טויוטה קורולה אקסייט – מבחן דרכים (האצ'בק, אקסייט סקיי) - אוטו

טויוטה קורולה אקסייט – מבחן דרכים (האצ'בק, אקסייט סקיי)

קבלו את רמת הגימור 'סקיי' של קורולה האצ'בק, המחליפה בבכירותה את 'פלוס' – מוסיפה גג פנורמי ומשנה מידות גלגלים. הגג לא מחייב מבחן, הגלגלים כן

אודה ואתוודה: עיצוב טויוטה קורולה האצ'בק פשוט גורם לי לחייך. אולי כי העיצוב הזה משודך למכונית שעד לא מזמן השתדלה להיות המשעממת מכולן, ואולי כי הוא מעולה לכשעצמו. הוא דינאמי וכוחני, וכל-כך לא-טויוטה עד-לפני-כמה-שנים. אני אוהב את עיצוב יחידות התאורה הקדמיות והפגוש הקדמי, אוהב את עיצוב יחידות התאורה האחוריות והפגוש האחורי, אוהב את הצדודית עם הספוילר הקטן מאחור, ורק הגלגלים פתאום נראים קטנים מדי. 

ויש עוד. גם תא הנוסעים של ההאצ'בק יפהפה. צבעי שחור ולבן מפארים אותו; לוח מחוונים צבעוני, חלקו מוקרן וחלקו אנלוגי; צג מולטימדיה גדול ("8), בעברית, ומעט פחות צבעוני מהממוצע; העיצוב נקי יחסית, לא מצועצע ולא מתאמץ, והתוצאה צעירה אך מכובדת מאוד. 

אבל את כל זה אנחנו כבר מכירים; בקורולה פגשנו פעמים רבות בשנתיים האחרונות, וגם עם ההאצ'בק – הנקראת בישראל 'אקסייט' (Excite, לרגש, להלהיב) – ערכנו היכרות בעבר. בתקופה המדוברת הוחלפה בין השאר רמת הגימור הגבוהה של ההאצ'בק, 'פלוס', בחדשה, וזו נקראת 'סקיי'. בשינויים: לסקיי אין טעינה אלחוטית לנייד, יש לה גג פנורמי מלוא אורכו של הרכב שחלקו הקדמי נפתח, והגלגלים אחרים; במקום 225/45-17 ב'פלוס', ל'סקיי' 205/55-16.

1632405
צילום: אוהד אלגוב

סיבוב בפנים
המרחב מלפנים בהחלט מספק. תנוחת הנהיגה טובה מאוד, ואם גלגל ההגה היה יוצא החוצה עוד קצת היא הייתה מושלמת. המרחב מלפנים סביר, והראות החוצה טובה; אמנם הדשבורד גבוה, אך קו חלונות הצד נמוך ויש גם רווח גדול בין הקורות הקדמיות למראות הצד. המושבים הקדמיים מעט קצרים, משענת הגב נוחה והתמיכה הצדית טובה גם היא. גם משענת היד בין המושבים, הנעה על מסילה, נוחה וממוקמת נהדר. 

הדבר החדש, הגג הפנורמי הגדול, מכניס הרבה מאוד אור, ועושה את הנסיעה במזג אוויר נעים וגם בלילה לחוויה מאוד נעימה.

1632406
צילום: אוהד אלגוב

מאחור המצב פחות מרשים. בסיס הגלגלים של ההאצ'בק קצר ב-6 ס"מ מזה של הסדאן, ל-264 ס"מ, והדבר מוצא ביטוי בעיקר במרווח ברכיים מצומצם, מרווח כפות רגליים סביר-מינוס, ומרווח הראש סביר עוד פחות. המושב נמוך יחסית ואין תמיכה ראויה לירכיים, וזה פחות טוב בנסיעה ממושכת, משענת הגב בזווית טובה. לעומת זאת, הראות החוצה טובה לילדים, יש משענת יד אך אין פתח מיזוג (בניגוד לסדאן ולסטיישן).

תא המטען אינו מרשים בנפחו (313 ליטר), אבל הוא כולל ווי עגינה, שלושה וויי תלייה וגם תאורה ויש גלגל חלופי.

1632402
צילום: אוהד אלגוב

סיבוב בחוץ
יחידת הכוח מוכרת – 1.8 ליטר, היברידי, הספק משולב של 122 כ"ס, תיבה עם מפצל כוח (טויוטה מכנה אותה "רציפה", ואנחנו זורמים איתה), הנעה קדמית. 

יחידת הכוח נעימה בפעולתה ומספקת ברוב מתארי הנהיגה – פחות תחת עומס, כמו עקיפה מהירה בכביש הררי בכלל, של רכב ארוך בפרט. בשיוט, אותה יחידת כוח שקטה, אך בתאוצה היא נשמעת. בכלל, בידוד הרעשים של טויוטה האצ'בק לא מתעלה שכן רעשי רוח חזקים נשמעים במהירות בין-עירונית חוקית.

בכל מקרה, היתרונות הגדולים של יחידת הכוח הזאת מתבטאים בזיהום נמוך ובצריכת דלק מצוינת. צריכת הדלק במבחן הזה הייתה 17 ק"מ/ל' וזה נתון מרשים ביותר.

