יונדאי איוניק 2020 החדשה - חוות דעת - אוטו

יונדאי איוניק 2020 החדשה - חוות דעת

יונדאי איוניק, המכונית הנמכרת ביותר בישראל ב-2018, עברה עדכון מקיף לקראת 2020. מה אנחנו חושבים? הנה חוות הדעת שלנו על יונדאי איוניק 2020 החדשה, מחירון מעודכן ועוד

יונדאי, יצרנית הרכב הקוריאנית, השיקה בשנת 2016 את יונדאי איוניק, משפחתית היברידית ייעודית. האיוניק מבוססת על פלטפורמה ייעודית שפותחה במיוחד בשבילה מן היסוד. פלטפורמה זו מאפשרת להציע את האיוניק בשלוש גרסאות שונות — היבירידית ”רגילה“, היברידית-נטענת ואפילו בגרסה כל חשמלית. וכן, הסידור הזה מוצע גם בקיה נירו החולק עם האיוניק את הפלטפורמה.

לישראל הגיעה תחילה הגרסה ההיברידית, ממש בסוף שנת 2016. האיוניק הפכה מהר מאוד לסיפור הצלחה גדול, וכבר בשנת 2018 הייתה למכונית הנמכרת ביותר בישראל — וזו המכנית ההיברידית הראשונה שעושה זאת. בשנת 2019 הגיעה לארץ גרסה מחודשת לאחר שאיוניק עברה עדכון לעיצוב החיצוני וחשוב מכך — שינויים מהותיים בתא הנוסעים. עוד לפני מקצה השיפורים בוצעו ברכב כמה שינויים טכניים. 

1626395
צילום: איתמר רותם

בחניה 
הדבר שבולט במפגש ראשוני הוא העיצוב — ההופעה החיצונית נגזרת מהצורך לעצב מרכב אווירודינמי ככל שניתן. התוצאה מזכירה את טויוטה פריוס היוצאת. העיצוב עצמו אינו מושך במיוחד, אבל מאוד מזוהה עם האיוניק והתדמית ה“ירוקה“. במתיחת הפנים החזית הפכה אגרסיבית יותר וקבלה תאורת לד נאה. מאחור קבלה המכונית תאורה חדשה ושמשות כהות. ישנם גם חישוקים חדשים.

בסביבת הנהג בוצעו שינויים משמעותיים יותר — הקווים מודרניים יותר, הגוונים נעימים יותר ונוספה תאורת אווירה נאה. מערך מולטימדיה מקורי החליף את המקומי ויש לו כעת צג בגודל 8 אינץ‘. גם בקרת האקלים עוצבה מחדשה והיא בעלת מראה נאה מבעבר, אבל השליטה באמצעות לחצני מגע אינה נוחה. 

רשימת האבזור עשירה וכוללת מפתח חכם, אותה מערכת מולטימדיה עם רדיו אינרנטי ו-WAZE ובגרסה המהודרת אפילו תפעול חשמלי למושב נהג. גם האבזור הבטיחותי עשיר עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה ובקרת שיוט אדפטיבית (לרמת הגימור הגבוהה גם ניטור שטחים מתים). 

1626421
צילום: איתמר רותם

המושבים החדשים נוחים מבעבר, ומאחור המרחב טוב בזכות מרווח נאה לרגליים, אך פחות מרשים לראש. 

לתא המטען נפח נאה אך המבנה והכיסוי (נגלל בלבד) שאינו מתרומם עם הדלת אינם נוחים. 

1626426
צילום: איתמר רותם

בתנועה  
בישראל מוצעת האיוניק בגרסה החשמלית ובגרסה ההיברידית — זו האחרונה היא הפופלרית מבין השתיים ונתייחס אליה. הגרסה ההיברידית משלבת בין מנוע חשמלי למנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ל‘ וההספק המשולב עומד על 141 כ“ס. התיבה היא רובוטית דו-מצמדית עם שישה הילוכים.

מנוע הבנזין מתעורר לחיים באופן מעט מחוספס אך בהמשך מתגלה חטיבת הכוח כנעימה ובעלת יכולת, גם אם התחושה לא תמיד נמרצת (האצה של 11.1 שניות ל-100 קמ"ש). לרכב נוספה אפשרות לתפעול ידני מאחורי ההגה שבמצב חיסכון קובע את דרגות הבלימה הרגנרטיבית המנוע לצורך טעינה. צריכת הדלק מצוינת עם כ-17 ק"מ לליטר בממוצע במסגרת מבחן דרכים מאומץ.

1626396
צילום: איתמר רותם

בעיר נוחות הנסיעה אינה מתעלה והתחושה מעט נוקשה, אך היא משתפרת מחוץ לעיר. אחיזת הכביש מספקת ולא הרבה מעבר, התנהגות הכביש טובה. פעולת הבלמים אינה מספיק הדרגתית.

תמורה 
מחירי יונדאי איוניק 2020 החדשה 2020 בגרסה ההיברידית מתחילים ב-142,000 שקלים ומגיעים ל-143,000 שקלים לרמת הגימור המהודרת. ברמת המחיר הזו איוניק מיישרת קו עם משפחתיות מובילות אחרות, ומציעה רמת אבזור טובה ויחידת הנעה חסכונית — התמורה טובה בהחלט. 

1626407
צילום: איתמר רותם

בקיצור, יונדאי איוניק המחודשת היא מכונית טובה שמציגה יכולת ראויה ברוב הסעיפים וללא מגרעות בולטות. היא מציעה צריכת דלק נמוכה ותמורה טובה לכסף.

יונדאי איוניק 2020 החדשה — מחירון
יונדאי איוניק 2020 היברידית ’פרמיום’ — 142,000 שקלים
יונדאי איוניק 2020 היברידית ’סופרים‘ — 143,000 שקלים

1626405
צילום: איתמר רותם
 

שווה לשקול גם:

מחיר
141900
החל מ- 1,408 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
3020
אחריות
חמש שנים
שנת השקת הדגם
2016

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
סדאן
קבוצת רישוי
קבוצה 3

מידות

אורך
447
רוחב
182
גובה
145
משקל
1420
בסיס גלגלים
270
נפח תא מטען (ליטר)
550
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
45

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
225/45/17

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1580
סוג מנוע
היברידי (חשמלי + בנזין)
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
141
סל"ד להספק מירבי
5700
מומנט מירבי (קג"מ)
27
סל"ד למומנט מירבי
1000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
11.1
מהירות מרבית (קמ"ש)
185
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
24.4
צריכת דלק - עירונית
22.7
צריכת דלק - ממוצעת
23.7
דרגת זיהום אוויר
2
צריכת דלק - אמיתית
20.1
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, זיהוי הולכי רגל ורכב דו גלגלי

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
יש
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
משטח טעינה אלחוטית לטלפון נייד, מסך "8, אפשרות חיבור Android Auto, Apple CarPlay, מצב נהיגה Sport, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, 7 שנות אחריות על מהערכת ההיברידית
אבזור נוסף בתשלום

דגם יונדאי איוניק
גרסה איוניק 1.6 ל' היברידי, אוט', Premium
מחיר 141900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 11.1
מהירות מרבית (קמ"ש) 185
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 23.7
נפח תא מטען (ליטר) 550
דרגת זיהום אוויר 2

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות