חטיבת היוקרה של יונדאי חשפה בניו יורק קדימון לדגם הבא של החברה; כפי שהשם והעיצוב מרמזים, הקונספט הוא גרסת קופה של רכב הפנאי GV80 והוא אמור להיכנס לייצור בסוף 2023 או בתחילת 2024, בצמוד למתיחת הפנים לדגם הרגיל.

ג'נסיס טוענת שרכב התצוגה "משמש כהצהרת כוונות לעתיד, מרמז על דגמים יותר אמוציונליים ומוכווני ביצועים". כפועל יוצא, העיצוב ספורטיבי יותר מכל דגמי ג'נסיס עד כה, ומתוכנן להתחרות בדגמים כמו ב.מ.וו X6 ואודי Q8 כשיגיע לייצור.

"במהלך שבע השנים האחרונות הוספנו לפורטפוליו שלנו עוד דגמי לייף סטייל, כמו GV80 ו-GV70" אמר בחשיפת הקונספט לוק דונקרוולק, המעצב הראשי של ג'נסיס. "עכשיו אנחנו פורצים גבולות חדשים עם מכוניות אמוצינליות יותר שמגבירות את הביצועים והתכונות הדינמיות של המותג."

פרטים טכניים טרם פורסמו, אך סביר להניח שבדומה ל-GV80 הרגיל, גם גרסת הקופה תעשה שימוש במנוע ה-V6 מוגדש הטורבו בנפח 3.5 ליטר - אולי אף בגרסת ביצועים מחוזקת.

ג'נסיס GV80 קופה קונספט
צילום: ג'נסיס

המהפך החיצוני ביחס ל-GV80 כולל חישוקים שחורים מגודלים (שהינם חלק מחבילת השחרה כוללת), ספוילרים מלפנים ומאחור, ומרכב מותפח הכולל קשתות גלגלים מוגדלות. הגג עשוי מסיבי פחמן, משל הייתה זו מכונית ספורט...

אחד ממאפייני העיצוב הבולטים הוא הפנסים הקדמיים, הנמשכים מסביב לפינות המרכב באופן ייחודי ומושך.

תא הנוסעים מעוצב בצורה קצת יותר מוגזמת, עם קצת שטיקים של דגמי קונספט שלא יגיעו לייצור - ארבעה מושבי באקט, מוט גישור אחורי, ושפע של סיבי פחמן, עור נאפה וזמש.

ג'נסיס מתכננת להציג בהמשך גם רכב פנאי גדול עוד יותר, GV90, שיהווה את ספינת הדגל של המותג.

ג'נסיס GV80 קופה קונספט סביבת נהג
צילום: ג'נסיס