תחרות אוטו השנה 2024 הגיעה לסיומה, וזו השנה ה-29 ברציפות מאז יצאה לדרך. כבכל שנה, גם הפעם צוות הכתבים של 'אוטו' התכנס לשורת דיונים ארוכה אשר בסופה, ובשקלול קולות הקוראים, נבחרה הזוכה גדולה בתחרות עליה תוכלו לקרוא כאן בהרחבה. לצד הפרס הגדול נבחרו גם הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. בכל קטגוריה וקטגוריה נשקלו המתמודדים הראויים ביותר ודורגו לפי פרמטרים רבים המהווים שיקול בקניית רכב: יחידות הנעה, ביצועים, צריכת דלק, נוחות נסיעה, התנהגות כביש, בידוד רעשים, אבזור, תמורה ועוד. ובכל סגמנט וסגמנט נבחר בסוף זוכה אחד ויחיד.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2024 בקטגוריית המשפחתיות הגדולות׳ היא – אקספנג P7.

אקספנג היא יצרנית צעירה מאוד במונחי תעשיית הרכב העולמית. היא נוסדה רק בשנת 2014 ורק לאחרונה החלה לשווק מכוניות מחוץ לשוק הסיני באופן רחב. העובדה כי מדובר ביצרנית כה צעירה הופכת את ההישגים והתוצרים שלה למרשימים עוד יותר.

אקספנג P7 אוטו השנה 2024 משפחתיות גדולות
צילום: אלי שאולי

כזו היא אקספנג P7, המשפחתית הגדולה של היצרנית ששמה לעצמה את טסלה מודל 3 כמטרה – אבל גם לא מתביישת להסתכל אל עבר מתחרות מבית מותגי היוקרה המוכרים. איך היא עושה זאת?

ראשית, העיצוב. מדובר במכונית נאה במיוחד בעלת מראה ומופע עדכניים כנדרש. היא משדרת משהו מודרני, הייטקי ומאוד ״חשמלי״ והכל ארוז בצורה מושכת ונאה לעין. המופע עצמו גם מקורי למדי, משלב אלמנטים מעולמות הקופה ומזוהה כ״אקספנג״ גם במבט מרחוק. אהבנו.

גם למימדים החיצוניים של המרכב תפקיד ביצירת הרושם. מדובר במכונית גדולה, ממש גדולה ביחס לסגמנט – אורכה עומד על 488 ס״מ ובסיס הגלגלים נמתח על פני כמעט 300 ס״מ, נתון מדהים לסגמנט. הדבר בא לידי ביטוי במרחב לנוסעים, במיוחד ליושבים מאחור שיהנו ממרווח רגליים פנטסטי.

אקספנג P7 אוטו השנה 2024 משפחתיות גדולות
צילום: אלי שאולי

היא ממשיכה עם הטכנולוגיה – אקספנג הפכה לשם דבר בתעשייה בכל הקשור לשילוב מערכות חכמות וטכנולוגיות. ככה זה כאשר מייסדי החברה הגיעו מחברות כמו עליבאבא, שיאומי וחברות טכנולוגיה וכספים נוספות.

לסביבת הנהג קווים פשוטים ונקיים המבוססים על משטח אחד רחב עליו ״מונחים״ מסך מערכת המולטימדיה ולוח מחוונים. התוצאה נאה ושוב מצליחה להיות מקורית יחסית בנוף. על כך מוסיפה אקספנג איכות חומרים גבוהה מהמקובל והרכבה טובה, מזכירה לנו את הקריצה של היצרנית אל עבר עולמות היוקרה. 

אקספנג P7 אוטו השנה 2024 משפחתיות גדולות
צילום: אלי שאולי

יחידות ההנעה מרשימות גם הן. לגרסת הכניסה מנוע יחיד (כ-275 כ״ס) והנעה אחורית המספקים ביצועים נאותים וטווח של כ-575 ק״מ בין טעינות. בראש ההיצע עומדת הגרסה המעניינת באמת: גרסת הביצועים בעלת שני מנועים, הנעה כפולה והספק מירבי של 472 כ״ס והביצועים בהתאם: 4.1 שניות בלבד ל-100 קמ״ש! למרות הביצועים הטווח נותר טוב: לגרסה זו עד 505 ק״מ בין טעינות.

מעבר לכך, P7 מציעה כיול מתלים נאות, התנהגות כביש טובה למדי, אבזור עשיר כבר ברמת הכניסה והכל מוצע ברמת מחיר תחרותי שהופך אותה לעסקה אטרקטיבית בשוק הרכב כיום.

בקיצור, מכל הסיבות האלה, אקספנג P7 היא הזוכה שלנו בתואר ׳אוטו השנה 2024 בסגמנט המשפחתיות הגדולות׳.

אקספנג P7 אוטו השנה 2024 משפחתיות גדולות
צילום: אלי שאולי