אלה היו פעם – כאשר נקראו מסיבות של מכרזי מנהל הרכב הממשלתי 'מכוניות מנהלים' – מכוניות נחשקות, גם בגלל הסטטוס המודבק הזה. אבל עם השנים הועם זוהרן, בעיקר בגלל ההעדפה הגורפת של הקהל את רכבי הפנאי. כתוצאה מכך הביקוש ירד והיצרניות בתגובה לא מיהרו בהכרח לחדש אותן כנדרש. מנגד, מספר יצרנים משקיעים בדגמים כאלה והתוצאה במקרים כאלה בהתאם: רכב עדכני, יעיל, גם חסכוני.
בשוק המשומשות יש יתרון לכך שמכוניות מבוקשות פחות – עבור הרוכשים, כמובן. כתוצאה מכך מכוניות אלה מוצעות בפועל במחירים נמוכים ביחס.
לפניכם שתי דוגמאות למשפחתיות גדולות מוצלחות מאוד, כאשר כל אחת מביאה עמה יתרון משמעותי אחר. בנוסף מוצגת כאן גם משפחתית-קומפקטית עם מרחב פנים קטן יותר, ובמחיר נמוך אף יותר.
מאזדה 6
שנה: 2021יד: ראשונה
גרסה/רמת אבזור: בנזין, 2.5 ליטר, 195 כ"ס/'סיגנצ'ר'
צריכת דלק (מבחן אוטו): 10 ק"מ/ל'
מחירון: 127,000 שקלים

הדור השלישי-נוכחי של מאזדה 6 הוצג ב-2012 ומאז עבר שתי מתיחת פנים, ב-2015 ובסוף 2017. בגרסה כאן מנוע 2.5 ליטר 4 צילינדרים המייצר 195 כ"ס ו-26.1 קג"מ, והתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים. כאן יצוין כי היכולת הדינמית של דגם זה משובחת ביותר והוא מהנה לנהיגה.
תא הנוסעים במאזדה 6 איכותי, סביבת הנהג נאה מאוד, הרכב מאובזר והנדסת האנוש טובה מאוד. מרחב הפנים טוב מלפנים, מאחור מרווח רגליים מצוין ומרווח ראש בינוני. נפח תא המטען 429 ליטרים והמבנה שלו שימושי. צריכת הדלק ממש בינונית, 10 ק"מ/ל' בנהיגה בעומס, עדיפה בשיוט נינוח.
זהו דגם אמין, ומחייב טיפול תקופתי כל 15,000 ק"מ או שנה.
יונדאי סונטה
שנה: 2020יד: ראשונה
גרסה/רמת אבזור: בנזין-היברידי, 2.0 ל', 192 כ"ס/'פרמיום'
צריכת דלק (מבחן אוטו): 17 ק"מ/ל'
מחירון: 139,750 שקלים

יונדאי סונטה מוצעת בעיקר בגרסה היברידית; מנוע בנזין אטמוספרי 2.0 ליטר מייצר 152 כ"ס, מנוע חשמלי מנפק 51 כ"ס וההספק הכולל הוא 192 כ"ס. לרכב תיבה אוטומטית בת 6 הילוכים.
סביבת הנהג עדכנית ותא הנוסעים מרווח. המרחב מלפנים מצוין, ואילו מאחור מרווחי רגליים מצוינים, מרווח ראש בינוני לגבוהים ומושב נוח. תא המטען גדול, נפחו 510 ליטרים והוא יעיל לכל שימוש משפחתי.
יונדאי סונטה מתעלה בצריכת דלק נמוכה, ובמבחן הדרכים של אוטו הנתון מכובד בהחלט: 17 ק"מ/ל' בתוואי מאתגר, מה שמאפשר בנהיגה רגילה 20 ק"מ/ל'.
מרווח הטיפולים הוא פעם בשנה/15,000 ק"מ, ואם התוואי או מזג האוויר קשים מהרגיל, יונדאי ממליצה על טיפול כל 7500 ק"מ. לסונטה אחריות של 7 שנים או 150,000 ק"מ על הסוללה, וזו ניתנת להארכה.
ניסאן סנטרה
שנה: 2021יד: ראשונה
גרסה/רמת אבזור: בנזין, 2.0 ל', 149 כ"ס/'SV'
צריכת דלק (מבחן אוטו): 10.3 ק"מ/ל'
מחירון: 96,500 שקלים

בניגוד לשתיים מעל שהן משפחתיות-גדולות, סנטרה היא משפחתית-קומפקטית. בהשוואה אליהן, ומעבר למרחב הפנים הקטן יותר, האבזור צנוע יותר והביצועים שלה טובים פחות. עם זאת, היא מציעה תפריט יעיל למשפחה במחיר מופחת.
הדגם המוצע כאן הוצג ב-2018 (דור שמיני-עכשווי) והוא לפני מתיחת הפנים האחרונה (2023). לסנטרה מנוע בנזין אטמוספרי 2.0 ליטרים ו-4 צילינדרים המפיק 149 כ"ס, וצמודה לו תיבה רציפה.
סביבת הנהג מעט מיושנת במבנה ובעיצוב, והדבר בולט כאשר משווים אותה לאלה שבמאזדה 6 או ביונדאי סונטה. המרחב מלפנים טוב יחסית, תנוחת הנהיגה נמוכה, ספורטיבית באופייה. מאחור המרחב מספק, מרווחי הרגלים טובים, מרווחי הראש טובים קצת פחות. נפח תא המטען, 405 ליטרים, והוא משרת היטב צרכים משפחתיים
צריכת דלק אינה ידידותית, וזו עומדת על 10.3 ק"מ/ל'. בכל הנוגע לאחזקה, טיפול תקופתי נדרש כל 15,000 ק"מ או שנה.