טויוטה יאריס היבריד - מבחן דרכים - אוטו

טויוטה יאריס, שנחנכה ב-1998, הצליחה מאוד בישראל עם הדור השלישי שלה, שהוצג ב-2011. הדור הרביעי הושק ב-2019, וכאשר התייצב כעת בחנית המערכת, העניין בו היה רב.

זהו דגם ראשון המבוסס על הגרסה הקטנה של הפלטפורמה המודולרית TNGA, הפרופורציות שלה שונות לגמרי, וכך גם יחידת הכוח שלה. 

יאריס מוצעת בגרסת בנזין או בגרסה היברידית עם חטיבת כוח חדשה המבוססת על מנוע 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר. המחירים לגרסת הבנזין נעים בין 106,000 שקלים ל-108,000 שקלים, ובגרסה ההיברידית בין 113,000 שקלים ברמת הגימור הנמוכה ועד ל-120,000 שקלים ב'פרמייר', וזו המכונית שקיבלנו למבחן.

1636027
צילום: מערכת אוטו

עיצוב ונראות 
לפי טויוטה הפלטפורמה החדשה אפשרה פרופורציות חדשות, מראה פחות קופסתי ועיצוב יותר דינאמי. ואכן, בשעה שליאריס החדשה בסיס גלגלים שגדל ב-5 ס"מ ל-256 ס"מ, ממד רוחב שגדל אף הוא ב-5 ס"מ, ל-175 ס"מ – הרי הדגם החדש קצר מקודמו ב-0.5 ס"מ ל-394 ס"מ ונמוך ממנו ב-4 ס"מ, ל-147 ס"מ.  

ואכן, כשהיא מופיעה באדום עם גג שחור, היאריס היא מסובב ראשים. "האם זו טויוטה?" תהו עוברים ושבים למראה החזית האגרסיבית, והמשיכו לשאול גם למראה האחוריים, שיש להן עיצוב מיוחד בזכות קו פנסים/ספוילר בולט. מן הסתם, יהיו כאלה שיפריע להם כי במבט צד החלק הקדמי נראה מגודל והאחורי קטן בהרבה.   

תא הנוסעים 
גם בתא הנוסעים השינויים בולטים. איכות משטחי הפלסטיק וחומרי הדיפון שופרה משמעותית, וגם אם בחלקים התחתונים החומרים נוקשים, הרושם המתקבל הוא כי מדובר באזור מחיה העשוי היטב. הרבה הושקע כדי ליצור סביבת נהג עם מראה מיוחד, והדבר מוצא ביטוי בצמד מחוונים דיגיטליים עגולים, בגלגל הגה נאה, בשני מפלסים לסביבת הנהג שביניהם שקועים פתחי האוורור המרכזיים, במבנה נאה ומקורי לידיות בדלתות.

1636022
צילום: מערכת אוטו

אבל כשמנסים להיות מיוחדים, עלולים לפגוע בהנדסת האנוש. לא כולם יאהבו את מיקום מתגי החלונות/מראות על ידית הדלת, או את פתחי האוורור הקשים לכיוון או את המחוונים שסובלים מהשתקפויות. בנוסף, עומס המתגים על ההגה מבלבל, גם תפעול מערך המידע שבמחוונים, בייחוד ניתוק מערכות מסוימות שמחייב לעצור את הרכב. תא הכפפות קטן ואינו מואר וכך לחצני תאורת הפנים. 

צג המולטימדיה המוכר של טויוטה נוח לשימוש אך התצוגה שלו אינה מזמינה. ל'פרמיר' תצוגה עילית ייחודית, ושימוש נאה במספר גווני שחור/אפור ותאורת אווירה נעימה שיוצרים תחושה מכובדת. ברמת גימור זו תאורת לד, חישוקי "16, גג שחור, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת ועוד. בכל רמות הגימור מערך בטיחות עשיר הכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, עמעום תאורה, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. לרכב גם שתי כריות אוויר בין המושבים הקדמיים לשמונה כריות סך הכל. 

