במקום השני, אך ראשונה בקטגוריית המיני בכל אירופה (שכן התחרות בסגמנט כמעט התפוגגה), התייצבה פיאט פנדה עם 122 אלף מסירות - כמעט כולן נמכרו בתוך איטליה, בעוד טורקיה, מסרה 96 אלף יחידות של פיאט אגאה (גרסת הסדאן של הטיפו). בסך הכול, אמריקה הלטינית היא "מכרה הזהב" של פיאט עם למעלה מ-500 אלף רישויים, אירופה במקום השני - ובפער של 100 אלף לחובתה. היו ימים.

בפיאט נמצאים בתחנת ביניים כשפניהם קדימה, אך עם סימני שאלה וחשש. ה-500 החשמלית לא התרוממה ואף ייצורה הוקפא בגלל ירידה במכירות ובשל קטיעת סבסוד לרכבים חשמליים בשווקים מרכזיים, גרסתה המסורתית כבר לא נמכרת באיטליה ובסך הכול מכירותיה קטנו ב-50% במהלך 2024. כמו כן, את ה-500 ההיברידית נראה ככל הידוע בשנה הבאה (והיא לא תהיה זולה) ועד אז, הרבה מאוד משקל יונח על כתפיה הצרות של פיאט גרנדה פנדה שנחשפה ביולי האחרון, וכעת תהיה סופר מיני מן השורה.
הגרנדה פנדה (בתמונות) תורכב במפעל של פיאט בסרביה, קרגויבאץ, העיר הרביעית בגודלה במדינה. הבשורה החשובה, גם עבור הרווחים, גם עבור הנהגים, היא שפיאט לא תגביל את מערכות ההינע; גרנדה פנדה, עם אורך של 4 מ', בסיס גלגלים 2.54 מ', תא מטען גדול - 361 ל', תהיה זמינה עם בנזין מיקרו היברידי 1.3 ל' עם 100 כ"ס ותיבה רובוטית דו-מצמדית במקביל לגרסה החשמלית. היא תבוסס על רצפה משותפת לסיטרואן C3 החדשה ואופל פרונטרה (בתוך מטריית סטלנטיס, כאמור) ותקרא תגר על מלכת המכירות באירופה, דאצ'יה סנדרו, שנמכרת בחלק מהמדינות תמורת 13 אלף יורו.

הגרסה החשמלית, כמו ה-C3-e, תהיה אף היא בין הדגמים הזולים בקבוצה אך לא מדובר במוצר לואו קוסט; בפיאט מכוונים ל-18 אלף יורו מול רנו-5 החשמלית, ובעתיד מול דגמים של פולקסווגן ומותגים סינים כגון BYD וליפמוטור, גם דונגפנג. בקרביים שלה תהיה מערכת פשוטה עם מנוע חשמלי בודד בהספק של 113 כ"ס, סוללת 44 קוט"ש, האצה ל-100 קמ"ש ב-11 ש' וטווח נסיעה מרבי של 320 קילומטרים במחזור WLTP, או בתנאים ריאליים - איפשהו בגזרת ה-280 קילומטרים.

בשורה התחתונה, פיאט בוחרת בשני רכיבים מרכזיים כדי לפתות שוב את הקהל המפוזר בסגמנט B (שוק בהיקף של 5 מיליון מסירות בשנה); עיצוב רטרו-מודרני, סימטרי ונאה, גם בהשראת הפנדה המקורית מ-1980 וכן תמחור אגרסיבי, החל מהקומה הראשונה עם מנועי בעירה ב-15 אלף יורו ועד החבילה החשמלית שמתחילה ב-22 אלף יורו ומאמירה עד 27 אלף יורו עם כל התוספות. האם זו נקודת המפנה של פיאט? מוקדם לדעת. אבל זו התחלה טובה.
סמלת, יבואנית רכבי פיאט תחל לשווק את הפנדה החדשה בישראל בחציון השני של 2025.