אחרי אינספור תצלומי ריגול, רמזים וקדימונים, מיצובישי הציגה סוף סוף את הטנדר החדש שלה, שבגלגולו האחרון נקרא טרייטון - דור שישי לשושלת ה-L200 של היצרן היפני שהחלה ב-1978.

הטרייטון הוצג בתאילנד - שם הוא מיוצר - וזהו הטנדר החדש-לגמרי הראשון של היצרנית מזה קרוב לשני עשורים, שכן הטרייטון היוצא שהוצג ב-2014 היה למעשה עדכון מסיבי של ההאנטר מ-2005.
 

מה חוץ?

הטרייטון החדש מאמץ מראה נועז, רבוע ואגרסיבי מקודמו, אך מוותר על העיקול הייחודי של הדלתות האחוריות אשר אפיין את שני הדורות האחרונים. 

רמות הגימור הבכירות יזכו לפנסי לד מלפנים ומאחור, ויוצעו גרסאות עם צביעה דו גונית וחבילות השחרה למראה ספורטיבי יותר. מיצובישי מתגאה גם במדרגות צד גדולות יותר עם ניקוז משופר, ידיות דלתות גדולות יותר מבחוץ וכפתורים מסיביים מבפנים שניתנים לתפעול גם עם כפפות עבודה.

מיצובישי טרייטון
צילום: מיצובישי

גרסת תא הנהג הכפול ארוכה ב-1.5 ס"מ מבעבר (532 ס"מ) ורחבה ב-5 ס"מ (186.5 ס"מ). הגובה נשאר זהה (179.5 ס"מ), אך בסיס הגלגלים נמתח ב-13 ס"מ משמעותיים, ל-313 ס"מ.
המימדים המוגדלים ממקמים את הטרייטון החדש באמצע הקטגוריה מבחינת מידות חיצוניות - כשהוא גדול מאיסוזו D-מקס, אבל קטן מפורד ריינג'ר.

בגרסאות תא הנהג הכפול יש גם גידול של 5 ס"מ במפשק הגלגלים (רוחב 157 ס"מ מלפנים, 156.5 ס"מ מאחור), כאשר הארגז ארוך ב-3.5 ס"מ מהדגם הנוכחי (155.5 ס"מ) ורחב ב-7.5 ס"מ (154.5 ס"מ).

מיצובישי טרייטון תא מטען
צילום: מיצובישי

למרות הממדים המותפחים, מיצובישי טוענת שהמרכב קל מזה של קודמו הודות לשימוש בפלדה חדשה בעלת יכולת מתיחה גבוהה. עם זאת, המשקל צפוי לעלות, שכן שלדת הסולם קשיחה יותר - שיפור של 40 אחוז בכיפוף ו-60 אחוז בפיתול - וכבדה מבעבר. נתון משקל סופי טרם פורסם.

הדגם החדש מורשה לגרור 3.5 טון בגרסאות הבכירות, לעומת 3.1 טון בדגם הנוכחי.

מיצובישי טרייטון 2023
צילום: מיצובישי
 

מה מניע?

בתאילנד מוצעים שלושה סוגי מרכב: תא נהג יחיד, תא נהג מורחב ("קבינה וחצי") או תא נהג כפול. ישנן גרסאות הנעה אחורית, הנעה כפולה פשוטה או מתוחכמת, ושלוש גרסאות של מנוע דיזל 4 ציל' בנפח 2.4 ליטר: גרסת טורבו בשני הספקים או גרסת טווין טורבו חזקה יותר.