המושבים הקדמיים נראים נהדר בזכות שילוב דמוי עור ותפרים אדומים. תנוחת הנהיגה טובה, אבל המושב אינו מספיק נוח וחסר תמיכה לגב תחתון.

1636021
צילום: מערכת אוטו

המרחב מאחור אינו מרשים; מפתח הדלתות קטן, מרווח הרגליים טוב, אך מרווח הראש לא, ובכלל התחושה המתקבלת היא של מקום אינטימי מדי. 

לתא המטען מבנה נוח ונפח סביר, בהחלט לא ענק: 286 ליטר.

מנוע, ביצועים 
שילוב 92 כ"ס ממנוע הבנזין ו-79 כ"ס מהמנוע החשמלי מייצר הספק משולב של 116 כ"ס. טויוטה מדברת על יכולת תנועה של עד 80% מהזמן באופן חשמלי – אלא שזה תלוי, מאוד, באופי הנהיגה, במסלול, בקצב. 

החטיבה ההיברידית של טויוטה תמיד הצטיינה בצריכת דלק, אך לא התעלתה בביצועים ובתחושות שהיא מעוררת. האם זה השתנה? קצת. הפעולה כעת ישירה יותר ונוצרת באופן מדורג יותר, והמנוע לא ממהר לסל"ד גבוה. המערך ההיברידי במיטבו בעומס קל, ובעיר הוא מפגין אופי פעולה נמרץ, גם כי היציאה מהמקום מיידית; משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 9.7 שניות. אבל כאשר הקצב עולה, והעומס נעשה כבד יותר, בייחוד בעליות, ההתנהלות זריזה פחות, ההאצה אינה מיידית ועקיפות דורשות תכנון. במצבים אלה, הפעולה המאומצת של יחידת הכוח והרעש המלווה בולטים מדי ואינם הולמים את המראה הספורטיבי.  

1636025
צילום: מערכת אוטו

בעיר, נעה היאריס החדשה על חשמל יותר מאשר קודמתה, ואז השקט מבורך. עם זאת, אותו שקט חושף לעיתים מיני נקישות מהמערכת, וכאשר מנוע השלושה צילינדרים מתעורר מדי פעם, הוא עושה זאת באופן מורגש מדי. מחוץ לעיר צליל המנוע יכול להישמע נעים, אבל לא פעם, בייחוד בעיר, הוא נשמע מחוספס.  

צריכת הדלק תלויה באופי הנהיגה, תוואי הדרך והחום. במבחן מאומץ רשמנו 17.2 ק"מ/ל' מרשימים. בנהיגה בין-עירונית נינוחה הצריכה הייתה באזור ה-20 ק"מ/ל', ובלילה עירוני ללא מזגן ניתן לראות בתצוגת מחשב הדרך 30 ק"מ/ל'. 

נוחות, התנהגות 
בעיר היאריס מסתדרת עם שיבושים קטנים אך פגמים גדולים מורגשים וגוררים לפעמים חבטה מהמתלה האחורי. חבטות כאלה מורגשות לעיתים גם מחוץ לעיר, ביחוד על חיבורי כביש. בנוסף, מעבר על גלי כביש אינו רגוע כנדרש. עם זאת, הסך הכל נאות בהתחשב באופי הדינמי שטויוטה רצתה להעניק לרכב. רעשי הכביש בולטים מחוץ לעיר ושאון הרוח נשמע היטב בכבישים בין-עירוניים.  

1636026
צילום: מערכת אוטו

למדנו לצפות ממכוניות סופרמיני ליכולת דינמית, והיאריס אינה מאכזבת. היא נענית בנחישות לפקודות ההגה, ולזה משקל נכון ופעולה ברורה. היאריס מרקדת היטב בפניות, מתנהלת ביציבות ועם זאת נעה בקטעי עקלתון בזריזות ובאופן מהנה; היא בהחלט יכולה להסתדר בקלות עם יותר כוח. פעולת הבלמים רחוקה מזו של שאר המכלולים הדינמיים, וזו אינה ברורה או מדויקת מספיק, כרגיל בהיברידיות. 

