פורד אדג' - מבחן דרכים (2.0 ל', טורבו, מתיחת פנים) - אוטו

פורד אדג' - מבחן דרכים (2.0 ל', טורבו, מתיחת פנים)

האדג' המחודש קיבל יותר כוח, יותר הילוכים ויותר אבזור - אך המחיר דווקא ירד. יצאנו לבדוק אם זה באמת טוב כמו שזה נשמע

מי שיבקר באולם התצוגה של פורד בישראל בימים אלה, עלול להיות מופתע: מכוניות הנוסעים המוכרות של המותג נעלמו מההיצע והמבחר מתבסס על שלושה רכבי פנאי בלבד: פורד קוגה, פורד אדג' ופורד אקספלורר. השניים האחרונים הם גדולים, מיועדים יותר לאמריקה מאירופה (אם נמכרים גם בה), ונמצאים בטווח המחירים הגבוה יותר. ולמרות זאת, דווקא שם פורד מצליחה בישראל בשנים האחרונות - גם כשמכוניות הנוסעים שלה מרימות ידיים.
 
מתיחת הפנים של פורד אדג' דור שני הוצגה עוד בתחילת 2018 בארה"ב, ורק לאחרונה הושקה בישראל. היא מצוידת יותר והמחירים ירדו בשיעור של עד 20 אלף שקל. 
 
כבר ברמת הבסיס (SEL פלוס שעולה 255 אלף שקל) תמצאו תאורת לד, חלון גג, דלת אחורית חשמלית, מושבים קדמיים חשמליים וכניסה והנעה ללא מפתח. ברמת "טיטניום" יש בנוסף ריפוד עור, כיוון גלגל הגה חשמלי ומערכת שמע מתוצרת B&O. מחירה 275 אלף שקל.

1623196

 
אבל אנחנו קיבלנו כרגיל את רמת הגימור הגבוהה-עוד-יותר, "טיטניום פלוס", שעולה 295 אלף שקל. כאן תמצאו חישוקי "20, מושבים קדמיים מאווררים וחימום לכל המושבים, מערכת עזר לחנייה ומצלמת חנייה גם מלפנים.
 
נראות ועיצוב
עיקר החידוש בעיצוב ברכב הפנאי הגדול של פורד נמצא בחזית ובאחוריים. העיצוב הכללי של האדג' נותר ללא שינוי (בכל זאת מתיחת פנים), אך הרושם הכללי קצת יותר שרירי, בזכות סבכה חדשה שמוסיפה אישיות. מאחור בולט ביטול קו התאורה הרוחבי בין הפנסים (דווקא כשיצרניות אחרות מאמצות את הכיוון הזה).

גם החישוקים עודכנו, ואלו ברכב ההדגמה "שלנו" בוהקים ומשתלבים היטב עם פסי כרום ייחודיים לרמה זו וגם עם צמד המפלטים מאחור. לסיכום, האדג' נראה גדול אך לא מגושם.

1623201

 
פנים הרכב
פתיחת הדלת מביאה מיד תחושה עשירה מכיוון סביבת הנהג. איכות החומרים הכללית טובה והבחירה בגוון בז' בהיר לריפוד ולחלק מהדיפון מוסיפה תחושה אוורירית. כך גם חלון הגג הענק.
 
במרכז בולט מסך מולטימדיה נוח יחסית לתפעול. ובכל זאת שמחנו לגלות שניתן לתפעל למשל את בקרת האקלים גם באמצעות מתגים ייעודיים. כמו בעבר, המחוונים מוקרנים בצידי מד המהירות, וזה אומר שניתן להחליף מד סל"ד בנתוני הדרך - אך לא לראות את שניהם במקביל. יש גם תאורת אווירה נעימה. באופן מוזר צליל האיתות נשמע לנו מעט "זול".
 
ממושב הנהג הרחב התחושה גבוהה ומגודלת ועם שפע אפשרויות הכוונון קל לייצר תנוחת נהיגה הולמת. מאחור האווירה טובה, המרחב מצוין ומשענות המושבים האחוריים ניתנות לכיוון. ניתן גם לקפל אותן בלחיצת כפתור מתא המטען - שלעצמו מציע נפח גדול מאוד של 602 ליטר. 
 
1623198


נוחות נסיעה
כשהוא מצויד בחישוקי "20, האדג' מעביר במהירות איטית כמעט כל גירוד וחספוס מהאספלט לישבן. גם פגמי כביש גדולים לא עושים איתו חסד. המצב משתפר ככל שעולה המהירות, אבל גם אז רוב סוגי השיבושים מורגשים מדי.

מנגד, המרכב נותר יציב והתחושה אינה קופצנית. רעשי רוח וכביש נשמעים בעוצמה גבוהה מהרצוי.
 
