מיצובישי אקליפס קרוס - מבחן דרכים - אוטו

קטגוריה: פנאי קומפקטי
גרסה/רמת גימור: 1.5 ל', טורבו/'פרמיום'  
מתחרים בולטים: יונדאי טוסון, סיאט אטקה, פיג'ו 3008, פולקסווגן טיגואן, קיה ספורטאז'
מחיר גרסה נבחנת: 170,000 שקלים

מיצובישי ישראל נמצאת בתנופת חידושים שמכוונת לאזור הנכון בשוק – רכבי הפנאי. אחרי שנים בהן נסמכה בשוק הפרטי על המכירות המוצלחות של האאוטלנדר, הגיעו לישראל תוך חודשים ספורים שני דגמי פנאי נוספים. אחד מהם הוא ASX הוותיק (הושק בעולם ב-2010), ואילו השני הוא מיצובישי אקליפס קרוס (Eclipse Cross) החדש. שלושת הדגמים מבוססים על אותה פלטפורמה ותיקה של מיצובישי – עם בסיס גלגלים של 267 ס"מ – אך ממדי מרכב שונים, מפרט טכני ורמות אבזור וגימור מפנים אותם לקהלים שונים.

בניגוד ל-ASX, האקליפס קרוס הוא דגם חדש המשדרג את היצע היצרן דרך עיצוב עדכני, אבזור מועשר ובעיקר מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר החזק מה-2.0 המסורתי ותיבה רציפה מדור חדש (אינווקס 3). בהשוואה לאאוטלנדר, אקליפס קרוס קצר ב-29.5 ס"מ, לממד אורך של 440 ס"מ.

עיצוב ונראות
לפי מיצובישי הכוונה בעיצוב הייתה לשלב בין קופה לפנאי, ולכן נבחר השם "אקליפס" ששירת בעבר קופה נאה של המותג. החזית חסונה ודומה לזו של אאוטלנדר, כדי להפגין את הקשר המשפחתי, אך הדופן מפוסלת יותר ויחד עם חישוקי ה-"18 הנאים, העיצוב עובד באופן אמוציונלי יותר. החלק המיוחד בעיצוב הוא מאחור, עם קורה משופעת היוצרת אותו עיצוב של קופה, ושמשה אחורית המפוצלת על ידי מכלול של תאורה. הדבר מזכיר קצת את הסיוויק היוצאת ונראה מרשים בלילה, אבל יהיו מי שיראו בחלק זה פחות הרמוני ויותר מאולץ. התוצאה הסופית מיוחדת, ופריטים של "איפור שטח" משלימים הופעה מושכת.

1594873


פנים הרכב
בסביבת הנהג קווים חדשים וחסונים. הפלסטיק אינו רך במיוחד והקשר לאאוטלנדר עדיין מורגש. הקרבה לדגם הוותיק יותר בולטת בתצוגות המחוונים, בבקרת האקלים ואפילו בלחצנים משניים, ויוצר תחושה מעט מיושנת למרות האבזור השופע. החידוש הבולט הוא צג "7 שניצב במרכז סביבת הנהג ונעזר במשטח מגע. כרגע הוא אינו נוח לתפעול גם בגלל היעדר פריטים כמו חוגה לכיוון, וגם כי במכונית המבחן עוד לא שולב מערך "קונטקטד" בהתקנה מקומית שאמור להביא לשינוי משמעותי בתפעול.

לאקליפס קרוס שפע רמות גימור וכולן עשירות באבזור: כבר ב'אינטנס' הבסיסית חישוקי "18, חלונות כהים, בקרת אקלים ומולטימדיה מקורית. ב'אינסטייל' גם גג זכוכית כפול עם תפעול מעט מוזר אך חשמלי לסוככים, וגם בלם חנייה חשמלי ומפתח חכם. ל'פרמיום' – רמת הגימור ברכב שבחנו – גם לד, ריפוד עור במושבים ודמוי-עור בדיפון, חיישני חניה היקפיים, תפעול חשמלי לכיוון מושב הנהג ותצוגה עילית. רמת האבזור הגבוהה ביותר, 'עלית', היא היחידה המשרתת את גרסת ההנעה הכפולה.

1594898


המושב נוח, למרות מחסור בתמיכה לגב התחתון, ותנוחת נהיגה גבוהה יוצרת את תחושת "רכב השטח". מי שכמוני אוהב להגביה את המושב יתקשה לראות את מלוא התצוגה העילית ואת חיווי בקרת האקלים. הראות לאחור מוגבלת, בעיקר בגלל אותו מכלול תאורה.

מאחור, המושבים מתכוונים למרחק ולזווית, מרווח הרגליים טוב ומרווח הראש סביר, תלוי בכיוון זווית מסעד הגב – ובולט בהיעדרו פתח מיזוג. תא המטען שימושי, אך נפחו, 341 ליטר, קטן ביחס למקובל בקטגוריה.

נוחות נסיעה
על חישוקי "18, נוחות הנסיעה באקליפס קרוס סבירה בעיר, אך הוא מתקשה על שיבושים קלים ובינוניים שגוררים מצידם גם רעשי מתלים. מחוץ לעיר המצב משתפר, אך גם שם שיבושים בינוניים מסוימים מורגשים יתר על המידה; דווקא עם שיבושים גדולים הוא מסתדר טוב יותר, אך רעשי הרוח בולטים.

