פולקסווגן טיגואן - מבחן דרכים (מתיחת פנים, 1.5 ל') - אוטו

פולקסווגן טיגואן הנוכחי הוצג עוד ב-2015 וציין את תחילת מתקפת דגמי הפנאי של קבוצת פולקסווגן. זה היה רכב פנאי ראשון של הקבוצה שנוצר על בסיס הפלטפורמה MQB המודולרית, והצלחתו באירופה הייתה גדולה; ב-2019 הוא היה רכב הפנאי הנמכר ביבשת. טיגואן הגיע לארץ רק ב-2017 למרות שכוון לתחום לוהט בשוק הרכב.

הגרסה המחודשת, שנחשפה ביולי השנה, דווקא הגיעה לכאן מהר. לפי המפרט, השינוי אינו משמעותי, וגם כעת הדגם מוצע בגרסת 1.5 ליטר 150 כ"ס המוכרת. שם רמת הגימור שונה ל'לייף' מ'קומפורט' והמחיר עלה ב-5000 שקלים ל-175,000 שקלים; האבזור עשיר, וכולל תצוגה עילית, מפתח חכם, חניה אוטומטית, חיישני חניה היקפיים.

מחיר טיגואן ברמת הגימור 'לייף פלוס' הוא 200,000 שקלים, ובמפרט שלה בעיקר שליטה אלקטרונית בבולמי הזעזועים, וגם חישוקי "18, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, ריפוד עור, מחוונים מוקרנים ועוד.  

1637787
צילום: מערכת אוטו

עיצוב, ונראות 
הטיגואן היה הדגם שהיווה את הבסיס לעיצוב דגמי הפנאי של יתר מותגי קבוצת פולקסווגן. אלא שהעיצוב במותגי הקבוצה עבר, ובדגם של פולקסווגן ניכרים כבר סימני הגיל. 

טיוגאן נראה סולידי מדי, והפרופורציות שלו יוצרות רכב שהוא צר ומעט גבוה ביחס. איפור השטח השחור על רקע הצבע החום של הרכב הדגיש זאת. איכשהו, החזית החדשה, הכוללת תאורת לד הדומה לזו שב-T-רוקס, אינה עובדת כאן מכיוון שפוגעת במראה הקשוח (וניתן לראות דרכה את המצנן). אפילו הפגושים החדשים, שמוסיפים 2.3 ס"מ לאורך, כעת 450.9 ס"מ, והכיתוב 'טיגואן' לרוחב הדלת האחורית, לא מסייעים. חישוקי "17 החדשים נאים, וטיגואן עדיין נראה גדול ביחס למקובל בקטגוריה שלו. 

פנים, אבזור
עם הכניסה פנימה, מתגלית סביבת הנהג המוכרת של פולקסווגן כשהיא בשחור כמעט מלא, מה שיוצר הופעה מעט מיושנת. אבל הנדסת האנוש טובה, ורמת החומרים, ההרכבה והגימור יוצרות סביבת נהג איכותית וחסונה. המבנה שימושי מאוד ושופע חללי אחסון. עם זאת, לא הבנו מדוע צריך כל-כך הרבה תאים בתקרה הנפתחים כלפי מטה ומתאימים בעיקר למשקפי שמש. לאופטיקאים? 

1637786
צילום: מערכת אוטו

בטיגואן מולטימדיה מחודשת, אם-כי לא מהדור החדש ביותר, הצג שלה נראה טוב והוא נוח יחסית לתפעול. מתחתיו בקרת האקלים חדשה שהתצוגה שלה נאה, אבל תפעולה באמצעות פסי מגע המגיבים לתנועת אצבע ממש לא נוח.   

בורר ההילוכים החדש נאה, מאחורי ההגה פקדי הילוכים, ועליו מתגים רבים. דרכו נראים מחוונים קלאסיים וברורים אך גם מעט מיושנים בעיצובם. לרכב תצוגה עילית שאינה שגרתית בדגמים כאלה, אך זו נראית פשוטה מדי וכך-גם מערך התפעול שלה. המושב נוח ותנוחת הנהיגה הגבוהה ממקמת את הנהג כנדרש ברכב פנאי.

