הדור השני של רכב הפנאי הקומפקטי ב.מ.וו X1 הוצג ב־2015, ובמסגרת עדכון שנעשה ב־2018 הוחלפה תיבת ההילוכים והמנוע חוזק מעט.
 
עיצובו של X1 מאופיין בקווים שריריים ואלגנטיים והתוצאה לטעמנו מוצלחת. סביבת הנהג מוכרת לכל מי שישב בב.מ.וו כלשהי בעשור־שניים האחרונים, ומאופיינת בהנדסת אנוש מצוינת, מולטימדיה קלה לתפעול, חומרים איכותיים ונעימים ואיכות הרכבה מצוינת. עם זאת, פס הגימור השחור אינו מתעלה, ובאיכות הגימור נרשמו מספר פספוסים.
 
המושב אינו מוצלח; בסיסו צר ועבור אחדים קצר מדי, חסרה תמיכה במסעד לגב ולמותניים, והדבר הורגש בנסיעה ארוכה. מנגד, תנוחת הנהיגה ראויה ושדה הראייה טוב. המרחב מלפנים מספק, אך קונסולה מרכזית רחבה ודלת שמנה, יוצרים תחושה של צפיפות. מאחור ובתא המטען לא חסר מקום.
 
רשימת האבזור אינה ארוכה וכוללת מושבים קדמיים מופעלי חשמל עם זיכרונות, בקרת אקלים מפוצלת וגג שמש פנורמי. במערכות הבטיחות האקטיביות רק בלימה אוטונומית במהירות עירונית, והשאר הן מערכות התרעה בלבד. בסוף 2018 זה מאכזב.

ב.מ.וו X1 - מבחן דרכים (1.5 ל', מתיחת פנים)

 
על חווית הנהיגה
הגרסה שנבחנה, sDrive18i, מצוידת במנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר. במסגרת העדכון עלה ההספק ב־4 כ"ס, ל־140 כ"ס; שיא המומנט, 22.4 קג"מ, נשאר כשהיה אך טווח הפעולה שונה: 1480-4200 סל"ד כעת, 1200-4000 קודם.
 
התיבה החדשה היא דו־מצמדית עם 7 הילוכים, המחליפה את התיבה האוטומטית־פלנטרית הקודמת (6 היל') ששירתה בדגמי ב.מ.וו (ומיני) עם הנעה קדמית ומומנט עד 30.6 קג"מ. לפי הנתונים, המשקל עלה ב־25 ק"ג, צריכת הדלק ופליטת המזהמים נפגעו ואילו הביצועים נשארו: 9.7 שניות מ־0 ל־100 קמ"ש.
 
המנוע הקטן מצטיין בפעולה חלקה ונעימה וצלילו חביב. פעולתה של תיבת ההילוכים החדשה מאוד נעימה, שילוב ההילוכים זריז וחלק גם בזחילה (פקק, חנייה), אך הורדת הילוך בקיק דאון איטית מדי. הבורר מוכר, הוא נוח לתפעול וחסרו לנו פקדי הילוכים בגלגל ההגה, בעיקר בגלל אותה השתהות. צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 10.7 ק"מ/ל', ובשיוט בינעירוני כ־15 ק"מ/ל'.

ב.מ.וו X1 - מבחן דרכים (1.5 ל', מתיחת פנים)

 
המתלים מכוילים על הצד הנוקשה, והדבר בולט במיוחד בעיר על שברים חדים. עם זאת, הרכב לא "התרסק" וספג את שיבושי הדרך. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת מאוד, עם ריסון טוב על כביש גלי ובמעבר על שקעים. רעשי הכביש חודרים לתא הנוסעים כבר במהירות נמוכה, כמעט על כל סוג אספלט, ובמהירויות דו־ספרתיות הם כבר מציקים.
 
בכביש המפותל, מציע ה־X1 יכולת דינמית טובה מאוד, עם אחיזה מצוינת והתנהגות ניטראלית. ההגה מעט מעורפל, משקלו מעט קל והוא מחייב הפניה מעט גדולה מהמצופה בכדי להכניס את החרטום לפנייה. כיף בנהיגה? לא כאן.
 
בשביל, מתלי ה־X1 מתפקדים היטב, התחושה היא שהרכב מוצק גם מחוץ לאספלט, וכל עוד אין אבנים שתולות הנוחות מפתיעה לטובה.

ב.מ.וו X1 - מבחן דרכים (1.5 ל', מתיחת פנים)

 
לא שלם
תיבת ההילוכים החדשה מאוד מוצלחת: פועלת באופן חלק ורהוט, גם במהירות איטית, אם־כי מעט איטית בקיק־דאון, והמנוע המשופר מספק כל צורך יום־יומי. ב.מ.וו X1 נאה לעין, ותא הנוסעים שלו מוצלח ואיכותי.
 
מנגד, מושב הנהג ואיכות הנסיעה בינוניים, האבזור אינו עשיר, מערכות בטיחות עכשוויות חסרות והביצועים אינם מסחררים — ומול מחיר של 249,000 שקלים, מדובר בתמורה בסיסית, גם אם מדובר בדגם של מותג יוקרה.

ב.מ.וו X1 - מבחן דרכים (1.5 ל', מתיחת פנים)