התחום של רכבי הפנאי נעשה צפוף יותר ויותר, בייחוד בשני הסגמנטים הקטנים יותר – דגמי פנאי קטנים (B-SUV) וקומפקטיים (C-SUV).

היצרנים, ובניגוד למקובל עם מכוניות נוסעים, מציגים שניים ואף שלושה דגמי פנאי בכל קטגוריה. כך נוצר רצף של עד שישה דגמים בשתי הקטגוריות האלה, וכתוצאה מכך פערי הגודל בין הדגמים מצטמצמים וההבחנה ברורה פחות.  

הקשר, היצע
שברולט טריילבלייזר רוכב בדיוק על הגבול. יש לו שם של גדול, הוא נראה כמו גדול, עולה כמו גדול – והוא רכב פנאי קומפקטי, הקטן מאקווינוקס של שברולט, הנמצא אף הוא בקטגוריה זו. היבואן מצדו מדבר על תחרות במאזדה CX-30 או סקודה קארוק. הממדים של טריילבלייזר ממקמים אותו בחברתם, עם בסיס גלגלים של 264 ס"מ ואורך 441 ס"מ. 

שברולט טריילבלייזר - מבחן דרכים (1.3 ל', הנעה כפולה)
צילום: מערכת אוטו

הדגם מוצע בשתי גרסאות; לאחת הנעה קדמית ותיבה רציפה, וזו מוצעת בשלוש רמות גימור: 'LS' ב-149,000 שקלים; 'LT+' ב-154,000 שקלים; 'LTZ' ב-162,000 שקלים. לגרסה השנייה הנעה כפולה, תיבה אוטומטית רגילה, מתלה אחורי מעט שונה, וזו מוצעת ברמת הגימור 'אקטיב' ב-174,000 שקלים. ברמת גימור זו, בין היתר, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושב הנהג, מערכת להפחתת רעשים ועוד. בכל הגרסאות מפרט בטיחות הכולל בלימה אוטונומית, ניטור שטחים מתים, תיקון סטייה מנתיב.   

עיצוב, נראות 
טריילבלייזר אינו דומה בעיצובו לאקווינוקס הקרוב לו בממדים, אלא דווקא לבלייזר הגדול עוד יותר. כמו בבלייזר, גם לטריילבלייזר אותם קווי חזית הנמצאים גם בקמארו, וקורה אחורית משופעת יוצרת מראה מגודל. גם ממד הגובה, 167 ס"מ, מוסיף לאותו מופע, כאן גם עם מרווח גחון של 20 ס"מ, גדול ב-1.2 ס"מ מזה שבגרסת ההנעה הקדמית. 

כמעט בכל רמות עיצוב חיצוני שונה במעט, ולטעמי ב'אקטיב' הוא היפה ביותר בזכות שבכה ופגושים שיוצרים הופעה דינמית, צמד מפלטים מלבניים, גג בצבע בהיר. 

שברולט טריילבלייזר - מבחן דרכים (1.3 ל', הנעה כפולה)
צילום: מערכת אוטו

סביבת נהג, תא נוסעים 
בניגוד למופע המושך בחוץ, תא הנוסעים מרשים פחות. סביבת הנהג שופעת פלסטיק קשיח, המחוונים נראים מעט מיושנים, ואין הקפדה על פרטים קטנים, כמו סגירת פתחי אוורור או תאורת מפות. רוב שילובי הצבעים כהים מדי. עם זאת, ב'אקטיב', בזכות ריפוד דמוי עור ודיפון שונה לדלתות, התוצאה הסופית טובה יותר. 

בקרת האקלים נוחה לתפעול, אך פקדיה נטולי-משקל, אינם איכותיים בתפעול והחיווי שלה אינו מספיק ברור בימי שמש. מערך המולטימדיה אינו מאוד נאה, אבל הוא נוח לתפעול. לרוב, הנדסת האנוש טובה למדי, והאבזור עשיר, כולל מושב נהג נוח בתפעול חשמלי, גג זכוכית. תנוחת הנהיגה גבוהה, מעניקה את שדה הראייה הנדרש ברכב פנאי.

שברולט טריילבלייזר - מבחן דרכים (1.3 ל', הנעה כפולה)
צילום: תומר פדר

המרחב מאחור סביר, מרווח הרגליים טוב מאוד, מרווח הראש רק סביר בגלל גג הזכוכית וחסרים בה פתחי אוורור. התפעול החשמלי של דלת תא המטען מקל מאוד, והמבנה של התא עצמו שימושי. 

