סקודה קאמיק - מבחן דרכים (1.5 ל') - אוטו

לפני קצת פחות משנה בחנו לראשונה את סקודה קאמיק, ועם סיומו היה ברור לנו שהמתכון שמרכיב את הדגם הזה יזכה להצלחה. אחרי הכל, דגמי פנאי קטנים (B-SUV) מבוקשים מאוד, והדגם של סקודה הציע מידות גדולות מאלה של שני שותפיו לפלטפורמה, סיאט ארונה ופולקסווגן T-קרוס.
 
לא רק שבסיס הגלגלים שלו גדול משלהם ב-10 ס"מ, אלא שהוא ארוך ב-1 ס"מ מזה של קארוק, דגם הפנאי של סקודה הנמצא בקטגוריה גדולה יותר (C-SUV). אורכו של קאמיק, 424 ס"מ, גדול ב-13 ס"מ מזה של T-קרוס.
 
המנוע בקאמיק שנבחן הפעם הוא טורבו-בנזין 1.5 ליטר המייצר 150 כ"ס, בשעה שלגרסה האחרת מנוע 1.0 ליטר המייצר 115 כ"ס. הרכב שהגיע אלינו הוא ברמת הגימור 'סטייל', וזו כוללת גם מחוונים מוקרנים, מפתח חכם ועוד. המחיר: 141,000 שקלים.
 
1637556
צילום: מערכת אוטו

עיצוב ונראות
שינוי בדגם אין, אבל רכב המבחן שהגיע אלינו היה בצבע כחול מטאלי, מושך בהרבה מהאפור האפרורי של גרסת ה-1.0 ליטר מהפגישה הקודמת. תרומה משמעותית לשיפור ההופעה מגיעה גם מכיוון הגג, וחלון זכוכית (5000 שקלים) גדול וכהה עם פסי גגון בשחור משפרים מאוד את ההופעה. ואם קאמיק זכה לביקורת שעיצובו סולידי מדי ולא מספיק קשוח, יש כאן סוג של תיקון.
 
הצבע מבליט גם את דמויי המגינים מלפנים ומאחור ואת הפסים הכסופים בצד, והביא לכך שהרכב משך הרבה יותר מבטים. בגוון זה בולט יותר הטיפול במשטחי הדופן של הרכב האחראים למראה מלוטש, וחישוקי "17 הספורטיביים מוסיפים אף להופעה.

1637563
צילום: מערכת אוטו
 
פנים הרכב
בסביבת הנהג אין הפתעות, ועיצובה משלב הופעה סולידית והפגנת איכות, עם משטחים עליונים רכים. האווירה הנעימה ברכב נוצרת הודות לשילוב של גוונים בהירים בסביבת הנהג ובדמוי עור הפוך במושבים הנאים, וגג הזכוכית הענק, בייחוד בימי סתיו אפורים שמאפשרים את פתיחתו, מוסיף לא מעט. הכיסוי, אשר נגלל באופן מבלבל קדימה (כלומר הפתיחה מתחילה מאחור), אינו אטום מספיק.
 
צג המולטימדיה איכותי למראה ומודרני בעיצובו, אך תפעול המערכות נוח פחות מאשר היה מקובל בדגמי סקודה עד כה. כך למשל, חלק מתפעול מערך המיזוג נעשה דרך הצג – נראה טוב, נוח פחות.
אחד השינויים המעטים בקאמיק מאז השקתו הוא ציודו בגלגל הגה חדש ומודרני, כמו זה שבאוקטביה החדשה. הוא מוסיף למופע העדכני, הפקדים שעליו נאים ואיכותיים, אך תפעול מערך המידע דרכם פחות נוח. המחוונים המוקרנים נאים אך אינם שופעי תצוגות וסימון מצבי הניהוג אינו ברור מספיק.
 
המושב נעים ונוח לפרקי זמן סבירים, אך בסיסו ארוך עבורי והזווית בינו לבין המסעד גורמת לכך שהוא מעט מעייף בנסיעות ארוכות. תנוחת הנהיגה טובה אך אינה מאוד גבוהה.

1637557
צילום: מערכת אוטו
 
מאחור המרחב טוב מאוד, מרווחי הראש והברכיים מכובדים ופתחי המיזוג מוסיפים הרבה. תא המטען, כיאה לסקודה, שימושי ונראה גדול ממה שעולה מנתון הנפח (363 ליטר), וכולל, כצפוי בדגם של סקודה, פטנטים שימושיים; כאן מדובר בחבילת רשתות מגוונת ושימושית.
 
מפרט הבטיחות עשיר וכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית וניטור שטחים מתים. חלק ממערכות הבטיחות היסטריות מדי. 

1637564
צילום: מערכת אוטו
 
מנוע, ביצועים
עם תחילת תנועה, אין הפתעות. מנוע ה-1.5 היעיל והחזק המייצר 150 כ"ס מתפקד כאן היטב ומביא לביצועים מצוינים. זו לא מכונית ספורט, אבל נתון האצה של 8.4 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש מצביע על כושר ממש טוב.  
 
המנוע מושך היטב בכל סל"ד, מייצר ביצועים נאים בכל מצב, ויכולת העקיפה, גם בעומס, טובה. בשל זמינות הכוח העדיפה, גם בשיוט פעולתו רגועה מזו של מנוע ה-1.0 ליטר. בין יתרונותיו פעולה נעימה יותר למערך הדימום/התנעה, גם בגלל שמדובר במנוע ארבעה צילינדרים ולא שלושה. פעולת התיבה הדו-מצמדית שיש לה 7 הילוכים זריזה תמיד, אך אינה רהוטה כל הזמן, בייחוד בנסיעה בקצב איטי מאוד.
 
צריכת הדלק טובה, ועמדה על 12.3 ק"מ/ל' ביום המבחן, ועל 16.4 ק"מ/ל' בטיול נינוח, ולפעמים אף טובה יותר.

1637561
צילום: מערכת אוטו
 
נוחות, התנהגות
נוחות הנסיעה, וכמו בגרסת ה-1.0 ליטר שבחנו, אינה מתעלה; פני כביש מחוספסים במהירות עירונית מורגשים בתוך הרכב, המתלה האחורי אינו מטפל היטב בשיבושים גדולים ורעש המתלים מבליט זאת. בכבישים בין-עירוניים נוחות הנסיעה משתפרת, ועדיין חיבורים רוחביים ושיבושים גדולים עלולים להטריד. בכבישים מחוץ לעיר רעשי הכביש והרוח מורגשים.
 
העיצוב אינו משדר כי קאמיק הוא רכב שטח קשוח, אך הוא נעים לנסיעה בשבילים שאינם מאתגרים ומסתדר היטב גם על כאלה הזרועים אבנים קטנות.
 
היכולת הדינמית סולידית וההתנהלות בפניות צפויה. קאמיק יוצר תחושה שהוא קל יחסית, יכולתו בפניות גבוהה, הוא נענה היטב לפקודות היגוי ואחיזת הצמיגים גבוהה. התחושה מההגה חסרה במצב רגיל, אך במצב 'ספורט' מעט טובה יותר בזכות משקל נכון. בהינתן תוספת הכוח בגרסה זו, הייתי שמח בבלמים שיתמודדו טוב יותר בעומס מתמשך.

1637562
צילום: מערכת אוטו
 
מחיר, תמורה
כאשר הקאמיק הגיע לכאן, מחירו שהחל ב-125,000 שקלים, היה גבוה ביחס לדגמים אחרים בקטגוריה. שנה אחרי הוא כבר אינו נראה כה יקר בגלל עליית המחירים של דגמים אחרים. גרסת ה-1.5 ליטר יקרה ב-6000 שקלים מה-1.0 ליטר, וזה פער סביר ובהחלט כדאי. אלא שברמת הגימור 'סטייל' מדובר כבר ברכב שמחירו 141,000 שקלים (146,000 לרכב ההדגמה). מנגד, אותה גרסה ברמת הגימור 'אמבישן', שמחירה 131,000 שקלים, בהחלט מספקת.
 
למרות המחיר צריך לזכור שקאמיק נושק לקטגוריה שמעל במרחב הפנים שלו, ומגובה באבזור רב וביכולת גבוהה. וגם אם הוא חסר משהו בעיצוב, נראה שצבע נכון יכול לחפות על כך.

1637560
צילום: מערכת אוטו

שווה לשקול גם:

}
מחיר מחירון
-
החל מ- 1,339 ₪
שנת דגם
2020
שווי שימוש רציף
אחריות
ללא
שנת השקת הדגם
2019

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
האצ'בק
קבוצת רישוי
קבוצה 3

מידות

}
אורך
424
רוחב
179
גובה
155
משקל
1277
בסיס גלגלים
265
נפח תא מטען (ליטר)
363
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
50

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
205/55/17

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
1498
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
150
סל"ד להספק מירבי
5000
מומנט מירבי (קג"מ)
25.4
סל"ד למומנט מירבי
1500
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
8.4
מהירות מרבית (קמ"ש)
212
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
23.2
צריכת דלק - עירונית
15.4
צריכת דלק - ממוצעת
19.6
דרגת זיהום אוויר
7
צריכת דלק - אמיתית
15.9
צריכת דלק - מבחן אוטו
12.3

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
9
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
אין
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
אין
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, ניטור מרחק מלפנים, זיהוי הולכי רגל, מערכת Hill Hold Control לסיוע בעת זינוק בעלייה

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
רגילים
פנסי ערפל קדמיים
אין
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
אין
חיישני תאורה
אין
תאורת אווירה
יש
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
אין
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
לוח מחוונים דיגיטלי " 10.25, 8 רמקולים, בורר מצבי נהיגה, העברת הילוכים מההגה, תא טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, חלונות אחוריים כהים, מראות צד עם מפשיר אדים והכהיה אוטומטית בצד הנהג, פנסים אחוריים Full-LED עם איתות אחורי דינמי, פסי נשיאה בגג הרכב
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו

10 1

דגם סקודה קאמיק
גרסה קאמיק 1.0 ל' טורבו, אוט', Ambition
מחיר 0
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 10.0
מהירות מרבית (קמ"ש) 193
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 20.0
נפח תא מטען (ליטר) 363
דרגת זיהום אוויר 7

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 31. אוטו. = יחסי ציבור למרבה במחיר. בושה

    חיים 18 דצמבר 2020, 19:05

  2. 29. חחח באפריקה דנים על מכוניות יותר מתקדמות חחח קרעתם

    אפריים 17 דצמבר 2020, 15:25

  3. 25. תעשו כתבה על סקודה אנייק טתלחצו על היבואן להביא אותה אחרת מה תרומתכם כעיתונאים דקלום דף מסרים של היבואן?

    טדי 17 דצמבר 2020, 10:00

  4. 24. לא חבר בימין יש חינוך מובנה להיות חמורים ומשש לשנוא שמאל זה קיים בבתי ספר חרדיים ודתיים ממש שטיםת מוח כמו במסגדים דבר כזה לא קיים בבתי ספר ליברליים שתלמידהם מצביעים חופשי לפי מבנה האישיות שלהם ותפיסת עולמם גם לימין בלי שנאה

    סטינו מהכביש 17 דצמבר 2020, 09:58

  5. 21. בהצלחה למי שחושב ש ב 2020 הדבר הנכון לעשות זה לגנטת רכב בנזין מזהם עם דלק יקר ולהצביע רק ביבי.... חבל שלא השקעתם בחינוך.... חחחחחחחחח

    טדי 17 דצמבר 2020, 06:33

  6. 19. אוטו גמרו את הסוס מיושנים לא מעודכנים לא מחוברים לדור הנוכחי מגזין לפנסיונרים פיהוק

    שימי 16 דצמבר 2020, 22:18

  7. 18. 12 לא חסר חמורים בארץ יש לך 30 מנדטים חמורים

    גדי 16 דצמבר 2020, 22:17

  8. 17. זה רכב שלא מוכרים באירופה רמת זיהום גבוהה מידי

    דני 16 דצמבר 2020, 22:16

  9. 16. בחייאת תביאו כתבים נורמלים! צעירים! שמבינים ברכב

    ששון 16 דצמבר 2020, 22:13

  10. 15. 1.5 עדיף

    1.5 16 דצמבר 2020, 21:58

  11. 9. ידיעה מאתר YNET מיום 31.7.2020 : "תיבת DSG מכה שוב: כ-84 אלף לקוחות צ'מפיון יקבלו עשרות מיליונים." מדובר בתביעה יצוגית שלישית כנגד תיבות ה-DSG של קבוצת VW.

    אפי 16 דצמבר 2020, 13:50

  12. 7. מגיבים 1 עד 5 זה אותו טרחן שצועק -רכבים חשמליים- בכל מקום? חלאס! לא לכולם יש שקע נגיש בבית.

    שי 16 דצמבר 2020, 13:07

  13. 5. זה החזון של מדינת היהודים ב 2020 1.5 ליטר בנזין?

    הרצל 16 דצמבר 2020, 12:50

  14. 4. הכתבים פה כמו החברה סביב ביבי בליכוד מדקלמים דפי מסרים של היבואנים יבואנים מצידם עוזרים יצרנים להפטר מהדגמים המזהמים שאיש לא רוצה באירופה כמו מדינת עולם שלישי באפריקה

    חחח 16 דצמבר 2020, 12:49

  15. 3. למה הכתבים לא מתעניינים אצל היבואן אם הוא יביא סקודה אנייק חשמלית?

    דני 16 דצמבר 2020, 12:48

  16. 2. כמו לקרוא מגזין מ 1980

    הזיה 16 דצמבר 2020, 12:47

  17. 1. משעמם פה פיהוק ......

    מי מכין לי קפה ? 16 דצמבר 2020, 12:35