אודי Q6 e-tron, עכשיו לשטח
נזכיר, במרץ 2024 חשפה אודי לראשונה את Q6 e-tron, רכב הפנאי הבינוני (D-SUV) החשמלי והחדש שלה. דגם זה מתמקם בהיצע בין Q4 e-tron הקומפקטי ל-Q8 e-tron הגדול יותר. ה-6 הוא הדגם הראשון של היצרנית לעשות שימוש בפלטפורמת PPE החדשה של הקבוצה, אותה הוא חולק בינתיים עם פורשה מקאן החדש שהוצג מעט לפניו.לקראת סוף השנה חשפה אודי את גרסת הקופה-ארבע-דלתות של הדגם, לה היא מוסיפה כהרגלה את הסיומת 'ספורטבק'. גרסה זו נשענת בכבדות על Q6 e-tron "רגיל" ומידותיה דומות (477 ס"מ אורך, 290 ס"מ בסיס גלגלים) למעט הגובה שירד בכ-4 ס"מ (166 ס"מ). ההבדל העיקרי נוגע לסיומת החלק האחורי אשר מעבר למראה משפרת במעט את היעילות האווירודינמית.

כעת, כאמור, חשפה היצרנית את הדגם בגרסת תצוגה קיצונית למדי עם ייעוד בולט לשטח. למעשה, באודי מציינים כי מדובר באב-טיפוס ויותר מרומזים על כך שגרסאות "שטחיות" של דגם התצוגה יראו אור בעתיד. נותר רק להמתין ולראות אם אלה אכן יגיעו לשבילים, ואם כן האם יהיו אלה גרסאות קשוחות-קלות לקהל הרחב או משהו מכוון-ביצועי שטח (ראפטור חשמלי מבית אודי? לא נשמע לנו רע).
אב-הטיפוס זוכה להגבהת מרכב של לא פחות מ-16 ס"מ. תוספת הסנטימטרים מגיעה, לפחות באופן חלקי, הודות לצמיגי שטח גדולים ואגרסיביים יותר (לא נמסר הגודל). בנוסף, באודי מציינים כי מפסק הסרנים הורחב בלא פחות מ-25 ס"מ, שינוי יוצא דופן בהיקפו גם בקרב רכבי תצוגה שכאלה.
כמובן, כדי להכיל את צמיגי הענק החדשים הכנפיים הורחבו, ואלה מוסיפות גם להופעה הקשוחה. עוד בולטים שינויים לחזית הרכב אשר זוכה לסבכה חדשה, פגוש חדש ואגרסיבי למראה, יחידות תאורה מעודכנות וצרות יותר, תאורת ערפל ופסי תאורה על הגג.

רכיב נוסף ומרכזי בדגם התצוגה הוא הסרן הפורטלי החדש של היצרנית שפותח במיוחד לדגם זה. מעבר לתרומה שלו להגבהת המרכב, באודי מציינים כי הסרן שלהם מסוגל להעלות את המומנט המגיע לגלגלים בכ-50%, זאת לעומת עד כ-30% בסרן פורטלי "רגיל". באודי מציינים כי השינויים, בראשון הסרן החדש, מאפשרים לדגם התצוגה לטפס בשיפועים של יותר מ-45מעלות. התשלום מגיע בדמות מהירות מירבית מופחתת שעומדת על 175 קמ"ש בלבד.
באודי לא מפרטים יותר מדי על יחידת ההנעה, אך מציינים כי היא כפולה כמובן וכי לדגם התצוגה הספק משולב של 509 כ"ס. מדובר בנתון דומה לזה של גרסאות ה-S של הדגם, להן סוללת 100 קוט"ש.