדש מוכן לכך. צריך למצוא את נקודת הזמן הנכונה לעשות זאת, אבל צריך לזכור שזהו רכב גלובלי, ואוסטרליה ודרום אפריקה נמצאות במצב שונה מבחינת חשמול הרכב מאשר אירופה.

"כמהנדסים, אנחנו תמיד מתכננים דגם לעשור לפחות, בייחוד כאשר מדובר ברכבים כאלה שחיים הרבה זמן, אבל כאמור הטנדר מוכן לעבור גם לחשמל מלא". 

ראשים מדברים / ראיון עם הנהלת פולקסווגן מסחריות
צילום: יצרן

איך הייתם מגדירים את ההבדלים בין אמארוק לריינג'ר?
"תמיד ישנן אותן שאלות של 'מה דומה ומה שונה', ואנחנו בפולקסווגן רגילים לכך שפלטפורמה אחת משותפת למספר דגמים. ההבדל המרכזי הוא בעיצוב ובתחושה שהנהג מקבל, וזו מבוססת על האיכות של פולקסווגן; כל דבר שרואים ונוגעים בו זה פולקסווגן. עשינו הרבה מאמצים גם במערך המולטימדיה (המבוסס על זה של פורד; א.ש) כדי להעניק את התחושה האופיינית לדגמים שלנו. גם כיול המתלים ייחודי לנו ומתאים לפולקסווגן.

"אז כל מה שאתה רואה הינו פולקסווגן לגמרי, אבל ברור שהיינו צריכים לכוון להורדת העלויות, כך שכל מה שמתחת משותף. ישנם מרכיבים ומכלולים כמו השמשות מלפנים ומאחור, הגג, בתי המראות וידיות הדלתות שלקחנו מהמדף, אבל עיצוב מכסה המנוע, הכנפיים, והדלתות ייחודי לאמארוק. זה כמו ID.4 ו-ID באז; יש הרבה פריטים טכניים משותפים".

ראשים מדברים / ראיון עם הנהלת פולקסווגן מסחריות
צילום: יצרן

נראה כאילו כל המנועים ותיבות ההילוכים מגיעים מפורד...
"פורד היא השותף המוביל בפיתוח – אז כן, זה נכון, אבל הגדרנו אותם ביחד. איך הם יתפקדו, מה יהיה האופי שלהם, איך ניתן יהיה לפתח אותם בעתיד ואיך ניתן יהיה ליצור משהו נכון ללקוחות שלנו, כולל תיבת ההילוכים". 

מתי יגיע הרכב לשווקים, ואיך אתם מתמודדים עם מגבלות הייצור?
"גם עם הדגם הזה אנו סובלים מאותם קשיים המאפיינים את תעשיית הרכב בשאר העולם. כבר בסוף השנה נתחיל לשווק אותו בדרום אפריקה, בבלגיה ובלוקסמבורג, למזרח התיכון נגיע בפברואר 2023 והגל שלאחר מכן יהיה באפריל. באופן כללי ניתן להגיד שהשיווק האמיתי יחל ב-2023".

האם אתם יודעים מה יהיו הבדלי המחיר בין פולקסווגן לפורד?
"אנחנו לא מתכננים איתם מחירים, אנחנו מתחרים בהם. לכל מותג ישנם הלקוחות שהוא פונה אליהם".  

ראשים מדברים / ראיון עם הנהלת פולקסווגן מסחריות
צילום: יצרן

האם תרצו להציג גם SUV על הבסיס הזה?
"זה תמיד רעיון מעניין לבסס על שלדה כזו גם SUV. אבל כרגע הטנדר מביא את הערך הטוב ללקוחות, ואנחנו מציעים אפשרות לסגירה של הארגז"

תאילנד נחשבת מקום חשוב לייצור ולשיווק טנדרים. האם תהיו גם שם?
"אנחנו בודקים זאת. תאילנד היא תמיד שוק חשוב שאנחנו בוחנים, אבל קשה לייצא לתאילנד מדרום אפריקה. במקביל, נמשיך לייצר בדרום אפריקה את הדור הראשון של אמארוק לאותם שווקים שדורשים זאת".