יוניון מוטורס, יבואנית דגמי טויוטה לישראל, הכריזה תחילת שיווק טויוטה היילקס (1968, דור נוכחי ב-2015) בגרסת GR ספורט ויילד טראק. בכך מצטרף ההיילקס למגמה ההולכת ומתרחבת של טנדרים בגרסאות ששואבות השראה מעולמות ה'באחה'. לפי היבואנית מדובר במהדורה בהיקף מוגבל, אולם לא נמסר מידע לגבי מספר הכלים שמוצעים.
 

טויוטה היילקס GR ספורט

כאמור, שמה המלאה של הגרסה הוא GR ספורט ויילד טראק, וזה יותר מרמז עבה לכוונות המשורר בנוגע לאופי ההיילקס הזה. על אף שנתוני כושר ההעמסה והגרירה כמעט ללא שינוי ביחס לשאר הגרסאות, ה-GR מבטיחה אופי ספורטיבי ויכולות מהנות בשבילים.

השינויים ביחס לגרסאות הרגילות מתחילים בחוץ: GR ספורט בעלת מופע מוחצן ובוטה יותר מזה של הגרסאות הרגילות וזה כולל סבכה ופגוש בעיצוב ייחודי, חישוקי 17 אינץ' ייעודיים לגרסה זו, כנפיים שחורות ותפוחות יותר, שלל תגי GR, קליפרים צבועים באדום ועוד.

בצד הטכני ניתן למנות בולמים משופרים לעבודת שטח מאומצת, מפסק סרנים רחב משמעותית – 167.5 ס"מ מלפנים ו-170.5 ס"מ מאחור במקום 154 ס"מ ו-155 ס"מ בהתאמה – דיסקים גדולים יותר מלפנים ודיסקים מאחור (במקום תופים), מיגוני גחון, הגבהה למרכב ועוד. בהתאם, נתוני הגישה ומרווח הגחון שופרו: 30 מעלות ו-32.3 ס"מ במקום 29 מעלות ו-310 ס"מ. זווית הנטישה טובה פחות: 26 מעלות במקום 27 בגרסאות האחרות. 

טויוטה היילקס GR ספורט בישראל
צילום: טויוטה

המנוע נותר ללא שינוי: 2.8 ל' טורבו-דיזל בעל 4 ציל' המפיק 204 כ"ס ב-3,000-3,400 סל"ד ו-51.1 קג"מ ב-1,600-2,800 סל"ד. התיבה אוטומטית עם שישה הילוכים וההנעה כפולה. הביצועים הם 10.7 שניות ל-100 קמ"ש והמהירות המירבית עומדת על 175 קמ"ש.
 

אבזור, מחיר

טויוטה היילקס GR ספורט מוצע ברמת גימור אחת עשירה למדי הכוללת: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך בגודל 8 אינץ', קישוריות לאנדרואיד ואפל, מערך מצלמות וחיישני חניה היקפי, כוונון הגה חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, קיפול חשמלי למראות, חישוקים קלים בגודל 17 אינץ' ועוד.

בבטיחות מערך מקיף יחסית לסגמנט הכולל: 7 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית, זיהוי הולכי רגל, תיקון סטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים ועוד.

המחיר של טויוטה היילקס GR ספורט נקבע על 370,000 שקלים.

טויוטה היילקס GR סביבת נהג
צילום: טויוטה