התנהגות ובטיחות
פורד אדג' אינו רכב קטן, ועם משקל של כמעט שני טון (1,931 ק"ג) גם לא יזכה בעונה הבאה של "לרדת בגדול". הגודל מורגש היטב בנהיגה, אך תודות לכיול המתלים נוקשה הרכב לא רוכן באופן מוגזם בפניות, יוצר תחושה יציבה במהירות גבוהה ולכך תורם גם היגוי כבד יחסית.
 
1623199


הניהוג עצמו אינו מרשים, כאשר האדג' לא מגיב בחדות להפניית ההגה, ולמרות יכולת טובה לא מספק תחושה דינאמית במיוחד - למרות שפע הכוח שמוביל גם לדרמות תת-היגוי ולוחמת הגה אם תנהגו באגרסיביות מיותרת.
 
בפניות מהירות, מערכת שבפורד מכנים "Curve Assist" (סיוע עיקול), מסייעת לשמור את הרכב בקו הפנייה. מערכת זו מבוססת על חיישני בקרת היציבות. כושר הבלימה היה מספק, אם כי הבלמים איבדו מעט מחץ תחת עומס.
 
לאדג' מערך בטיחות היקפי בכל הרמות: בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ועמעום אורות אוטומטי. ברמות הגבוהות נוספים בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על מרכז הנתיב, וסיוע בהיגוי להתחמקות מתאונה.

1623197

 
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ליטר טורבו הוותיק עודכן, הספקו עלה מ-245 ל-248 כ"ס והוא משודך כעת לתיבת שמונה הילוכים. עם נתון האצה של 8.2 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, האדג' יוצא לדרך בקטלוג עם נתונים מבטיחים. 
 
אז כן, ברור שהצמיגים הקדמיים ייללו לעיתים ביציאה נחושה מהמקום. מצד שני, התיבה החדשה (והנעימה בנהיגה רגועה) אצה להעלות הילוך ומשתהה בהורדה. גם תגובת המצערת אינה חדה. זה אומר שהתחושה, למרות הכוח על הנייר, אינה כה נמרצת ל"ממהרים".    
 
בניגוד למנועי טורבו מודרניים, זה של פורד מעדיף סל"ד בינוני (שיא המומנט, 39.7 קג"מ, מושג ב-2,750 סל"ד). הוא גם לא חושש לטפס למעלה. בעומס בינוני אליו הוא נדרש לעיתים, מתפתח צליל נחמד. חבל שאין אפשרות לתפעול ידני של התיבה בירידות ופניות מהירות.

1623195

 
כצפוי מרכב גדול, תצרוכת הדלק לא מבריקה: ביום מבחן מגוון היא עמדה על 8.3 ק"מ לליטר, וביום טיול רגוע ניתן לראות 9.5 ק"מ לליטר.    
  
תמורה
למרות שאינו זול, נראה שפורד אדג' בכל גרסאותיו מביא תמורה מצוינת. גם בגילו הוא נותר רכב מיוחד בנוף המקומי, גדול ומרווח אך עם חמישה מושבים בלבד, מאוד חזק גם אם רחוק מלהיות ספורטיבי. הוא מקנח במראה משכנע ותא נוסעים עשיר, שיוצרים חבילה ותמורה הולמת בכל רמות הגימור. 

1623200

שווה לשקול גם:

מחיר
245000
החל מ- 2,430 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
6076
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2015

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 6

מידות

אורך
481
רוחב
193
גובה
174
משקל
1931
בסיס גלגלים
285
נפח תא מטען (ליטר)
1110
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
70

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
245/60/18

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1999
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
248
סל"ד להספק מירבי
5500
מומנט מירבי (קג"מ)
39.7
סל"ד למומנט מירבי
2750
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
8.2
מהירות מרבית (קמ"ש)
192
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
8

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
12.3
צריכת דלק - עירונית
9.3
צריכת דלק - ממוצעת
10.6
דרגת זיהום אוויר
15
צריכת דלק - אמיתית
8.6
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD
מספר כריות אוויר
8
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת עזר לזינוק בעליה, בלם יד חשמלי, חיישני חגורות בטיחות, מערכת התרעה על תנועה חוצה מאחור

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
גג שמש פנוראמי נפתח
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד בשילוב עור
חימום במושבים
מושבים קדמיים
כוונון מושבים
חשמלי - מושב נהג בלבד
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
לוח מקשים חיצוני לפתיחת דלת הנהג, מפתח חכם MyKey המאפשר לקבוע מראש מהירות מירבית ועוצמת מערכת השמע למפתח הספציפי, תא מטען עם פתיחה חשמלית, משטח הטענה אלחוטי, מראה פנימית למניעת סינוור, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 7. פורד ! ימשיך להישאר באולמות התצוגה !

    נירו 6 אוקטובר 2019, 10:31

  2. 4. בהצלחה בפקקים

    רז 26 ספטמבר 2019, 02:22

  3. 2. ה שברולט בלייזר יפהיפיה ואובזרת יותר. אצלי הכושר גרירה שלה ניצח לגמרי.

    גיל 25 ספטמבר 2019, 20:10