מיצובישי ASX 2022 חוות דעת
-
רקע כללי
מיצובישי ASX הוא רכב פנאי קומפקטי לבית מיצובישי שהוצג במקור עוד ב-2010.
ה-ASX חולק לא מעט מכלולים עם מיצובישי אאוטלנר – יחידות ההנעה דומות, גם הפלטפורמה, כאשר אפילו בסיס גלגלים זהה (267 ס"מ), וזאת למרות הבדל של כ-30 ס"מ באורך הכללי.
מפרט הבטיחות כולל מערכות בטיחות מתקדמות, המוצעות כחלק מהמפרט התקני; בהקשר זה, נזכיר כי ASX קיבל ציון של חמישה כוכבים במבחן הריסוק של Euro Ncap, אך במבחן הישן (2011) וללא מערכות בטיחות, כך שלא ברור לאיזה ציון היה זוכה היום.
לישראל הגיע בנובמבר 2017 בגרסה האמריקאית לאחר שהדגם עבר עדכון ראשון, עם מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי ותיבה אוטומטית-רציפה. בשנת 2019 נחת ASX מעודכן (מתיחת פנים שניה) בתקינה אירופאית עם מנוע ותיבה חדשים.
-
עיצוב ונוכחות
ASX נראה טוב בזכות הופעה שרירית וסרחי עודף קצרים. הגרסה שלאחר העדכון בולטת יותר בזכות חזית עתירת ניקל.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מסגיר את גילו המתקדם של ASX, עם הופעה מיושנת וחומרי דיפון פשוטים. יחד עם זאת, איכות ההרכבה והאבזור השופע (ברמה המאובזרת שנבחנה) מצליחים לשפר את האווירה.
המרווח מלפנים טוב, אך מאחור מרווח הברכיים והראש מאכזבים ביחס למידות החיצוניות, ומי שגובהו 1.7 מ' ומעלה עשוי לחוש צפיפות.
 
-
מנוע וביצועים
בגרסה שלפני מתיחת הפנים ASX צויד ביחידת הנעה מיושנת – המנוע אמנם מציע הספק מכובד, אבל עם משקל גבוה יחסית ותיבה רציפה מדור ישן, מתקבלים ביצועים סבירים בלבד לצד צריכת דלק גבוהה יחסית למקובל כיום (כ-10 ק"מ/ל' במבחן).
הגרסה המעודכנת מציעה מתכון דומה – מנוע 2.0 ל' אטמוספרי ותיבה רציפה – אבל אלה מגיעים מהדור העדכני של מיצובישי אאוטלנדר. היכולת מעט טובה מבעבר וצריכת הדלק עדיפה, אך ביחס למנועי הטורבו המתקדמים שיש למתחרים הוא פחות מרשים.
 
-
נוחות והתנהגות
ל-ASX כיול מתלים מוצלח, המשלב בין נוחות טובה וכושר ריסון תנודות יעיל.
יחד עם זאת, איכות החיים על סיפונו של ASX נפגמת כתוצאה מבידוד רעשים לקוי – לא מעט רעשי רוח וכביש חודרים לתא, וגם המנוע נשמע יותר מהרצוי תחת עומס.
בנהיגה נמרצת ASX נותן תחושה של רכב גדול לטוב ולרע – מצד אחד משדר תחושה יציבה ובטוחה, ומצד שני הוא מסורבל בכביש המפותל, עם חרטום כבד.
בשביל חוזרת אותה תחושה של "רכב גדול", והוא משדר מאסיביות ואינו מתרגש משיבושים ואבנים.
 
-
תמורה למחיר
מיצובישי ASX נמצא ממש בין קטגוריית רכבי הפנאי הקטנים לקומפקטיים. בהשוואה לרכבי פנאי קומפקטיים ASX מציע מחיר נגיש יותר ובהשוואה לאלה הקטנים ממדים נדיבים יותר – בשני המקרים הוא מוצע עם שפע אבזור.
-
מה חדש במיצובישי ASX 2022
נוספה רמת גימור פאנורמיק בתחילת השנה.
-
סיכום
מיצובישי ASX הוא לא רכב הפנאי המעודן והמעודכן שבסביבה, אבל בזכות תמחור הוגן עדיין יש לו מה להציע.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.