סיטרואן C4 קקטוס - מבחן דרכים (130 כ"ס, מתיחת פנים) - אוטו

סיטרואן C4 קקטוס, שהוצע עד כה בגרסת 110 כ"ס של מנוע הטורבו 1.2 ליטר, מוצע כעת גם בגרסת 130 כ"ס של אותו מנוע. הגרסה המחוזקת משווקת רק ברמת הגימור 'שיין פק', ומחירה 118,000 שקלים, 3000 שקלים יותר מגרסת ה־110 כ"ס באותה רמת גימור (שמחירה ירד ל־115,000 שקלים).

תזכורת
כזכור, הרכב הסופר־מקורי של סיטרואן, שהוצג ב־2014, השתנה ולא במעט במתיחת הפנים שנעשתה ב־2017, ואפילו מיצובו שונה. עם הפסקת ייצורה של המשפחתית C4 היה קקטוס גם לממלא מקומה בתור המשפחתית של של סיטרואן, למרות שהרצפה היא של סופרמיני, ובסיס הגלגלים 260 ס"מ. כתוצאה מכך, העיצוב המאוד מיוחד רוכך למעט רגיל יותר — החזית שונתה לחלוטין, וכעת היא כמו בדגמי סיטרואן אחרים; פגושי האוויר הצידיים הוקטנו מאוד; מאחור הוסר משטח הצבע במרכז.

1625239
צילום: איתמר רותם

עם מתיחת הפנים, הוצעה מולטימדיה מעודכנת, נעשו שיפורים בהנדסת האנוש, בבידוד ובמושבים שהביאו מבנה חדש, נוספו מערכות בטיחות חדשות, היצע המנועים הועשר — ובעיקר: הדגם צויד בבולמי הזעזועים הייחודים של סיטרואן שיש להם כריות הידראוליות. 

רשמים
ועדיין, העיקר נשאר; סביבת הנהג עדיין שובה לב בעיצובה, במרכיביה ובגוונים, והשהות בקקטוס מעניקה חוויה מרעננת. המושבים טובים בהרבה וגדולים, והנדסת האנוש שופרה. גם מאפיינים מוצלחים פחות נשארו: עדיין יותר מדי פעולות חייבות להיעשות דרך הצג המרכזי, מלפנים רק שלושה פתחי מיזוג, ומאחור לא ניתן להוריד את החלונות.

1614191
צילום: רונן טופלברג

הבולמים החדשים ובידוד הרעשים המשופר בדגם המחודש מעניקים לנוסעים נוחות ואיכות נסיעה מהטובות בסגמנט ובסביבות המחיר שלה — אם לא ה־. הקקטוס מגהץ את כל השיבושים בהם נתקלתי ברכות המאפיינת דגמים יקרים בהרבה. ריסון המרכב לא תמיד מושלם על גלי כביש, אבל לא נרשמו טלטלות, ובנהיגה בוטה בפניות, מורגשות זוויות גלגול.  

לעיקר
מנוע הטורבו־בנזין 1.2 ליטר 3 צילינדרים הוצע כבר בתחילה בהספק של 110 ו־130 כ"ס, אך הקקטוס שווק עם הגרסה החלשה יותר. הגרסה החזקה מעניקה לא רק 20 כ"ס יותר, אלא גם 2.5 קג"מ יותר, ל־23.4 קג"מ (ב־250 סל"ד יותר, ל־1750 סל"ד). הביצועים, בהתאם, טובים יותר: האצה של 8.6 שניות ל־100 קמ"ש ומהירות מרבית של 207 קמ"ש (9.7 ש' ו־188 קמ"ש ב־110 כ"ס). התיבה האוטומטית, עם שישה הילוכים, ללא שינוי. 

1625244
צילום: איתמר רותם

ואכן, גם בפועל לקקטוס יכולת להתנהלות נמרצת יותר, מה שמוצא ביטוי בעקיפות ובנהיגה תחת עומס, ובנוסף, השיוט נינוח יותר. פעולת התיבה מורגשת, בעיקר במהירות נמוכה ובהורדת הילוך שאינה מהירה מספיק.

במהלך המבחן המאומץ גמע הקקטוס כ־13.6 ק"מ/ל', נתון נאה למדי בהינתן התוואי ואופי הנהיגה.

1625242
צילום: איתמר רותם

מסכמים
הגרסה המחוזקת של סיטרואן C4 קקטוס מביאה ביצועים משופרים ברכב שעיצובו בחוץ ובפנים ייחודי, מרחב הפנים שלו טוב מאוד, ובעיקר איכות ונוחות הנסיעה שלו ברמה גבוהה ביותר. כאמור, מספר כשלים נשארו — ממשק, פתחי מיזוג, חלונות מאחור — אך הסיכום הכולל מצביע על רכב מוצלח מאוד באריזה מקורית. 

במחירו, 118,000 שקלים, הוא מביא לשוק הצעה ראויה ביותר לרכב ברמות המחיר של משפחתיות־קטנות אחרות, והוא יכול להוות תחליף ראוי גם למשפחתית רגילה.

1625241
צילום: איתמר רותם

שווה לשקול גם:

מחיר
113990
החל מ- 1,131 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
2827
אחריות
חמש שנים
שנת השקת הדגם
2014

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 2

מידות

אורך
417
רוחב
173
גובה
154
משקל
1165
בסיס גלגלים
260
נפח תא מטען (ליטר)
3548
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1170
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
50

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
205/55/16

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1199
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
3
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
110
סל"ד להספק מירבי
5500
מומנט מירבי (קג"מ)
20.9
סל"ד למומנט מירבי
1500
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
9.7
מהירות מרבית (קמ"ש)
188
תיבת הילוכים
אוטומטית פלנטרית (רגילה)
מספר הילוכים
6

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
22.2
צריכת דלק - עירונית
16.3
צריכת דלק - ממוצעת
19.6
דרגת זיהום אוויר
3
צריכת דלק - אמיתית
15.9
צריכת דלק - מבחן אוטו
12.5

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
לא נבחן
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות

אבזור

חלונות חשמל
2
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
כריות Airbump חיצוניות, מראה פנימית מתכהה אוט', מושב נהג עם כיוונון גובה
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

דגם סיטרואן C4 קקטוס
גרסה C4 קקטוס 1.2 ל' טורבו, Feel
מחיר 113990
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 9.7
מהירות מרבית (קמ"ש) 188
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 19.6
נפח תא מטען (ליטר) 3548
דרגת זיהום אוויר 3

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 1. אז היא סופגת שיבושים בכביש כמו אודי A8?

    עדי 20 אפריל 2020, 12:45