האקליפס קרוס מרגיש בבית על שבילים מפולסים והתחושה החסונה שהוא משדר מאפשרת לשמור על קצב נאות בשבילים; גם עליהם הוא מפתיע ביכולתו לטפל בשקעים גדולים יחסית.

התנהגות ובטיחות
בפניות ובעיקולים, לאקליפס קרוס אחיזה טובה והוא מגיב נכון לפקודות ההיגוי, אבל אינו מייצר תחושה קלילה או ספורטיבית. התחושה היא שהוא מעט מדי כבד (והוא מעט כבד מאאוטלנדר) וגבוה. להגה משקל נכון, אבל התגובה להפנייתו אינה תמיד חדה, ומכיוון שיש לו חופש מסוים יש להקפיד שלא יסטה מהנתיב. ביציאות חריפות מהמקום, ניתן לחוש לעיתים בלוחמת הגה ובהחלקת צמיגים קדמיים. לבלמים יכולת נאותה, אך הם מאבדים מעט מחץ בעומס מתמשך. 

1594871


רמת האבזור 'פרמיום' עשירה בציוד בטיחותי וכוללת בלימה אוטומטית, התרעה על סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים מאחור ומהצד ועמעום אורות אוטומטי.

מנוע וביצועים
לאקליפס קרוס מנוע 1.5 ליטר טורבו חדש של היצרן שמייצר 163 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית רציפה חדשה מסוג אינווקס 3 שיש לה שמונה יחסי העברה קבועים ומאפשרת תפעול ידני נוח מההגה.

אין ספק שמדובר בשילוב המהווה צעד קדימה עבור מיצובישי. המנוע חזק יותר ובסיוע התיבה מאפשר ליצור קצב טוב יותר תוך כדי פעולה שקטה ונעימה בהשוואה לדגמים האטמוספריים. זו עדיין לא יחידה שקטה, אבל הצליל גברי יותר ומעייף פחות.

האקליפס קרוס מציע ביצועים מכובדים, ונתון ההאצה ל-100 קמ"ש, 9.3 שניות, מצביע על כך. התיבה הרציפה עדיין אינה חדה בתגובות, אבל פעולתה עדיפה משמעותית מאשר זו הקודמת, חלקה ממנה עם חלוקה משופרת של יחסי ההעברה.

צריכת הדלק סבירה: ביום שכלל קטעים מאמצים נרשמו 8.6 ק"מ/ ל'; ביום טיול רגוע אך מגוון עמדה הצריכה על 10 ק"מ/ליטר ובשיוט רגוע ניתן להגיע ל-11.4 ק"מ/ל'. 

תמורה
האקליפס קרוס מתמקם במרכז פלח השוק של רכבי פנאי קומפקטיים, ומשלב חדש עם מוכר. הנוחות אינה מרשימה והאווירה פחות מודרנית מאשר במתחרים המובילים. מאידך, הביצועים טובים, האבזור עשיר וההופעה בולטת.

ב-170,000 שקלים האקליפס קרוס 'פרמיום' אינו זול; מחירו אמנם אינו גבוה מזה של מתחרים ישירים עם רמת אבזור דומה, אבל ממיצובישי התרגלנו לקבל תמורה עדיפה. מבחינות רבות ייתכן שעדיף ן לבחור ברמות האבזור הזולות יותר, שמחירן מתחיל ב-149,000 ו-160,000 שקלים; רמת הציוד מספקת ועם זאת הן מציעות הספק שיש לחלק מהמתחרים רק בגרסאות היקרות.

שווה לשקול גם:

מחיר
149900
החל מ- 1,487 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3718
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2017

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 4

מידות

אורך
440.5
רוחב
180.5
גובה
168.5
משקל
1460
בסיס גלגלים
267.0
נפח תא מטען (ליטר)
341
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1122
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
63

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
225/55/18

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1499
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
163
סל"ד להספק מירבי
5500
מומנט מירבי (קג"מ)
25.4
סל"ד למומנט מירבי
1800
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
9.3
מהירות מרבית (קמ"ש)
200
תיבת הילוכים
אוטומטית רציפה
מספר הילוכים
הילוך יחיד

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
16.6
צריכת דלק - עירונית
12.5
צריכת דלק - ממוצעת
14.9
דרגת זיהום אוויר
13
צריכת דלק - אמיתית
12.0
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
זיהוי הולכי רגל

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מסילות גג
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
יש
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

דגם מיצובישי אקליפס קרוס
גרסה אקליפס קרוס 1.5 ל' טורבו, אוט', Intense
מחיר 149900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 9.3
מהירות מרבית (קמ"ש) 200
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 14.9
נפח תא מטען (ליטר) 341
דרגת זיהום אוויר 13

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 5. עיצוב אחורי זוועת עולם, גועל נפש מרוכז.

    גל 2 מאי 2018, 05:54

  2. 3. לא בטוח שהמחיר שווה את זה גם אם יש מנוע טורבו

    חי 1 מאי 2018, 13:48

  3. 1. יקרה מאוד לדעתי.

    שי 1 מאי 2018, 12:15