1632399
צילום: אוהד אלגוב

שינויים בצירי התנועה
המתלים בהאצ'בק מכוילים על הצד הנוקשה, וזה מתבקש מכיוון שהיא מכוונת בעיקר לשוק האירופאי. כאמור, סיבת המבחן היא בצמיגים השונים, ולהם דופן גבוהה יותר, מה שאמור להבטיח נוחות טובה יותר. בפועל, הנוחות עדיין אינה נשכרת משינוי זה, והנהג והנוסעים ברכב מרגישים שברי כביש קטנים או תיקונים. אותו כיול מתחים נוקשה פורח כאשר מגיעים לפס האטה, ואז הוא פשוט מגהץ אותו נהדר; רק במקרים בהם באמת מגזימים ועוברים אותו ממש מהר, מרגישים חבטה קלה מהסרן האחורי. 

נוחות הנסיעה בכביש הבין-עירוני טובה יותר, והיא סבירה על כביש משובש ומצוינת עם שינויי גובה ועל גלי כביש. בכביש המפותל זוויות הגלגול שטוחות יחסית, תודות לאותו כיול מתלים וההתנהגות בטוחה.

1632404
צילום: אוהד אלגוב

בשורה התחתונה
טויוטה קורולה האצ'בק 'סקיי' אינה מתעלה בשימושיות ובנוחות הנסיעה, והיא אינה שקטה. מנגד, העיצוב החיצוני והפנימי שלה מרהיב, מערך הבטיחות שלה מרשים, האבזור נאה, היא עשויה היטב – ותקסום למי שרוצה מכונית חסכונית וירוקה.

מחירה של קורולה האצ'בק 'סקיי' הוא 142,000 שקלים, בצד היקר של המשפחתיות המוצעות בישראל. בהשוואה לרמת הגימור 'סאן', העולה 2000 שקלים פחות, 'סקיי' בהחלט שווה את פער המחיר, ולגג הפנורמי ערך מוסף משלו.


1632403
צילום: אוהד אלגוב

שווה לשקול גם:

מחיר
137900
החל מ- 1,368 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
2920
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2018

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
4
מרכב
סדאן
קבוצת רישוי
קבוצה 3

מידות

אורך
463
רוחב
178
גובה
144
משקל
1310
בסיס גלגלים
270
נפח תא מטען (ליטר)
471
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
55

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
205/55/16

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1798
סוג מנוע
היברידי (חשמלי + בנזין)
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
122
סל"ד להספק מירבי
5200
מומנט מירבי (קג"מ)
14.5
סל"ד למומנט מירבי
3600
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
11.0
מהירות מרבית (קמ"ש)
180
תיבת הילוכים
אוטומטית רציפה
מספר הילוכים
הילוך יחיד

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
28.6
צריכת דלק - עירונית
32.2
צריכת דלק - ממוצעת
29.4
דרגת זיהום אוויר
2
צריכת דלק - אמיתית
25.0
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת עזר לזינוק בעליה, חיישני חגורות בטיחות, בלם יד חשמלי

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
פנסי ערפל אחוריים, בורר מצבי נהיגה - Eco/Sport/Normal
אבזור נוסף בתשלום

מולטימדיה

מערכת שמע
התקנה מקומית
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
יש כוללת WAZE
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם טויוטה קורולה
גרסה קורולה סדאן 1.8 ל' היברידי, SUN
מחיר 137900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 11.0
מהירות מרבית (קמ"ש) 180
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 29.4
נפח תא מטען (ליטר) 471
דרגת זיהום אוויר 2

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 64. איך ספורטיבית אם לוקח לה 11 שניות ל100?? משפחתית ממוצעת ולא יותר. הם עברו להשקיע רק במראה החיצוני והרכב עצמו לא שווה כלום

    מגיב 17 ספטמבר 2020, 15:34

  2. 61. אין כמו המאזדה 3

    גבריאל 23 אוגוסט 2020, 15:56

  3. 57. אחלה רכב ואחלה מותג

    ציון 8 אוגוסט 2020, 02:34

  4. 56. רכב מצוין, אמינות מבית טויוטה

    יריב 30 יולי 2020, 16:12

  5. 50. היו לי מכוניות ב 220 אלף. אני מאוהב בקורולה הזו . 1/22 קמ/ל. זריזה, מנוע נעים ושקט, נוחה אבל לא רכה מידיי, פשוט כיפית.

    למי שמחפש כיף + שקט נפשי וכספי 10 יולי 2020, 10:09

  6. 47. perfect design

    AVI 2 יולי 2020, 16:07

  7. 42. אדון 41 בכותרת נאמר ספורטיבית וזה רחוק מאוד מזה

    מאיר 19 יוני 2020, 12:34

  8. 39. אין אין על טויוטה

    TRD 15 יוני 2020, 14:20

  9. 33. רכב יפיפה

    ש. 3 יוני 2020, 23:28

  10. 32. אין על האמינות של טויוטה

    איציק מ. 28 מאי 2020, 12:59

  11. 26. רכב מושלם !!

    עמי 18 מאי 2020, 17:49

  12. 23. רכב מצוין, אמינות מבית טויוטה

    . 15 מאי 2020, 12:14

  13. 18. ל8 הפריירים בצ'מפיון קונים גולף 150k ואחרי 5 שנים מוכרים אותה ב35K

    קוקי 12 מאי 2020, 21:08

  14. 17. ל1 אין לך טויטה האויריס ב5 עושה 17 בעיר

    דדי 12 מאי 2020, 20:58

  15. 11. רכב מצוין, אמינות מבית טויוטה

    כוכבי 12 מאי 2020, 13:33

  16. 10. אוטו מעולה אבל יקר ולא למשפחות . עושה אצלי 1/23 . מזדה 3 עושה באותו נתיב 1/12

    יאיר 12 מאי 2020, 11:28

  17. 7. איפה האקסייט בדיוק? ההפתעה במחיר ??

    עגלה 11 מאי 2020, 18:41