סקודה סקאלה וסקודה קאמיק, שנמצאים איתנו כבר כמעט 4 שנים ללא שינוי, זכו למתיחת פנים של אמצע החיים. 

רכב הפנאי הקטן והמשפחתית הקטנה חולקים פלטפורמה ומכלולים, וזכו לעדכון בו זמנית. בשני המקרים מדובר בעדכון מתון למדי, כשרכב הפנאי קאמיק זכה למראה "קשוח יותר" לטענת היצרנית, עם סבכה גדולה מבעבר, תאורת יום דקיקה, פנסים ראשיים קטנים יותר, פגושים קדמיים ואחוריים חדשים, חתימת תאורה חדשה מאחור, עיצובים מעודכנים לחישוקים ומגוון של צבעי מרכב חדשים.

הסקאלה זוכה גם לפגושים קדמי ואחוריים חדשים, פנסים דקים מבעבר עם חתימת תאורה בצורת L, חישוקים בעיצוב חדש, פנסי לד כסטנדרט, פנסים אחוריים מעודכנים ותשעה צבעי מרכב חדשים.

סקודה סקאלה 2024
צילום: סקודה

כמו בדגם היוצא, גם הפעם יוצעו רמות גימור 'מונטה קרלו' לשתי המכוניות שמוסיפות חבילות השחרה, איפור ספורטיבי ועוד. שני הדגמים זמינים כעת גם עם אופציה לפנסי לד מטריקס.

בתא הנוסעים, יש מגוון רחב של צבעים חדשים, מבחר של ריפודי בד, זמש או עור, קישוטים בצבעי כרום, שחור או נחושת, וברמות הגימור הגבוהות גם מושבים ספורטיביים.

סקודה סקאלה מושבים
צילום: סקודה

סקודה גם טוענת כי נעשה שימוש בבדים ממוחזרים ובחומרים טבעיים כתחליף לחלק מהפלסטיקים.

יש גם עיצוב חדש לפאנל בקרת האקלים, כאשר כעת גם השליטה בעוצמת האוורור מתבצעת ממתגים נפרדים במקום מתוך מסך המגע. חבילות האבזור עודכנו אף הן באירופה - אם כי לא ברור איך זה ישפיע על ההיצע המקומי.

מחוונים מוקרנים בגודל 8 אינץ' מוצעים כסטנדרט באירופה, עם אופציה להגדלה ל-10.25 אינץ'.

סקודה סקאלה וקאמיק מתעדכנים לקראת 2024
צילום: סקודה

מסך המולטימדיה מציע גודל של 8.25 או 9.2 אינץ' לפי רמת הגימור - כמו בעבר - עם Apple CarPlay ו-Android Auto אלחוטיים ועדכונים מהאוויר בחלק מהגרסאות.

כמו כן, מוצעים כאופציה שקעי USB-C שיכולים לספק עד 45 וואט לטעינה מהירה של סלולרי או אפילו מחשב נייד, והדלת האחורית בתפעול חשמלי תאפשר פתיחה ללא מגע יד.

הסקאלה והקאמיק המעודכנים זוכים גם לפטנטים פרקטיים מסדרת "Simply Clever" של היצרנית, דוגמת כיסי אחסון לסמארטפונים בגב המושבים הקדמיים, ומחזיקי כוסות אחוריים נשלפים המתחברים למנהרת ההילוכים.

סקודה קאמיק
צילום: סקודה

מערכות הבטיחות זכו לעדכון אף הן, וכוללות כעת בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, ניטור עירנות הנהג וניטור שטח מת עם טווח מורחב של עד 70 מטר.

באירופה ניתן להזמין "מתלים לכבישים משובשים" בסקאלה, שמעניקים הגבהה של 1.5 ס"מ למרכב, או מתלים ספורטיביים (בשני הדגמים) שמנמיכים את גובה המרכב (1.5 ס"מ בסקאלה, ס"מ אחד בקאמיק).

סקודה קאמיק 2024
צילום: סקודה

היצע המנועים לא השתנה, וימשיך בישראל ככל הנראה עם אותם שני מנועי טורבו-בנזין: 1.0 ל' שמייצר 115 כ"ס ו-1.5 ל' 150 כ"ס. לשניהם תיבת 7 הילוכים דו-מצמדית וההנעה קדמית.

מחירים טרם פורסמו, אך לא צפויים להשתנות באופן משמעותי. השיווק בישראל מתוכנן לתחילת 2024.

סקודה סקאלה
צילום: סקודה