מיצובישי ספייס סטאר - מבחן דרכים (מתיחת פנים) - אוטו

מיצובישי ספייס סטאר - מבחן דרכים (מתיחת פנים)

מתיחת פנים שנייה לסופרמיני של מיצובישי, שבינתיים נעקפה במירוץ לממדים מוגדלים, אך השאירה עצמה בזירה עם מערך אבזור מכובד

מיראז', הסופרמיני של מיצובישי שנוסדה עוד ב־1978, זכתה במהלך השנים לשמות שונים, כולל קולט, שהייתה מצידה סופרמיני כבר ב־1962; ספייס סטאר, שם חדש יחסית (1998), הוצמד למיניוואן קטן (עד ל־2005). לדור השישי של אותה סופרמיני, שהוצג בסוף 2011, הוצמד השם מיראז' בשוק האמריקאי, והשם מיצובישי ספייס סטאר ציין את המהדורה לשוק האירופאי. מקווים שהצלחנו להתמודד. 

המסלול הרגיל. כמעט
מכאן זה פשוט יותר. ב־2016 עברה ספייס סטאר מתיחת פנים, בנובמבר 2109 מתיחת פנים שנייה, והדגם המחודש משווק כאן מפברואר 2020. במסגרת חידוש הדגם העיצוב היה למוחצן יותר, בזכות שינויים בחרטום הכוללים שבכה חדשה, ופסי כרום באדום ברמת הגימור הגבוהה. חישוקים קלים ("15) בעיצוב אחר ומאחור יחידות תאורה ופגוש חדשים משלימים מהלך ריענון מוצלח לדגם הוותיק. לא פחות חשוב: השינויים הנ"ל הביאו להארכת הרכב ב־5 ס"מ ל־384.5 ס"מ. 

בתא הנוסעים מושבים חדשים, עוד תאי אחסון, חומרים משופרים וגוונים נוספים. חידוש חשוב הוא במערך הבטיחות הכולל, לראשונה, בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, וברמות הגימור הגבוהות גם עמעום אורות אוטומטי. 

1634167
צילום: יואל פלרמן

האבזור, הבטחנו לכם, עשיר וזה כולל ברמת האבזור 'סטייל' שמשות כהות ומערכת שמע; ב'סופרים', חישוקי "15, בקרת אקלים, מולטימדיה מקומית ('קונקטד') עם מסך "8 ויישומונים מוכרים מכאן; בפרמיום' בנוסף תאורת לד, תאורת יום שונה, מפתח חכם, פריטים קוסמטיים בחוץ וריפוד בד משובץ בדמוי־עור.

למבחן קיבלנו את ספייס סטאר עם מנוע 1.2 ליטר אטמוספרי ותיבה רציפה וברמת הגימור 'פרמיום' שמחירה 86,000 שקלים.

פגישה נוספת
ספייס סטאר היא סופרמיני במעמדה ובמקורה, מיני בממדיה כיום. היא לא הייתה ענקית כאשר הוצגה, ובמהלך השנים האחרות גדלו. אגב, לגרסת הסדאן הנקראת אטראז' בסיס גלגלים של 255 ס"מ. למרות השנים ובגלל המקור והחידושים, הספייס סטאר העכשווית נראית נאה ואותם פסים בהחלט מוסיפים. 

עיצוב סביבת הנהג נאה, המשטחים סבירים אבל ה"יציאות" בגימור — שחור פסנתר מלפנים, מעין פלסטיק קלוע בדלתות, הדוגמאות בריפוד — יוצרים מקום שנעים לשהות בו, למרות הפלסטיק הנוקשה והמעט חלול למגע, גם בגלל המרקם שלו. איכות ההרכבה והגימור בהחלט טובה, המרחב מלפנים סביר, המושב בסדר גמור, והציע תמיכה טובה גם לשעתיים רצופות. האבזור העשיר מוסיף לא מעט למופע המכובד. 

1634166
צילום: יואל פלרמן

ויש גם פאולים
ההגה נע רק בציר הגובה, ולמרות שהראות ללוח המחוונים סבירה, הדבר עלול להגביל; המיזוג רועש למדי; השמש משתקפת בלוח המחוונים; התצוגה בצג המרכזי ('קונקטד') לא טובה בכלל, וההשתקפויות מחמירות בפרט; מיקום לחצנים, כמו השליטה במחשב הדרך או זה של בקרת סטייה מנתיב, בעייתי. 

למרות הממדים הקטנים, המרחב מאחור בהחלט סביר לשניים, ומציע להם מרווחי ראש וברכיים מספקים בהחלט. אפילו המושב בסדר. תא המטען קטן (235 ל'), שפת הטענה גבוהה והוא שימושי לקניות וכיו"ב. עם זאת, אפשר לקפל מושב אחורי, ואז הנפח מכובד (912 ל').

במבחן התוצאה
המנוע בסיסי — אטמוספרי, 1.2 ליטר — והתפוקה אינה מסעירה: 80 כ"ס ב־6000 סל"ד ו־10.8 קג"מ ב־4000 סל"ד; רצועת הכוח בהחלט גבוהה, די צרה. הביצועים בהתאם: מ־0 ל־100 קמ"ש ב־13.5 שניות ועד 174 קמ"ש. התיבה רציפה, אין לה יחסי העברה קבועים, ורק מצב L ומצב 'ספורט'. 

