לאחר תקופה ארוכה של טיזרים והכנות – אודי Q6 e-tron החשמלי החדש נחשף רשמית. מדובר ברכב פנאי בינוני (D-SUV) חשמלי חדש לגמרי בהיצע הדגמים של היצרנית אשר יתמקם בין Q4 e-tron הקומפקטי ל-Q8 e-tron הגדול ויתחרה בכלים דוגמת ב.מ.וו iX3, מרצדס EQC ואחרים.

אודי Q6 e-tron
צילום: אודי
 

פלטפורמה חדשה

כזכור, אודי Q6 e-tron החדש תוכנן על בסיס פלטפורמת PPE החדשה של הקבוצה שעל בסיסה נחשף ממש לאחרונה אחיו של Q6 – פורשה מקאן החשמלי והחדש. לא מפתיע אם כן שגם המימדים דומים: אורכו של Q6 e-tron עומד על 477 ס"מ (1 ס"מ פחות), גובהו 170 ס"מ (8 ס"מ יותר) ובסיס הגלגלים נמתח על פני 290 ס"מ (1 ס"מ יותר) – ואלה נתונים דומים אך נדיבים יותר מאלה של Q5 הנוכחי. לתא המטען נפח של 526 ל' (540 ל' בפורשה) וישנו תא מטען קדמי בנפח 64 ל' (84 ל' בפורשה).

העיצוב החיצוני ממשיך את הקו המוכר של היצרנית והדמיון לשאר הדגמים ניכר. המופע הכללי שגרתי למדי וכאמור מתכתב יותר עם המותג עצמו מאשר מנסה לשדר משהו "חשמלי".

אודי Q6 e-tron 2024
צילום: אודי

בסביבת הנהג לעומת זאת הסיפור שונה לגמרי: אודי Q6 e-tron מוותר על הסידור המוכר והנוכחי של היצרנית לטובת סביבת נהג בעיצוב חדש לגמרי. לפי אודי, שפת העיצוב החדשה לפנים מושתת על ניצול תלת מימדי של החלל באמצעות מבנה הקונסולה המרכזית, מיקום המסכים והפקדים השונים ושימוש בחומרים ודיפונים ליצירת מרחבים מובחנים ברחבי התא.

מול הנהג, לראשונה באודי, משטח אחיד קעור ו"צף" עליו נמצאים לוח המחוונים המוקרן בגודל 11.9 אינץ' ולצידו מערכת מולטימדיה בגודל 14.5 אינץ'. לפי אודי המסך פונה אל הנהג ואמור לייצר תחושת שליטה לצד אווירה נעימה בהתאמה אישית בזכות תאורת אווירה העוטפת אותו. כאופציה ניתן להוסיף מסך נוסף מול הנוסע בגודל 10.9 אינץ', ובאודי מציינים כי הנהג לא יוכל לצפות במסך למניעת הסחות דעת. 

אודי Q6 e-tron סביבת נהג
צילום: אודי

גולת הכותרת לפי אודי היא תצוגה עילית חדשה ומתקדמת אשר מאפשרת תצוגה בגודל של לא פחות מ-88 אינץ'. באודי מציינים כי המערכת החדשה תציג את המידע במציאות רבודה ובאיכות גבוהה במיוחד ותאפשר הצגת פריטים שונים ב"מרחק" של עד 200 מטרים מהנהג להעמקת החוויה.

אודי Q6 e-tron מציאות רבודה
צילום: אודי
 

מנועים, סוללה, טווח

כאמור, ה-Q6 e-tron החדש מבוסס על פלטפורמה חדשה ועדכנית ולזו מערך חשמלי במתח 800V. זה מאפשר לשפר משמעותית את יכולות הטעינה של הדגם ביחס לדגמים החשמליים העכשוויים של היצרנית. באודי מציינים כי Q6 e-tron מסוגל לטעינה מהירה בהספק מירבי של 270 ק"ו. במקרה של טעינה בעמדה מהירה במתח של 400V ה-Q6 e-tron מסוגל לפצל את הספק הטעינה בין שני חלקי הסוללה כך שהספק הטעינה המירבי יעמוד על 150 ק"ו במקרה כזה.

בשלב ראשון אודי Q6 e-tron מוצע עם סוללה אחת בלבד – לזו 100 קוט"ש ברוטו ו-94.9 קוט"ש נטו.

אודי Q6 e-tron 2024
צילום: אודי

בגרסת ההנעה הכפולה ההספק המירבי עומד על 388 כ"ס הביצועים הם 5.9 שניות ל-100 קמ"ש, המהירות המירבית היא 208 קמ"ש וטווח הנסיעה המירבי עומד על 610 ק"מ. בעתיד צפויה גם גרסת הנעה אחורית עם טווח משופר קלות.

בראש ההיצע עומדת בשלב זה גרסת SQ6 הספורטיבית עם 517 כ"ס, 4.3 שניות ל-100 קמ"ש, 227 קמ"ש מירביים. נתון הטווח הרשמי לא פורסם אולם סביר שהוא אינו רחוק מזה של גרסת הכניסה. נזכיר כי למקאן גרסת "טורבו" עם הספק של 639 כ"ס – רמז לגרסת RSQ6 שבוודאי תראה אור בעתיד.

מצ’מפיון מוטורס, יבואנית דגמי אודי לישראל, נמסר כי אודי Q6 e-tron החדש צפוי להגיע לארץ במהלך הרבעון הרביעי של השנה.

אודי Q6 e-tron חשמלי
צילום: אודי