מחיר, תמורה 
היאריס עברה שינוי גדול, ומבורך. ממכונית יעילה ומשעממת היא הפכה יפה ומודרנית. היא אינה מרווחת במיוחד, אבל מציעה אופי צעיר ומאוד מושך. חבל שחטיבת הכוח ההיברידית היעילה אינה מהנה מספיק ביחס לרכב שכזה. 

היאריס ההיברידית המהודרת שבחנו עולה 120,000 שקלים, מדגישה אף היא את עליית המחירים בקטגוריה. אבל עם רמת גימור שמתחילה ב-113,000 שקלים, היא זולה משמעותית מהמתחרה המובהקת, וברור שהמראה, האופי והחבילה ימשכו רבים.

וכשמשלבים את מוניטין האמינות, הסחירות ושמירת הערך של היאריס, הרי לכם מתכון לרב מכר בסגמנט ולהצלחה.

1636028
צילום: מערכת אוטו

שווה לשקול גם:

מחיר
105900
החל מ- 1,051 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
2627
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2019

תיאור

מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 2

מידות

אורך
394
רוחב
174.5
גובה
150
משקל
1065
בסיס גלגלים
256
נפח תא מטען (ליטר)
286
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
974
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
42

צמיגים

קוטר/חתך/רוחב
185/60/15

מנוע וביצועים

נפח מנוע (סמ"ק)
1490
סוג מנוע
בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
3
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
125
סל"ד להספק מירבי
6600
מומנט מירבי (קג"מ)
15.6
סל"ד למומנט מירבי
5000
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
_מסך מולטימדיה 7 אינץ', פקדים להעברת הילוכים מאחורי ההגה,
מהירות מרבית (קמ"ש)
180
תיבת הילוכים
אוטומטית רציפה
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

צריכת דלק - בינעירונית
24.4
צריכת דלק - עירונית
17.2
צריכת דלק - ממוצעת
21.3
דרגת זיהום אוויר
3
צריכת דלק - אמיתית
16
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
8
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
יש
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
יש
אבזור בטיחותי נוסף
זיהוי הולכי רכב ורכב דו גלגלי

מולטימדיה

מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
אין
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

אבזור

חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
מזגן רגיל
גג שמש
אין
חישוקים קלים
אין
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
מצלמת רוורס בלבד
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
אין
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
הגה בלבד
כניסה ללא מפתח
אין
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מסך מולטימדיה 7 אינץ', פקדים להעברת הילוכים מאחורי ההגה, 4 רמקולים
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו

10 1

דגם טויוטה יאריס
גרסה יאריס 1.5 ל', אוט', Sol
מחיר 105900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) _מסך מולטימדיה 7 אינץ', פקדים להעברת הילוכים מאחורי ההגה,
מהירות מרבית (קמ"ש) 180
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
צריכת דלק - ממוצעת 21.3
נפח תא מטען (ליטר) 286
דרגת זיהום אוויר 3

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 18. גיר רציף צרה צרורה

    זיו 15 נובמבר 2020, 22:24

  2. 16. עוד עגלה אגרסיבית מבית טויוטה.

    שי 14 נובמבר 2020, 17:35

  3. 5. מתי תגיע לארץ GAC AION V איזה מכונית וואו

    500 קמ 27 אוקטובר 2020, 18:09

  4. 3. רק MG ZS היום 36 ש"ח טנק מלא

    מטעין בג'ינרג'י 27 אוקטובר 2020, 18:05

  5. 2. זה רכב נחמד לשמרנית ביביסטים שמפחדים לעבור לחשמל

    20 קמ לליטר 27 אוקטובר 2020, 18:03

  6. 1. המעלה היחידה זה עיצוב נהיגה ודלק כל השאר פחות מיזבל

    ג 27 אוקטובר 2020, 17:42