מיצובישי טרייטון חדש
צילום: מיצובישי

גרסת הבסיס של מנוע ה-2.4 ל' טורבו-דיזל מייצרת 150 כ"ס, ומעליה ניצבת גרסת 184 כ"ס - עדיין עם מגדש יחיד. גרסת הדגל כפולת המגדשים מייצרת 204 כ"ס ב-3500 סל"ד ו-47.9 קג"מ ב-1500-2750 סל"ד - שיפור משמעותי מול גרסת הנוכחית המשווקת בישראל (מנוע 2.2 ליטר המייצר 150 כ"ס ו-40.8 קג"מ). המנוע ישודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או 6 הילוכים אוטומטית, וכמו בעבר יוצע עם מערכת הנעה כפולה מתוחכמת, Super Select II, הכוללת דיפרנציאל מרכזי מוגבל החלקה, ואפשרות להשתמש במצב 4x4 בכבישים סלולים.

יש כעת שבעה מצבי נהיגה ייעודיים לעומת 4 בדור הקודם, שבחלקם (חול ובוץ) המערכת תנעל את הדיפרנציאל המרכזי, ובאחרים (סלעים) המערכת תשלב ליחס העברה נמוך ("הילוך כוח") בנוסף לנעילת הדיפ'.

מיצובישי טרייטון מנוע
צילום: מיצובישי

אחד החידושים המעניינים במערכת ההנעה הכפולה הבכירה הוא השימוש ב-Active Yaw Control - מערכת הזכורה לטובה מרפליקות הראלי המופלאות במשפחת לאנסר איוו. מדובר למעשה במערכת הכוונת מומנט (טורק וקטורינג) אקטיבית, שמצטרפת כאן לנעילת דיפרנציאל אחורי, בקרת גלישה במורד, הכוונת מומנט מבוססת בלמים וסיוע לזינוק בעלייה.

המתלים נשארים בתצורת עצמות עצה כפולות מלפנים וקפיצי עלים מאחור, אך מיצובישי טוענת שהיא עיצבה מחדש את המתלה הקדמי ברוב הגרסאות כדי לקבל מהלך מתלה גדול ב-2 ס"מ - בעוד שקפיצי העלים האחוריים קלים מבעבר, עם בולמי זעזועים חזקים ועבים יותר.

שינויים מכאניים נוספים כוללים הגה כוח חשמלי, ארגז נמוך ב-4.5 ס"מ מבעבר, כמו גם שינויים במיקומי הברגים והגישה למכלולים כדי להפוך את התחזוקה לזולה ומהירה יותר.

מיצובישי טרייטון נתונים
צילום: מיצובישי
 

להסתכל פנימה

בתא הנוסעים, הטרייטון החדש שואל הרבה מרכיבים מהאאוטלנדר; מסך המולטימדיה בגודל 9 אינץ' (לעומת 7 אינץ' כיום) מריץ תוכנה חדשה שצפויה להציע ממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, וממוקם לצד לוח מחוונים המשלב מסך בגודל 7 אינץ' עם מדי מהירות וסל"ד אנלוגיים.

מיצובישי טרייטון סביבת נהג
צילום: מיצובישי

מיצובישי לא פרסמה מפרט מלא, אך בתמונות ניתן לראות מטען סלולרי אלחוטי ושקעי USB ו-USB-C מלפנים ומאחור (אך ללא פתחי אוורור אחוריים).

אגף הבטיחות זוכה לשדרוגים משמעותיים כולל בקרת שיוט אדפטיבית (חדשה), בלימת חירום אוטונומית, סיוע לשמירה על הנתיב (חדש, אזהרת  בלבד בעבר), ניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה חוצה מאחור.

מיצובישי טרייטון מושבים
צילום: מיצובישי
 

מתי אצלכם?

מסירות בשווקי אסיה מתוכננות לתחילת 2024, ולאור השדרוג המסיבי, יש להניח שהמחיר יהיה גבוה מבעבר. הטרייטון החדש יהווה גם את הבסיס לדור הבא של ניסאן נבארה, שיוצג לקראת סוף השנה הבאה. שני הטנדרים צפויים לחלוק שלדה, טכנולוגיה ורכיבים מכניים, אך לנבארה יהיה מרכב בעיצוב שונה.