מאחור המרחב מצוין, מרווחי הראש והברכיים טובים מאוד, ורק מנהרת ההינע במרכז מפריעה לנוסע השלישי. לרשות הנוסעים שליטה בבקרת האקלים, תאורה ומושבים מתפצלים שניתן להזיח אותם ולשנות את זווית מסעד הגב שלהם. לתא המטען נפח גדול (615 ל'), מבנה שימושי, אפשרות לשינוי גובה רצפה וכיסוי איכותי.

1637790
צילום: מערכת אוטו

מערך הבטיחות המתקדם עשיר, ולטיגואן בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית. חיישני הקרבה רואים בכל זבוב איום, והניטור האקטיבי בנוי לשמירת מרחק כמקובל באירופה, היכן שאנשים אינם נדחפים מימין בכביש המהיר. 

מנוע, ביצועים 
באופן צפוי, השילוב בין המנוע – טורבו-בנזין 1.5 ליטר, 150 כ"ס, 25.5 קג"מ – לתיבה הדו-מצמדית שיש לה 7 הילוכים, מביא לביצועים טובים. נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש, 9.2 שניות, נותן לכך ביטוי, אבל העיקר הוא כושר ביצוע טוב והתנהלות נמרצת גם תחת עומס של עקיפות ועליות. 

מול היכולת הטובה, הנימוסים של יחידת הכוח הזאת טובים פחות. צליל המנוע אינו נעים תמיד ולפעמים בולט מדי, התגובות ללחיצה על המצערת אינן הדרגתיות לעיתים ועלולות להפריע, שילוב ההילוכים אינו תמיד זורם וחלק.

1637788
צילום: מערכת אוטו

צריכת הדלק סבירה בהינתן תוואי המבחן, ועמדה על 10.3 ק"מ/ל'. בשיוט בין-עירוני נינוח עומדת הצריכה על 13.5 ק"מ/ל'. 

נוחות, התנהגות 
בייחוד בעיר מפגינים בולמי הזעזועים כיול נוקשה, והטיגואן אינו מסתדר עם שיבושים בינוניים או גדולים. אלה ינטרלו תמיד חלק ממפגעי התשתית, אך פעולתם "עסוקה" ורועשת. נוחות הנסיעה ופעולת הבולמים משתפרות בכבישים הבין-עירוניים. רעשי הרוח היו בולטים מאוד, אבל היום היה סוער. 

הטיגואן אינו נוח גם בשבילים, אבל הוא מפגין חוסן מבני, ותנוחת הנהיגה מעניקה לנהג ביטחון ומקלה עליו בשמירת קצב גבוה יחסית.  

בכל הקשור ליכולת הדינמית, גם התנהלותו של הטיגואן מאופיינת באותה סולידיות פולקסווגנית. להגה משקל קל מדי, אבל תגובות הרכב להפנייתו מדודות. הרכב יכולת לצלוח כבישים מפותלים באופן מהיר, בטוח וצפוי. הוא אינו מהנה בנהיגה כזו, וגם כוח המנוע עלול לגבור במקרים מסוימים על אחיזת הצמיגים הקדמיים בפניות (במשטחים חלקים נשמעים גם נקישות מהמתלים), אבל הכל נעשה ומבוצע כמו שצריך. בקרת היציבות מעט פעלתנית מדי אבל מעודנת. הבלמים איבדו מיכולתם לאחר עומס ממושך. 

1637789
צילום: מערכת אוטו

מחיר, תמורה  
כמו שקורה לא פעם בשנים האחרונות בפולקסווגן ישראל, כאשר דגם מתקרב לסוף ימי כהונתו, הוא מקבל חבילה הולמת יותר – וכך גם עם טיגואן המחודש.  

השילוב בין כוח, גודל, מרחב ושימושיות הוא טוב, והאבזור בהחלט נאה. אמנם הרכב איבד מהברק שאפיין אותו לפני חמש שנים, ויש שימצאו כי העיצוב סולידי מדי.

מחיר דגמי הפנאי הקומפקטיים הולך ומתייקר. על רקע זה, תג-מחיר של 175,000 שקלים – כאשר לוקחים בחשבון את כל החבילה ואת תדמית המותג – נראה הוגן. האם הרכב שכה מצליח באירופה יוכל לזכות בהכרה מקומית, או שזה כבר מאוחר? שאלה טובה.

