יונדאי איוניק 2020 - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / אבזור נדיב, צריכת דלק מצוינת, יחידת כוח יעילה, התנהגות בטוחה, אחריות מוארכת.

חסרונות / נוקשה בעיר, רעשי כביש בולטים, עיצוב פנים שגרתי, מרווח ראש גבולי לגבוהים.

בשורה התחתונה / ההיברידית מוצלחת. החשמלית יקרה מידי.

יונדאי איוניק 2020 חוות דעת

  • רקע כללי

    איוניק הגיעה לישראל בסוף 2016, כשהמכירות בפועל החלו בינואר 2017. היא הראשונה להתבסס על הפלטפורמה "הירוקה" שפותחה במיוחד כדי להציע את שלושת סוגי ההנעה החשמליים: היברידי, היברידי פלאג אין, וחשמלי. מתחילת דרכה היא חולקת את הפלטפורמה ומרבית המכלולים עם קיה נירו, כשב-2020 הודיעה יונדאי שהשם 'איוניק', יהפוך מדגם אחד לתת-מותג חשמלי ושעד 2024 יכלול שלושה דגמים.

    עד שזה יקרה יונדאי איוניק זכתה למתיחת פנים. הגרסה ההיברידית עודכנה קודם, הגיעה לישראל בשנה שעברה, והמשיכה כרגיל ללא שינוי בשנת 2020. הגרסה החשמלית עברה ריענון אחרי והגיעה בספטמבר 2020.

    השנוי המהותי ביותר במתיחת הפנים של הגרסה החשמלית נוגע לתוספת טווח והספק. סוללת הליתיום יון כעת גדולות משמעותית – 38.3 קוט"ש בהשוואה ל-28 קוט"ש בדגם לפני חידוש. טווח הנסיעה גדל, וכעת הוא מגיע ל-412 ק"מ בנסיעה עירונית, 311 ק"מ במסלול משולב (תקן WLTP). להערכת יונדאי מדובר על תוספת של 34% לטווח הנסיעה. יונדאי גם ארגנה מחדש את מערך הסוללות בחשמלית, והגדילה את נפח תא המטען ב-7 ל' ל-357 ל' (לעומת 443 בהיברידית).

    קיבולת סוללות גדולה יותר משמעותה גם זמן טעינה ארוך יותר. טעינה ביתית (16 אמפר), אורכת 10.5 שעות, מעמדה מנוהלת (32 אמפר) 5.5 שעות ומעמדה מהירה 54-57 דקות ל-80% טעינה. בנוסף, הספק עלה ל-136 כ"ס – 16 כ"ס יותר. המומנט נותר ללא שינוי (30.1 קג"מ), וכך גם הביצועים.

    מתיחת הפנים באיוניק החשמלית דומה ברוחה לזו שעברה איוניק ההיברידית בשנה שעברה. גם בגרסה החשמלית היא הביאה איתה עיצוב מחודש, כולל סבכה קדמית בולטת מבעבר וחישוקים חדשים, לצד עדכונים קלים נוספים. בתא הנוסעים השינוי הבולט נוגע לקונסולה הקדמית ולמסך המולטימדיה החדש ("8 לעומת "7) וללוח המחוונים הדיגיטלי החדש (עדיין בגודל "7).

    יש רק רמת גימור אחת דומה לקודמתה עם תאורת לד, גג זכוכית, מפתח חכם, בקרת אקלים, חישוקי "16 קלים ועוד. במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב עם שמירה על המרכז ובקרת שיוט אדפטיבית.

    ב-2020 לא חל שינוי באיוניק ההיברידית שממשיכה עם אותה חטיבת כוח שמשלבת בין מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ל' (105 כ"ס) וחשמלי (43.5 כ"ס) ליצירת הספק כולל של 141 כ"ס. הכוח מועבר לגלגלים הקדמיים דרך תיבה דו-מצמדית עם שישה הילוכים.

    לגרסה ההיברידית שתי רמות גימור (פירוט מופיע בדף דגם 2019).

  • עיצוב ונוכחות

    יונדאי איוניק 2020 מציגה צללית אווירודינמיות (מקדם גרר של 0.24 Cd). המראה נמוך וזורם אבל לא ממש מושך או מלהיב.

    איוניק החשמלי אחרי מתיחת הפנים מיישרת קו עם איוניק ההיברידית שעברה עדכון לפניה. השינוי בחשמלית נוגע לשבכה קדמית מעט שונה שנראית אגרסיבית ומעט מוזרה בגלל שני הפתחים המלבניים במרכזה שנפערים לטובת קירור הסוללה והמנוע. היא גם נועלת חישוקי "16 לעומת "17 בגרסה הרגילה טובים לחיסכון אך נראים קטנים, בייחוד כאשר מרווח הגחון גדל בס"מ אחד, ל-15 ס"מ.

