תחרות אוטו השנה 2023 הגיעה לסיומה, ולצד ההכרזה על הזוכה הגדולה בתואר 'אוטו השנה 2023' מגיעות גם ההכרזות על הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. השנה, כבכל שנה מזה 28 שנים, צוות הכתבים של אוטו התכנס לשורה ארוכה של דיונים קדחתניים בהם עברנו על כל קטגוריה וסגמנט אפשריים ושקלנו את המתמודדים והמתמודדות הראויים ביותר לתואר לפי פרמטרים רבים: עיצוב, סביבת נהג, שימושיות, יחידות הנעה, צריכת דלק או חשמל, התאמה לקהל, מגוון גרסאות, רשימת האבזור, בטיחות והתמורה למחיר. הכל הסתכם לכדי מנצחת אחת ברורה בכל קטגוריה.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2023 בסגמנט שטח קטן' הוא – סוזוקי ג'ימני.

זו השנה השלישית ברציפות בה סוזוקי ג'ימני זוכה אצלנו בתואר 'אוטו השנה 2023 בסגמנט רכבי השטח הקטנים'. וזה נכון שהוא המתמודד הכמעט יחיד בגזרת המחיר והמימדים שלו – אבל באמת שהוא ראוי לתואר הזה בזכות ולא בחסד. מדובר ברכב שטח אמיתי, ממתק מוטורי שראוי לכל מחמאה. שנתחיל?

למרות שהשם ג'ימני מלווה אותנו כבר שנים ארוכות מדובר למעשה רק בדור השני של רכב השטח הקטן. דור זה הוצג לראשונה בשנת 2019, כ-20 שנים לאחר שהוצג הדור הראשון! העניין הוא שלמרות שהשם ג'ימני מלווה את סוזוקי רק מסוף שנות ה-90', מסורת רכבי השטח הקטנים של סוזוקי היא עניין שראשיתו באמצע המאה הקודמת – כך שמדובר ברכב עם שושלת וייחוס שטח של ממש.

סוזוקי ג'ימני
צילום: נועם עופרן

אותה היסטוריה ושושלת מפוארת באה לידי ביטוי, קודם כל, בעיצוב. ג'ימני העדכני מציג מופע רטרו-מודרני מוצלח באופן יוצא דופן. רכב השטח הקטן הזה קורץ אל עבר אייקוני השטח של העבר – בעולם השטח בכלל, בתוך סוזוקי בפרט – הסבכה מלפנים, המבנה הקובייתי והרבוע, המרזבים בגג, הגלגל התלוי מאחור, בתי הגלגלים המנופחים, הכל משדר שטח "של פעם" ואיכשהו נראה ממש שייך ל"היום". 

גם סביבת הנהג ממשיכה את אותו מופע רטרו-מודרני-קשוח של החוץ. תמצאו שם אלמנטים רבועים המשדרים שטח של פעם (לוח המחוונים), פתחי ופקדי עגולים המשדרים חמידות ושלל ידיות אחיזה בולטות וברגי אלן חשופים המשדרים עמידות. איכשהו כל הסגנונות הללו משתלבים זה בזה ופשוט עובדים טוב ביחד ביצירת מופע ייחודי וקוסם.

ואחרי שסיימנו לדבר על העיצוב חייבים לדבר על היכולת בשטח – שם ג'ימני זורח. נכון, מדובר ברכב קטנטן – אבל רכב שטח אמיתי של ממש, עם שלדת סולם קשוחה, סרנים חיים, מצבי הנעה לשטח (כפולה, נמוך) ופוטנציאל שיפורים משמעותי. כבר בבסיס זוויות ונתוני מרכב טובים מאוד – זווית גישה של 37 מעלות, זווית נטישה של 49 מעלות, זווית בטח של 152 מעלות ומרווח גחון של 21 ס"מ.

סוזוקי ג'ימני בשטח
צילום: נועם עופרן

כל הנתונים האלה באים לידי ביטוי בשטח והופכים את הג'ימני הקטן לרכב מוכשר ומסוגל מאוד כשהדרך נגמרת והשטח מתחיל. הזכרנו מקודם שיש פוטנציאל לשיפורים, אבל כבר במצבו הסטנדרטי מדובר ברכב שטח מרשים ביותר שיכול לעבור פחות או יותר בכל תוואי שטח רציני ולעמוד בקצב של רכבי שטח גדולים ויקרים ממנו. מכלולים עמידים ומוצלחים בתוספת המשקל הצנום הם כנראה מתכון טוב לעבירות ועמידות בשטח. 

בקיצור, סוזוקי ג'ימני הוא רכב שטח של ממש באריזה קטנה וחיננית, ובדור הנוכחי הוא גם שיפור משמעותית את איכות החיים על סיפונו – ביצועיו טובים מבעבר, נוחות הנסיעה נאותה ובידוד הרעשים ראוי. מדובר ברכב שתוכלו לקחת היישר מהסוכנות ולחצות איתו כמעט כל מסלול טיול בשטח ישראל – וכל זה במחיר המקביל לזה של משפחתית מן השורה.

לסיכום, מכל הסיבות האלה שהוזכרו כאן למעלה, סוזוקי ג'ימני היא הזוכה שלנו בתואר 'אוטו השנה 2023 בסגמנט רכבי השטח הקטנים'.

סוזוקי ג'ימני אוטו השנה 2023
צילום: נועם עופרן