וזה עובד כמו שהנתונים מספרים: ניתן לשייט במהירות סבירה ללא בעיה (100 קמ"ש ב־2000 סל"ד), הספק יעיל רק בסל"ד גבוה, גם אז לא הרבה ממנו, ודי הרבה מטעם הרעש. התיבה איטית ולא ממש שקטה. בעקיפה נחושה צבירת המהירות איטית, בעומס איטית יותר. עם זאת, בקצב גבוה ומעל 3000 סל"ד, אפשר לצבור מהירות ולעקוף בקצב סביר, אבל צריך מרווח ביטחון. צריכת הדלק עמדה על 13.5 ק"מ לליטר; בקצב רגיל הרכב מאוד חסכני, תחת עומס מאוד בזבזן. 

1634168
צילום: יואל פלרמן

נוחות הנסיעה במהירות נמוכה אינה טובה, הרכב רגיש לכל שיבוש, ואז הוא יכול להיחבט, בייחוד מאחור. מעל 60 קמ"ש לערך, נוחות הנסיעה נעשית טובה מאוד ונשמרת כך עד למהירויות גבוהות מאוד. רק שיבוש חד שרוחבו גדול ממפשק הסרנים יביא לסגירת מהלך הבולמים מחוץ לעיר. הספייס סטאר שקטה למדי בעיר, אבל המנוע נשמע היטב מעל 3000-3500 סל"ד. רעשי כביש ורוח נשמעים מעל 80 קמ"ש, ואלה גורמים לכך שמחוץ לעיר הרכב אינו שקט, מייצר המולה קבועה.

המתלים הרכים גורמים לספייס סטאר לנוע עליהם בעיקר בציר האורך, אבל היכולת הדינמית שלו טובה ממה שהוא משדר לנהג, ועוצמת המנוע ואופי פעולתו אינם מאיימים. האחיזה סבירה. ההגה ארוך מאוד (3.5 סיבובים מנעילה לנעילה), יש לו שטח מת, ומעבר למצב הפנייה צמיגי לתחושה. הבעיה העיקרית היא שההגה אינו מתמרכז באופן עצמוני, והנהג יפגוש בכך גם בעיר. יכולת הבלימה טובה, אך התגובה ללחיצה הראשונית אינה נעימה. יצוין בנפרד, כי הציון מצוין; יכולת התמרון פשוט מעולה. 

1634165
צילום: יואל פלרמן

סוף דבר
לזכותה של מיצובישי ספייס סטאר עיצוב נאה, אבזור עשיר יחסית, מרחב פנים נאה ביחס לממדים, מערכות בטיחות מקוריות, נוחות נסיעה טובה מחוץ לעיר, צריכת דלק מכובדת, כושר תמרון משובח בעיר. לחובתה ביצועים בינוניים, נוחות נסיעה בסיסית בעיר, רעשים מחוצה לה, וארבעה כוכבים במבחן הבטיחות של 2014. 

ספייס סטאר היא מכונית בת עשר שנים והדבר ניכר בה. מנגד, היא מוצעת במחיר אטרקטיבי ביותר, ויחד עם אמינותה המוכחת וצריכת הדלק הטובה שלה, היא עשויה לספק את מי שצריך לנוע בעיר ובסביבתה הקרובה.    

1634170
צילום: יואל פלרמן

שווה לשקול גם:

מחיר
77900
החל מ- 773 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
1932
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2012

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 1

מידות

אורך
384
רוחב
166
גובה
150
משקל
865
בסיס גלגלים
245
נפח תא מטען (ליטר)
235
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
912
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
35

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
165/65/14

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1193
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
3
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
80
סל"ד להספק מירבי
6000
מומנט מירבי (קג"מ)
10.8
סל"ד למומנט מירבי
4000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
13.5
מהירות מרבית (קמ"ש)
173
תיבת הילוכים
אוטומטית רציפה
מספר הילוכים
הילוך יחיד

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
22.7
צריכת דלק - עירונית
18.2
צריכת דלק - ממוצעת
20.8
דרגת זיהום אוויר
3
צריכת דלק - אמיתית
15.8
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
4 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
6
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
מערכת עזר לזינוק בעליה, ניטור מרחק מלפנים, זיהוי הולכי רגל ורכב דו-גלגלי, מערכת עזר לבלימה, איתות בלימת חרום

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים
גג שמש
אין
חישוקים קלים
אין
בקרת שיוט
יש
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
אין
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
נגן CD ו-MP3, 4 רמקולים, פתיחה וסגירת חלון נהג אוטומטית, ספויילר אחורי, שמשות כהות במיוחד מסוג Privacy glass בדלתות האחוריות ובדלת תא המטען
אבזור נוסף בתשלום
מערכת מולטימדיה Connected Car עם מצלמת רוורס וניווט Waze

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות'
מסך מולטימדיה
אופציונלי
מערכת ניווט מובנית
אופציונלי
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

דגם מיצובישי ספייס סטאר
גרסה ספייס סטאר מ. פנים 1.2 ל', אוט', Instyle
מחיר 77900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 13.5
מהירות מרבית (קמ"ש) 173
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
צריכת דלק - ממוצעת 20.8
נפח תא מטען (ליטר) 235
דרגת זיהום אוויר 3

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 12. יש לי בבית שלוש כאילה. לאשתי ,לבת מבחן שהם סטודנטים. מכונית חדישה אמינה וחסכונית. ממליץ בחום

    אריה 3 אוגוסט 2020, 20:36

  2. 8. במחיר של 208 או קליאו זה בדיחה

    ירדן 2 אוגוסט 2020, 21:23

  3. 1. חחחחחח איזה מחיר

    אלי 2 אוגוסט 2020, 13:00