מיצובישי ASX הוא אחד מרכבי הפנאי הקומפקטיים הוותיקים בישראל - הוא הוצג בחו"ל עוד בתחילת 2010. מאז עברה מספר עדכונים, האחרון והגדול שבהם אשתקד, כלל מנוע חדש, עיצוב מוחצן יותר ויותר אבזור.

בחניה
למרות שמדובר בדגם ותיק, השינוי הגדול יחסית אשר עבר מיצובישי ASX 2020 מסייע לו לשמור על רושם רענן. החזית מיישרת קו עם מוצרי מיצובישי מודרניים עם שפע חלקי כרום בוהקים ומראה אגרסיבי יחסית. מהצד הגיל בולט יותר וקישוטי הצד שנוספו במתיחת הפנים לא בהכרח משפרים את המראה. מאחור תמצאו יחידות תאורה מסוג לד בעיצוב חדש ויש גם חישוקים קלים נאים. בסך הכל הרושם אתלטי ונאה.

סביבת הנהג עודכנה אף היא, אבל ההבדלים פחות בולטים מאלה שנעשו בחוץ: שיפור קל בחומרים, קונסולה מרכזית קצת יותר עדכנית. המפרט בדגם המשווק כאן שודרג; תאורת לד מלאה מלפנים, קיפול חשמלי למראות בחלק מרמות הגימור, ובכולן דור חדש למולטימדיה (התקנה מקומית) השומרת על מסך "8 ומוסיפה אפשרות לתפעול קולי. מערך הבטיחות שודרג, וכולל בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ועמעום אורות, וברמת הגימור 'פרמיום' גם ניטור שטחים מתים מהצד ומאחור.

1625160
צילום: איתמר רותם

בניגוד לחוץ, תא הנוסעים ב-ASX לא התחדשה (מספיק). העיצוב פשוט ואיכות החומרים בינונית אך איכות ההרכבה טובה והמרווח מכובד. גם הנדסת האנוש - נוחות התפעול - בהחלט יותר ממספקת. האבזור (תלוי המפרט כמובן) עשיר למדי ואהבנו את מושבי העור.

המושבים נאים ונוחים לישיבה למרות בסיס קצר. שדה הראייה לפנים טוב, אך הקורה הקדמית עבה מדי ומסתירה בצמתים. המרחב מאחור מספק, למעט מרווח הראש. לחובה נציין גם דלתות אחוריות שנפתחות בזווית קטנה מהרצוי (בולט במיוחד בהכנסת ילד לספסל האחורי). נפח תא המטען צנוע ביחס לקטגוריה (416 ליטר), אך מציע תאורה, תאי אחסון בצדדים וגם ווי עגינה.

1625158
צילום: איתמר רותם

בתנועה
המנוע, למרות נתונים דומים (150 כ"ס ו-19.9 קג"מ), מוצע לראשונה ב-ASX ומגיע מאאוטלנדר המעודכן. גם התיבה הרציפה חדשה כאן ומגיעה מאקליפס קרוס. יחידת הכוח מספקת ביצועים נאותים אך תחת עומס היא רועשת מהרצוי. תצרוכת הדלק במבחן - 11 ק“מ לליטר - סבירה בלבד.

ה-ASX מציע נוחות נסיעה מספקת - כיול המתלים נוקשה לעיתים ולא כל השיבושים מטופלים טוב מספיק, במיוחד בעיר. בכביש בינעירוני המצב משתפר וריסון תנועות המרכב טוב יחסית. חבל שבמהירויות הללו גוברים רעשי רוח וכביש ופוגמים בנוחות הכללית.

1625161
צילום: איתמר רותם

היכולת הדינמית מכובדת עם אחיזת כביש סבירה, זוויות גלגול מתונות ותחת עומס גם תת היגוי לא מרגש אך בטוח. ההיגוי כבד יחסית למקובל כיום (לטובה בעיקר) אך רגיש ללוחמת הגה ביציאה מפנייה ושיבושים באופן מופרז.

תמורה
גם אחרי עשור בייצור, מיצובישי ASX לא השתנה משמעותית. נכון, מתיחת הפנים מביאה עיצוב חיצוני חדש, אבל הגיל ניכר בתא הנוסעים, איכות, ניהוג ובידוד הרעשים. מנגד חבילת האבזור-מחיר עדיין אטרקטיבית, וזה בעיקר מה שמשאיר אותו במידה מסוימת במשחק מול יריבים מודרניים הרבה יותר.

מיצובישי ASX מתיחת פנים 2020: מחירון, רשימת גרסאות
 מיצובישי ASX מ. פנים, 2.0 ל', אוט', אינטנס - 136,000 שקל
 מיצובישי ASX מ. פנים, 2.0 ל', אוט', אינסטייל - 139,000 שקל
 מיצובישי ASX מ. פנים, 2.0 ל', אוט', פרימיום - 148,000 שקל

1625163
צילום: איתמר רותם