1637784
צילום: מערכת אוטו

שווה לשקול גם:

}
מחיר
174900
החל מ- 1,846 ₪
שנת דגם
2019
שווי שימוש רציף
4338
אחריות
שלוש שנים
שנת השקת הדגם
2015

תיאור

}
מקומות ישיבה
5
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 5

מידות

}
אורך
451
רוחב
184
גובה
163
משקל
1603
בסיס גלגלים
268
נפח תא מטען (ליטר)
615
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
1655
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
נפח מיכל דלק
58

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
215/65/17

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
1498
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
150
סל"ד להספק מירבי
5000
מומנט מירבי (קג"מ)
25.5
סל"ד למומנט מירבי
1500
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
9.2
מהירות מרבית (קמ"ש)
202
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
18.1
צריכת דלק - עירונית
15.1
צריכת דלק - ממוצעת
16.9
דרגת זיהום אוויר
12
צריכת דלק - אמיתית
13.7
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
9
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - במהירות עירונית בלבד
מערכת לניטור רכב בשטח מת
יש
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, בלם יד חשמלי עם פונקציית “Auto Hold”, מערכת לניטור מרחק מלפנים

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים וקדמיים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
יש
אבזור נוסף כלול במחיר
מושבי Comfort קדמיים עם תמיכה לגב התחתון, משענת יד קדמית ואחורית, החלפת הילוכים מגלגל ההגה, תצוגה עילית, טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, בקרת אקלים עם 3 איזורים, מסילות גג
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו
  • צילום: מערכת אוטו

10 1

דגם פולקסווגן טיגואן
גרסה טיגואן 1.5 ל' טורבו, אוט', Life
מחיר 174900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 9.2
מהירות מרבית (קמ"ש) 202
תיבת הילוכים רובוטית, מצמד כפול
צריכת דלק - ממוצעת 16.9
נפח תא מטען (ליטר) 615
דרגת זיהום אוויר 12

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 27. זה הבוחן הכי מדויק ואיכותי שיש. חד ומדויק בלי הנחות

    Nוטי 30 דצמבר 2020, 21:04

  2. 26. מי זה הבוחן המשעמם הזה

    סמיון 29 דצמבר 2020, 13:16

  3. 24. במחיר הזה ממליץ לחכות לסקודה אנייק החשמלית טווח 500 ק"מ חבל לבזבז כסף על דלק

    סיימון 27 דצמבר 2020, 07:47

  4. 23. עדיף לקנות ID 4 מכונית מטורפת 400 ק"מ טווח

    רק EV 27 דצמבר 2020, 07:24

  5. 20. עדיף MG ZS EV

    גדי 26 דצמבר 2020, 10:08

  6. 19. 18 אל תשכח שפה זה לא אירופה ואצלנו יש המון בורים!!! 30 מנדטים שמצביעים לאיש שיווק נכלולי בלי שום אג'נדה של איכות הסביבה

    ארץ הבבונים 26 דצמבר 2020, 09:31

  7. 18. זה רכב לבורים מוחלטים אף גרמני לא קונה את זה כולם בקטע של שמירה על כדהא ו E TRON

    ברלינאי 26 דצמבר 2020, 09:29

  8. 17. בקיצור ניסו בשקט לומר : "לא משהו בכלל"

    רם 25 דצמבר 2020, 20:45

  9. 15. בדיחה כמה שאנחנו מפגרים אחרי אירופה מי רוכב רכב בנזין שאפילו לא היברידי ממש כמו אפריקה אצלנו בלבנט והכתבים מקדמים כאלה דברים

    שימרי 25 דצמבר 2020, 10:49

  10. 14. Q4 e-tron לא רואה אותה ממטר איזה אוטו!!!

    גד 25 דצמבר 2020, 08:39

  11. 13. יאללה להתקדם לבנטינים שמרנים תראו את ה האאודי אי ארון Q4

    וואו 25 דצמבר 2020, 00:08

  12. 11. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח זה השאריות שאף אחד לא רוצה בגרמניה כולם קונים אי טרון זה סחורה לשמרנים באפריקה ובמידל איסט

    סחורה לשמרנים 24 דצמבר 2020, 18:59

  13. 6. רכב הטוב בסגמנט

    היינץ 24 דצמבר 2020, 12:22

  14. 5. לטיגואן ירידת ערך גבוהה

    אמיר 24 דצמבר 2020, 12:17