סקודה הציגה דור חדש לאחד מרכבי הפנאי הפופולריים באירופה, הקודיאק, שיהיה זמין כבעבר בגרסאות 5 או 7 מושבים.

כמקובל בסקודה (ובקונצרן פולקסווגן ככלל), העיצוב מאמץ גישה אבולוציונית ונראה כמו גרסה מלוטשת של קודמו. העדכונים היותר בולטים כוללים משטחים נקיים יותר בצדדים ופנסי לד-מטריקס בחזית.

סקודה קודיאק גריל
צילום: סקודה

מבחינת מידות, הקודיאק החדש ארוך בכ-6 ס"מ מקודמו (475.8 ס"מ), כאשר שאר המידות כמעט זהות לדגם היוצא - 186.4 ס"מ לרוחב, 165.1 ס"מ לגובה ובסיס גלגלים של 279.1 ס"מ.

עיקר הצמיחה לאורך מתבטאת בתא מטען שמציע כעת 75 ליטר יותר מבעבר - 920 ליטר מרשימים בגרסת חמשת המושבים, או בין 340 ל-845 ליטר בגרסת שבעת מושבים. בנוסף, מרווח הראש בשורה השלישית האופציונלית גדל ב-1.5 ס"מ.

סקודה קודיאק מושבים אחוריים
צילום: סקודה

עיצוב הקוקפיט מושפע מהאניאק החשמלי, עם קווים מודרניים ומינימליסטים הכוללים מסך מולטימדיה בגודל 12.9 אינץ' לצד לוח מחוונים מוקרן בגודל 10.25 אינץ' ותצוגה עילית.
מוט ההילוכים עבר לעמוד ההגה, ופינה יותר מקום בקונסולה המרכזית לאחסון.

בין הפטנטים מסדרת "Simply Clever" החכמה של סקודה (חלקם בתוספת תשלום) אפשר למצוא תא אחסון חדש לנוסעים מאחור, מטען אלחוטי כפול המוטמע בתוך תא מקורר, מטריה המשולבת בדלת הנהג ועוד.

סקודה קודיאק סביבת נהג
צילום: סקודה

כמו הסופרב החדשה, גם הקודיאק החדש מבוסס על גרסה משופרת של ארכיטקטורת MQB, המאפשרת הטמעה טובה יותר של מערכות הנעה היברידיות.

גולת הכותרת של אגף ההנעה היא גרסה היברידית-נטענת, המבוססת על שילוב בין מנוע ה-1.5 טורבו בנזין המוכר לבין מנוע חשמלי, המייצרים הספק משולב של 204 כ"ס. הסוללה, בגודל נדיב של 25.7 קוט"ש, מעניקה טווח חשמלי של למעלה מ-100 ק"מ ותומכת בטעינה מהירה של עד 50 קילוואט. הכוח מועבר באופן בלעדי לסרן הקדמי דרך תיבה כפולת מצמד עם 6 הילוכים.

סקודה קודיאק מידות
צילום: סקודה

הנעה כפולה תוצע בגרסאות הדיזל והבנזין החזקות (2.0 ליטר, 193 ו-204 כ"ס בהתאמה), בעוד שגרסאות הבסיס (בנזין היברידי מתון 1.5 ליטר או דיזל 2.0 ליטר - שניהם בהספק של 150 כ"ס) יוצעו רק עם הנעה קדמית.

מחירים טרם פורסמו. שיווק בישראל צפוי רק במחצית השנייה של 2024.

סקודה קודיאק 2024
צילום: סקודה