יונדאי אקסנט 2021 החדשה: רשימת גרסאות, מחירון:
יונדאי אקסנט, 1.4 ל', אוט', 'אינספייר' – 118,900 שקל
יונדאי אקסנט, 1.6 ל', אוט', 'אינספייר' – 120,900 שקל

רקע כללי
תחילתה של שושלת אקסנט ב-1994. כעת בדור החמישי, שהגיע לישראל ב-2019, מחליפה יונדאי אקסנט דגם שהיה להיט מכירות בקטגוריה של התת-משפחתיות, יונדאי i25. 

אקסנט מוצעת בישראל בשתי גרסאות מנוע: 1.4 ליטר ו-1.6 ליטר וברמת גימור אחת: 'אינספייר'.

בינואר 2021 החל שיווק הדגם לאחר מתיחת פנים שעיקרה שינויים קלים לעיצוב החיצוני. יחידות ההנעה נותרו זהות, כמו גם אבזור הבטיחות המתקדם שעדיין חסר.

1625487
צילום: יואל פלרמן

בעמידה 
אקסנט ארוכה מקודמתה – 3 ס"מ בבסיס הגלגלים, 7 ס"מ באור – ונפח תא המטען גדל ב-15 ליטרים.

העיצוב מעודכן מזה של הדגם הקודם, הקווים מודרניים יותר וההופעה קרובה יותר לדגמים החדשים והגדולים ששל יונדאי. תא הנוסעים שודרג בהופעתו, ומשלב כעת צבעים בהירים ונעימים לעין. איכות החומרים, כמקובל בקטגוריה, בסיסית למדי, ואילו איכות ההרכבה והנדסת האנוש טובות.

1625493
צילום: יואל פלרמן

המרחב טוב הן מלפנים והן מאחור, והמושב שם יאכלס שני מבוגרים או שלושה ילדים. תא המטען גדול ויעיל (480 ל'), אך נעדר כל פטנטים ואפשרויות לעיגון ולקיבוע.

אקסנט משווקת בארץ ברמת גימור אחת, דלה למדי, ובולטות בהיעדרן מערכות בטיחות מתקדמות. רוכשי הרכב או אלה שמקבלים אותו יסתפקו במערכת התרעה בהתקנה מקומית.

1625494
צילום: יואל פלרמן

בנסיעה  
יונדאי אקסנט משווקת בישראל כאמור עם שני מנועי בנזין אטמוספריים, והתיבה היא אוטומטית עם שישה הילוכים.

מנוע 1.6 ליטר – 123 כ"ס, 15.4 קג"מ – הוא שהיה בגרסה שנבחנה, ובשילוב התיבה מציע ביצועים סבירים בנהיגה יום-יומית, ומתקשה מעט תחת עומס. צריכת הדלק במבחן עמדה על 9.5 ק"מ/ל', ובשיוט על 13-15 ק"מ לליטר.

1625492
צילום: יואל פלרמן

נוחות הנסיעה בעיר בינונית, אך משתפרת כשהמהירות עולה. איכות הנסיעה מוצלחת פחות; רעשי כביש ורוח נשמעים מ-90 קמ"ש, והמנוע, בעיקר מעל 4000 סל"ד, מפגין נוכחות ערה למדי.

היכולת הדינמית של האקסנט סבירה, כל עוד לא "לוחצים" עליה. תחת עומס בפניות, היא מייצרת תת-היגוי ומגיעה עד לקראת אובדן אחיזה תחת עומס כבד.

1625488
צילום: יואל פלרמן

לסיכום 
יונדאי אקסנט היא משפחתית קטנה ויעילה. לזכותה מרחב טוב לנוסעים, תא מטען גדול ומספק; לחובתה איכויות נסיעה בינוניות אבזור דל ומחסור מוחלט במערכות בטיחות.

מנגד, מחירה של אקסנט לצרכן היחיד קרוב לזה של סקודה סקאלה, ואף למחירן של משפחתיות של ממש כמו פורד פוקוס ויונדאי אלנטרה. כך שבסיכומו של דבר, היא רלוונטית בעיקר לציי רכב.

1625486
צילום: יואל פלרמן