יונדאי איוניק - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / דגם היברידי כל-חדש עם צריכת דלק מצוינת, אחריות מעולה, התנהגות בטוחה, אבזור טוב.

חסרונות / נוקשה בעיר, רעשי כביש מחוצה לה, עיצוב פנים בינוני, מרווח ראש גבולי לגבוהים, תא מטען לא נוח לשימוש.

בשורה התחתונה / יעילה, מתומחרת היטב וחסכונית.

יונדאי איוניק 2022 חוות דעת

  • רקע כללי

    הגרסה הפופולרית: יונדאי איוניק היברידית ברמת גימור 'פרימיום'.

    ירידת ערך: ירידת הערך השנתית ההממוצעת של יונדאי איוניק עומדת על כ-9%.

    ירידת הערך בשנה הראשונה (כחדשה-משומשת) הייתה כ-12% מערכה כחדשה.

    בשנה השניה ירידת הערך הייתה כ-7% בלבד.

    בשנה השלישית איוניק 2018 איבדה כ-6% מערכה.

    *נכון לנובמבר 2021, עבור איוניק פרימיום לאחר מתיחת פנים.

    מרווח טיפולים: שנה או 15,000 ק"מ, המוקדם מביניהם.

    יונדאי איוניק זהו הדגם ההיברידי העצמאי הראשון של יונדאי, בסגנון טויוטה פריוס והונדה אינסייט. לצד זאת, במידותיה דומה האיוניק למשפחתיות הקומפקטיות המוכרות — טויוטה קורולה ומאזדה 3, למשל.

    ייחודה של האיוניק הוא בהיותה המכונית הראשונה בעולם המוצעת עם שלוש מערכות הנעה "ירוקות" שונות — היברידית, היברידית נטענת-שקע וחשמלית לגמרי. נכון לכתיבת שורות אלו, בארץ משווקות הגרסה ההיברידית והחשמלית — ללא הגרסה נטענת השקע. על החשמלית תוכלו לקרוא את כל הפרטים בדף דגם נפרד.

    בהיברידית מדובר על מערכת הנעה המבוססת על מנוע חשמלי ומנוע בנזין בנפח 1.6 ל', 141 כ"ס משולבים ותיבת שישה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-11.1 שניות ולמהירות מרבית של 185 קמ“ש ביחד אמורה מערכת ההנעה לצרוך ליטר דלק לכל 29 ק"מ לפי נתוני מעבדה.

    בשנת 2016 נבדקה האיוניק ביורו NCAP וזכתה בחמישה כוכבי בטיחות.

    האיוניק הגיעה לישראל בנובמבר 2016. בשנת 2019 עברה מתיחת פנים שעיקרה שינויים קוסמטיים קלים מבחוץ ועדכון לעיצוב אבזור בתא הנוסעים.

  • עיצוב ונוכחות

    האיוניק נאה למראה, גם אם לא מושכת במיוחד. לאחר מתיחת הפנים הדגם קיבל חזית יותר אגרסיבית עם תאורת לד נאה וסבכה שלא כולם יאהבו אך הגרסה החדשה ללא ספק בולטת יותר מגרסת טרום מתיחת הפנים.

  • תא נוסעים ומטען

    במסגרת מתיחת הפנים האיוניק קיבלה מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך "8 (במקום ההתקנה המקומית). האבזור באיוניק עשיר לקטגוריה וכולל מפתח חכם, מצלמת רברס, תפעול חשמלי לכיוון מושב נהג ותאורת לד. בסך הכל השינויים שעברה במתיחת הפנים שיפרו מאוד את האווירה בסביבת הנהג.

    התא מרווח בסך הכל לנוסעים מלפנים ומאחור, אך גבוהים ירגישו פחות בנוח בספסל האחורי.

    תא המטען גדול, אך לא נוח לשימוש.

     

  • מנוע וביצועים

    יחידת ההנעה פועלת באופן לא לגמרי רהוט. הביצועים נמצאים בתחום ה‘בסדר' — יספיקו לכל. דרישה הגיונית, אבל עקיפות יש לתכנן בקפידה. התמורה מתקבלת בדמות צריכת דלק מעולה — עם 16-17 ק"מ לליטר בממוצע במסגרת מבחן דרכים מאומץ.

  • נוחות והתנהגות

    לאיוניק 'רייד' נוקשה מהרצוי ולא רגוע, בעיקר בנסיעה עירונית; בנסיעה בינעירונית, המצב טוב יותר. רעשי הכביש בולטים. התנהגות הכביש בטוחה — בעיקר הודות לאחיזה גבוהה למדי.

  • תמורה למחיר

    התמורה למחיר טובה — במחיר רק קצת יותר גבוה משל משפחתית סטנדרטית, מקבלים משפחתית חסכונית, מאובזרת ובעלת יכולת היקפית מספקת בהחלט. האחריות ארוכה מהמקובל.

  • חדש בדגם

    בשנת 2020 איוניק הייתה המכונית השנייה הכי נמכרת בישראל עם 9,911 יח' שנמסרו.

  • סיכום

    מכונית שקונים עם הראש.

יונדאי איוניק גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג יונדאי איוניק
יונדאי איוניק גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
1580
141
1,519
143,900
1580
141
1,541
145,990
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך יונדאי איוניק?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים יונדאי איוניק

יונדאי איוניק צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

2
יונדאי איוניק צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
23.7 22.7 24.4 20.1 2
23.7 22.7 24.4 20.1 2
5
20.1