בתחילת 2018 הגיע לארץ יונדאי קונה, דגם פנאי קטן (B-SUV), שהוצג בספטמבר 2017 בתערוכת פרנקפורט. עם השקתו כאן, הוצע קונה רק בגרסת טורבו-בנזין 1.6 ליטר 177 כ"ס עם הנעה כפולה.

עם תחילת 2020 נזנחה ההנעה הכפולה, והיבואן התמקד בהנעה הקדמית הזולה יותר. באמצע 2020 נוספה להיצע גרסה היברידית, ממש בסופה הוכרזה מתיחת הפנים לדגם זה, ותחילת השיווק של המהדורה המחודשת הוכרזה בראשית 2021.

הקשר, פרטים
קונה המחודש ארוך מקודמו ב-4 ס"מ ל-420.5 ס"מ בגלל שינויים שנעשו בפגושים; עם בסיס גלגלים של 260 ס"מ, דגם זה הוא בין הגדולים בקטגוריה שלו. בנוסף לפגושים, חודשו השבכה מלפנים, יחידות התאורה גם מאחור.

יונדאי קונה - מבחן דרכים (מתיחת פנים, 1.6 ל', טורבו)
צילום: מערכת אוטו

המנוע ללא שינוי, אך ההספק, שהיה כאמור גבוה גם קודם, עלה, והדגם מציע כעת 198 כ"ס, ועם זאת הוא חסכני יותר ומזהם פחות. נתון המומנט (27 קג"מ) ללא שינוי, משך ההאצה ל-100 קמ"ש דווקא נמוך יותר, ב-0.2 שניות ל-7.7 שניות. נפח תא המטען גדל במעט, מ-361 ליטרים ל-374 ליטרים. בסביבת הנהג מולטימדיה חדשה, גם עם צג "8 שגדל, ולרשות הנהג שישה מצבי ניהוג. 

קונה מוצע בשלוש רמות גימור: 'פרמיום' ב-128,000 שקלים הכוללת חישוקי "17, מולטימדיה; 'פרסטיג'' ב-135,000 שקלים, הכוללת גם תאורת לד, חישוקי "18, מפתח חכם; 'סופרים' שנבחנה, מחירה 139,000 שקלים ומצוידת גם בתאורת לד ובמחוונים מוקרנים.

במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה הנתיב, ובשתי רמות הגימור הגבוהות יותר ניטור שטחים מתים, כעת גם אקטיבי, עמעום אוטומטי. 

יונדאי קונה - מבחן דרכים (מתיחת פנים, 1.6 ל', טורבו)
צילום: מערכת אוטו

עיצוב, נראות 
אחד מכלי הנשק העיקריים של קונה למן הופעתו היה העיצוב. כאמור, החזית שונה מקודמתה, אך לא זהה ממש כמו בטוסון וב-i20 החדשים. השבכה האובלית הרחבה יוצרת מראה חייכני וצעיר יותר, פחות בוטה וכבד, ומופע זה משתלב היטב עם עיצוב כלל הרכב. חישוקי "18 ספורטיביים למראה וגג שחור מחזקים את המראה האופנתי של הרכב. 

סביבת נהג, תא נוסעים 
כאמור, סביבת הנהג שופרה אף היא, והשינוי הבולט ביותר לעין הוא צג "8 הגדול יותר, ואותם מחוונים מוקרנים ברמת הגימור הזו. רוב התצוגות במחוונים נאות, ברורות ודומות לאלה שראינו בדגמים הגדולים של יונדאי

בורר מצבי הניהוג שנוסף במהלך החידוש הוא בצורת חוגה, נוח לשימוש ומציע שלושה מצבי ניהוג לכביש, שלושה לשטח, כאילו ומדובר בדגם של לנד רובר. העיצוב נאה לעין, אך חומרי הדיפון, כמקודם, קשיחים מדי ואינם ממש איכותיים, והתצוגה במולטימדיה נראית מיושנת. השליטה הנפרדת בבקרת האקלים נוחה מאוד. התרעות מערכות הבטיחות משתיקות את מערכת השמע, והדבר מעצבן. 