     

  • תא נוסעים ומטען

    עכשיו אחרי שגם הגרסה החשמלית עברה מתיחת הפנים, שתי גרסאות איוניק מציגות חלל נוסעים זהה. העיצוב נאה וחומרים טובים מבעבר, כשהנדסת האנוש לא מושלמת (למשל לחצני מגע לבקרת האקלים). נוחות המושבים סבירה. יש מספיק מקום מלפנים כשמאחור מרחב טוב לרגליים וקצת פחות לראש. הראות לאחור מוגבלת (בגלל השמשה המפוצלת), וחסר מגב אחורי. תא המטען סביר בגודלו בהיברידית ויחסית קטן בחשמלית. דלת תא המטען גדולה אבל מדף הגלילה לא נפתח עם הדלת.

  • מנוע וביצועים

    איוניק ההיברידית מציעה ביצועים מהזריזים בקטגוריה. במצב "חיסכון" הפקדים מאחורי גלגל ההגה אחראים למינון בלימת המנוע לצורך טעינה (מתבטל כאשר הסוללה מלאה). זה דורש הסתגלות אבל עובד. צריכת הדלק מצוינת.

    איוניק החשמלית מציעה חוויה שונה. במסגרת מתיחת הפנים עודנה יחידת הכוח, היא עדיין מציעה ביצועים מצוינים וטובים מאלה של אחותה ההיברידית, אבל היציאה הראשונית פחות מיידית ביחס לבעבר. במצב 'ספורט' הרכב זריז משמעותית ומעורר לא פעם את בקרת היציבות. זריזות זו עלולה לעלות במחסור בטווח – 50 ק"מ של נהיגה דינמית "ללא חשבון" גזלו מהטווח 100 ק"מ. המנוע חרישי, אך מערך הקירור נשמע לעיתים. הטווח הראלי הוא סביבות 270 ק"מ.

     

  • נוחות והתנהגות

    יונדאי איוניק 2020 נועלת חישוקי "17, ומעבירה יותר חספוסי כביש ופחות רגועה על שיבושים וגלים. נשמעים רעשי כביש אבל סה"כ בידוד הרעשים מוצלח. התנהגות הכביש טובה, ועל גבול המהנה.

    לאיוניק החשמלית מרכז כובד נמוך יותר בזכות מיקום הסוללות, חלוקת משקל טובה יותר, מתלה אחורי שונה ופשוט יותר, ומנגד חישוק קטן יותר ("16) וצמיג בעל דופן גדולה יותר וצר יותר (205/55 לעומת 225/45 בהיברידית). התוצאה ששברים ופגמים גדולים מורגשים מדי בתוך הרכב במהירות עירונית. חיבורי כביש מורגשים במהירות גבוהה. הרכב מעודן ושקט מאשר עד כה, בייחוד במהירויות איטיות, וסה"כ הנוחות נאותה. דממת המנוע גורמת לכך שרעשי הכביש והרוח בולטים יותר.

    ההתנהגות יכולה להיות מהנה, למרות שאחיזת הצמיגים הירוקים אינה גבוהה, והבלמים אינם מדויקים.

     

  • תמורה למחיר

    איוניק ההיברידית מציעה חבילה מאוד מוצלחת בזכות שילוב של אבזור נדיב, צריכת דלק מצוינת, יחידת כוח יעילה, אחריות מוארכת, ומחיר תחרותי.

    מתיחת הפנים באיוניק החשמלית שיבחה את המכונית שהפכה נעימה יותר, והגדילה משמעותית את הטווח. זה הופך אותה לשימושית יותר מהדגם הקודם. אבל כמו ברוב הדגמים החשמליים, היא מתאימה פחות לאלה שטווח הנסיעה שלהם גדול יותר או אופי נסועה ספונטני יותר (מטיילים בסופשבוע וכו'). בנוסף היא יקרה משמעותית.

     

  • חדש בדגם

    איוניק החשמלית הגיע לאחר מתיחת פנים שעיקרה תוספת טווח נסיעה והספק. בנוסף גם תא הנוסעים עודכן. באיוניק ההיברידית לא חל שינוי.

  • סיכום

    משפחתית עם יכולת גבוהה, אבזור נאה ותמורה מעולה.

    איוניק החשמלית יקרה מידי ופער המחיר בינה לבין איוניק ההיברידית לא מוצדק.

     

יונדאי איוניק 2020 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג יונדאי איוניק
יונדאי איוניק גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר מחירון
1580
141
1,373
-
1580
141
1,397
-
136
1,489
-
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך יונדאי איוניק?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

1
  • האוטו שלי

    יונדאי איוניק 1.6 ל' היברידי, אוט', Premium
    מודל: 2020 - 2020

    תאריך: 19.07.2021

    אחלה אוטו

    ?האם היית קונה את הרכב שוב לא

    כמה זמן הרכב ברשותך: 0

    צריכת דלק ממוצעת: 0 ק״מ לליטר

יונדאי איוניק צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

3
יונדאי איוניק צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן 1
23.7 22.7 24.4 20.1 2
23.7 22.7 24.4 20.1 2
5
20.1