פיג'ו, יצרנית המכוניות הצרפתית שכיום הינה חלק מתאגיד סטלנטיס, הכריזה בעבר כי תחדל מלמכור מכוניות בעלות מנוע בעירה פנימית באירופה עד לשנת 2030, יעד התואם את החלטת האיחוד האירופאי בנושא. בהתאם, בפיג'ו עמלים על הרחבת ההיצע החשמלי, ועד אז נדרשים לעמוד בתקנות הזיהום המתרחבות של האיחוד האירופי ונדרשים לצעדים משמעותיים גם בשלבי הביניים. 

יחידה היברידית חדשה
כדי להתמודד עם התקינה המחמירה ב"שנות המעבר" תציג היצרנית יחידת הנעה היברידית חדשה לגמרי. זו תהיה מבוססת על דור חדש למנוע ה'פיורטק' של פיג'ו שככל הנראה ישמור על המבנה והנפח המוכרים – טורבו-בנזין 1.2 ליטר 3 צילינדרים – שעבר אף הוא שינויים מעמיקים; המנוע יפעל במחזור מילר, טורבינת המגדש עם להבים בגאומטריה משתנה, לחץ של 350 באר במזרקים, ובנוסף התזמון ייעשה באמצעות שרשרת ולא רצועה.

פיג'ו חושפת פרטים ראשונים על יחידת הנעה היברידית חדשה
צילום: פיג'ו

למנוע זה תשודך תיבה דו-מצמדית, כנראה עם 7 הילוכים, בתפעול חשמלי. בתוכה יורכב מנוע חשמלי בהספק של 29 כ"ס, שיהיה חלק ממערכת מיקרו-היברידית של 48 וולט. מערכת זאת, עם סוללה של 1 קוט"ש, תאפשר להניע את הרכב בכוח החשמל בלבד למרחק קילומטר אחד במהירות עירונית.  

המערך ההיברידי הזה צפוי לפי פיג'ו להביא להפחתה של כ-15% בצריכת הדלק בהשוואה ליחידת הכוח הנוכחית. דגמים ראשונים שיצוידו במערך החדש הם דגמי הפנאי פיג'ו 3008 ו-5008 המוכרים. בפיג'ו מציינים כי זהו פיג'ו 5008 ה"מחושמל" הראשון, והמשמעות בפועל תהיה צריכה של 17 ק"מ/ל' במקום 15 ק"מ/ל' שהוא הנתון הנוכחי. 

פיג'ו 3008 ו-5008 ההיברידיים צפויים להגיע לכבישי אירופה כבר במחצית הראשונה של שנת 2023, עד אז תשחרר היצרנית פרטים מלאים על היחידה ההיברידית החדשה.