תנוחת הנהיגה טובה, אך המושב רך מדי, אין אפשרות לכיוון קושי המסעד, והוא מעט מעייף את הגב התחתון בנסיעות ארוכות. הנוסע התלונן שהמושב שלו נמוך מדי. מאחור המרחב טוב, אך פתחי האוורור חסרים. תא המטען, שגדל במתיחת הפנים, מספק בהחלט.

יונדאי קונה - מבחן דרכים (מתיחת פנים, 1.6 ל', טורבו)
צילום: מערכת אוטו

מנוע, ביצועים 
המנוע עודכן במערכות תזמון השסתומים, ההזרקה, הקירור והשימון, כדי שיהיה חלק מסדרת 'סמארט סטרים'. כאמור, למרות ההספק המשופר ב-21 כ"ס ל-198 כ"ס, נתוני ההאצה ל-100 קמ"ש ירדו קלות מ- 7.5 שניות ל-7.7 שניות, והסיבה לכך נעוצה בשינויים שנעשו בתיבה הדו-מצמדית שיש לה 7 הילוכים.

קונה היה ונשאר רכב זריז מאוד, גם ביחס למתחרים, וכעת אופי הפעולה של יחידת הכוח שלו מעודן יותר, לשיוט נינוח יותר. עם זאת, תחת עומס מרבי צליל ההגדשה נשמע והעברות ההילוכים אז מורגשות מדי. 

יש הבדל משמעותי בתגובות המנוע, התיבה והמצערת בין מצב נהיגה 'רגיל' ובין מצב 'ספורט'. המצב השני מאתגר את הגלגלים הקדמיים וההיגוי בכל האצה מהמקום, אך בעיקר מאפשר לעקוף בקלות רבה. פעולת התיבה נעימה יותר מאשר לפני השינוי, גם אם במצב 'רגיל' היא מעט איטית.

יונדאי קונה - מבחן דרכים (מתיחת פנים, 1.6 ל', טורבו)
צילום: מערכת אוטו

צריכת הדלק ביום המבחן עמדה על 10.4 ק"מ/ל', בנהיגה בין-עירונית רגועה הייתה 14.1 ק"מ/ל'. 

נוחות, התנהגות  
הכיול הבסיסי של המתלים רך, ובנסיעה עירונית הרכב מטפל היטב בטלאי אספלט. עם זאת, שיבושים גדולים יותר, גם מכסי ביוב, גורמים לכך שלעיתים הוא נחבט בהם. נוחות הנסיעה מחוץ לעיר טובה בהרבה, אך אותו כיול רך שאינו מתעלה בריסון הפעולה, גורם לכך שהרכב נע מדי על גלי כביש. 

בשבילים מהירים וכבושים היטב, נוחות הנסיעה נאותה, אך באלה עם אבנים שתולות וזרועות הוא אינו מצטיין, ובורות ואבנים גדולות מורגשים מדי. 

בנהיגה מהירה ותחת מצערת מלאה לעומס מלא בתוואי מפותל, הכוח קצת גדול על מכלולי השלדה; קל לגרום לחרטום להחליק גם כאשר בקרת היציבות פועלת. עם הרפיית מצערת, תגובות הרכב נכונות והוא מתנהל כנדרש. ההגה קל מדי, אינו שופע משוב, אך הוא מהיר ומפנה את הרכב בזריזות. 

יונדאי קונה - מבחן דרכים (מתיחת פנים, 1.6 ל', טורבו)
צילום: מערכת אוטו

מחיר, תמורה 
קונה המחודש שומר על מאפייניו הבסיסיים והוא מעודן מקודמו. זהו רכב פנאי נאה הנראה מאוד אופנתי, ויש לו ביצועים מצוינים ביחס למקובל בקטגוריה לה הוא שייך. המרחב נאה ושימושי, האבזור בפירוש הולם, והוא עדיין אינו נוח במיוחד.

עם תג מחיר של 139,000 שקלים קונה מציע תמורה טובה למחיר – ואולי הוא מושך יותר ב'פרסטיג', ב-135,000 שקלים – בוודאי כאשר לוקחים בחשבון את האבזור הנאה ואת ההספק הגבוה.

יונדאי קונה - מבחן דרכים (מתיחת פנים, 1.6 ל', טורבו)
צילום: מערכת אוטו