
לפני כשנה נחשפה גרנד פנדה החדשה, למעשה רכב פנאי קטן (B-SUV) אשר יהיה הראשון מבין ארבעה דגמים המתכתבים עם הפנדה בעיצוב וברוח אשר צפויים לראות אור עד לשנת 2027. "משפחת פנדה", אם תרצו. ההכרזה ההיא הגיעה על רקע מצבה הלא מזהיר של פיאט לה היצע דגמים מצומצם מאוד ומיושן ברובו, וכל זאת כאשר סטלנטיס עצמה מנווטת את דרכה מחדש בימים אלה.

בכל מקרה, אותה גרנד פנדה הוצגה עם הנעה קדמית (היברידית או חשמלית) אך ללא גרסת ההנעה הכפולה המסורתית שהפכה לאחת מחביבות הקהל. כעת מציגים בפיאט את רכב התצוגה 'מניפסטו גרנד פנדה' אשר אמור לרמוז בדיוק על גרסת ה-4X4 החדשה שצפויה לראות אור בעתיד.

כאמור, גרנד פנדה הוא למעשה רכב פנאי קטן ולא המשך ישיר למכונית המיני הוותיקה, זו להזכירם ממשיכה להיות משווקת במקביל. לכן מרענן לגלות כי בפיאט נשענו לתוך המשבצת הזו והציגו רכב קשוח למדי, לפחות למראית עין שכן פרטים טכניים של ממש לא פורסמו.
המניפסטו מציג מופע שטח תכליתי המזכיר מאוד את זה של פנדה 4X4 המקורית. הפגושים נותרו כמעט ללא שינוי אך נוספו יחידות תאורת-שטח נוספות סמוך סבכה ובגגון, יש חיפוי צד מפלסטיק שחור עם הכיתוב פנדה והדגם עוטה צמיגים דו-שימושיים שמנמנים המולבשים על חישוקי פלדה בהירים. על הגג הותקן גגון מאסיבי עליו מונח צמיג חלופי וערכת חילוץ קלה – ובזאת תמו השינויים החיצוניים, תכליתי כבר אמרנו?

בשלב זה לא פורסמו תמונות של סביבת הנהג וגם לא פרטים של ממש על יחידות ההנעה או נתוני השטח. הפרט היחיד שפורסם הוא כי דגם זה יניע את גלגליו האחוריים בעזרת"סרן אחורי מחושמל וחדשני", מה שאומר שאת הכוח יספק מנוע חשמלי, ככל הנראה סידור דומה לזה של ג'יפ אוונג'ר החדש. עיקר ההנעה תבוצע באמצעות הגלגלים הקדמיים, ככל הנראה בדמות מערכת הנעה היברידית-מתונה או חשמלית – אולי אפילו שתי האופציות יוצעו לרוכשים.
כאמור, בשלב זה אין עדיין מועד משוער להגעה לכבישים – אולם נראה כי בפיאט בהחלט מייעדים את הדגם לייצור סדרתי. מהלך מעניין שמצטרף לזה של רנו אשר רק לפני כמה ימים חשפה רכב את ה-4 החדש בגרסה בעלת רוח דומה.