מנוע, ביצועים 
לבלייזר מנוע טורבו-בנזין 1.3 ליטר חדש המייצר 155 כ"ס; כאמור, בגרסה אחת תיבה רציפה והנעה קדמית; בשנייה שנבחנה תיבה אוטומטית עם תשעה הילוכים והנעה כפולה. הביצועים טובים למדי, ויש לכך ביטוי גם בנתון האצה של 9.1 שניות ל-100 קמ"ש. 

שברולט טריילבלייזר - מבחן דרכים (1.3 ל', הנעה כפולה)
צילום: תומר פדר

עם זאת בגלל שתגובת המנוע לפקודת מצערת אינה חדה והתיבה מעט איטית, ההאצות אינן מיידיות, אבל מיד בהמשך יחידת הכוח נכנסת לקצב, התוצאה הכוללת טובה, ופעולת התיבה נעימה חלקה. התפעול הידני של התיבה מסורבל ואף מטעה, כאילו והמתכננים רצו שלא נשתמש בו.

צריכת הדלק תחת עומס לא הצטיינה ונעה סביב  9 ק"מ/ל' ביום המבחן אך בשיוט רגוע נרשמו 13.5 ק"מ/ל'.  

נוחות, התנהגות 
נוחות הנסיעה אינה מרנינה. אמנם הגרסה בה נהגנו, שיש לה מתלה אחורי מעט שונה, נוחה יותר מאשר גרסת ההנעה הקדמית, ומגהצת היטב פני כביש מחוספסים ופגמים קטנים, אבל שיבושים משמעותיים יותר מפריעים, הן בעיר והן מחוצה לה. המרכב אינו מרוסן כנדרש, דבר הבולט בעיר על שיבושים ובנסיעה מהירה על כבישים גליים.

שברולט טריילבלייזר - מבחן דרכים (1.3 ל', הנעה כפולה)
צילום: מערכת אוטו

צליל המנוע נשמע בהאצות בעיר אך אינו מפריע מחוץ לעיר. הוא נעלם בשל רעשי הרוח והכביש; חלקם מגיע בשל היעדר כיסוי לתא המטען ברכב שנבחן, וכזה יסופק לרוכשים. בנוסף, רעש פעולת המתלים נשמע לעיתים.

הרכב מסתדר היטב בשבילים מפולסים, גם עם אבנים קטנות, אך אבנים גדולות ובורות מזעזעים אותו. עם זאת, בזכות מרווח הגחון וההנעה הכפולה יכולתו טובה יחסית והוא מפגין חוסן נעה. 

היכולת הדינמית טובה, והמשוב לנהג ברור. הרכב מאפשר לבחור בין הנעה קדמית לטובת חיסכון בדקל לבין כפולה. במצב של הנעה קדמית, הנטייה היא לתת-היגוי כדי החלקות חרטום, תוצאה של תפוקת המנוע הגבוהה והצמיגים הדו-שימושיים; במצב זה ניתן לחוש גם בלוחמת הגה. כל אלה מרוסנים בהנעה כפולה; אז הניהוג ניטרלי והיכולת בפניות נאותה. ההיגוי אינו מצטיין בדיוק או במשקל בהנעה קדמית או במצב ניהוג 'רגיל', עדיף ב'ספורט', או בהנעה כפולה. לבלמים חסרה עצמה מיידית והדוושה קשה, אבל הם טובים ממה בפועל מהתחושה הראשונית.

שברולט טריילבלייזר - מבחן דרכים (1.3 ל', הנעה כפולה)
צילום: מערכת אוטו

מחיר, תמורה 
שברולט טריילבלייזר בגרסתו היקרה עולה 174,000 שקלים, וזה מחיר גבוה שקשה להצדיקו, לא מעט בגלל תא הנוסעים הפשוט. מנגד, גרסה זו, המיוחדת במבחר, מביאה לפלח השוק הזה שילוב ייחודי של הנעה כפולה ומרווח גחון טוב, תיבה אוטומטית וביצועים ראויים, מוסיפה אבזור עשיר והופעה נאה. 

וכך, בעוד רמות הגימור הזולות יותר בגרסה ההנעה הקדמית ניצבות מול תחרות מאוד קשה, לגרסה זו אין ממש תחרות ישירה.

שברולט טריילבלייזר - מבחן דרכים (1.3 ל', הנעה כפולה)
צילום: מערכת אוטו