סקודה קודיאק 2021 החדש – חוות דעת - אוטו

סקודה קודיאק 2021 החדש – חוות דעת

רכב הפנאי הבינוני של סקודה מוביל בגאון את המכירות בסגמנט, ובפער גדול מהמתחרים. הנה כל מה שצריך לדעת על סקודה קודיאק 2021: מחירים, אבזור, מפרט טכני

סקודה קודיאק 2021: גרסאות, מחירים
סקודה קודיאק, 1.5 ל' בנזין – החל מ-175,500 שקלים
סקודה קודיאק, 2.0 ל' בנזין, 4X4 – החל מ-234,000 שקלים
סקודה קודיאק, 2.0 ל' דיזל (150 כ"ס) – החל מ-195,000 שקלים
סקודה קודיאק, 2.0 ל' דיזל (200 כ"ס), 4X4 – החל מ-238,000 שקלים

1641847
צילום: יואל פלרמן

בשנת 2016 השיקה סקודה את רכב הפנאי הבינוני (D-SUV) הראשון שלה – קודיאק. כמו שאר דגמי היצרנית הצ'כית, גם קודיאק חולק מכלולים רלוונטיים של קבוצת פולקסווגן (VAG). כך, הרצפה (MQB) ויחידות ההנעה מוכרות מדגמי VAG המקבילים והקרובים. 

מה שאומר שאת קודיאק ניתן להשיג - גם בישראל - עם מגוון גדול יחסית של מנועים: בנזין ודיזל, הנעה קדמית או כפולה. תיבת ההילוכים הידנית, עם זאת, לא עשתה עלייה ונשארה בחו"ל.

1641845
צילום: יואל פלרמן

מאז השקתו עבר קודיאק מספר שינויים ועדכונים, אך רק באפריל נחשפה מתיחת פנים שהדגם עבר. במתיחת הפנים עודכנו, בין היתר: העיצוב החיצוני, המעניק כעת לקודיאק נוכחות רבה וקשוחה יותר; סביבת הנהג, הכוללת לוח מחוונים מוקרן חדש ומערכת מולטימדיה מעודכנת; מנוע בנזין בגרסה הספורטיבית 'RS' המחליף דיזל.  

בישראל משווק קודיאק החל מיוני 2017, כאמור, לאר שינויים שנעשו במהלך השנים.  מצ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה לישראל, נמסר כי סקודה קודיאק המחודש צפוי להגיע לישראל במהלך הרבעון האחרון של 2021.

1641842
צילום: יואל פלרמן

בעמידה 
קודיאק, כמו יתר דגמי סקודה, מעוצב באופן סולידי ושמרני. עיצוב מסעיר או חדשני אין פה, אך כיאה לרכב הפנאי הגדול והבכיר בהיצע היצרנית, הופעתו מכובדת, נאה ורבת־נוכחות.

סביבת הנהג אופיינית מאוד ליצרן בפרט, לקבוצת פולקסווגן בכלל. העיצוב שגרתי אך נאה, איכות החומרים וההרכבה טובות, הנדסת האנוש מצוינת. כמו ביתר דגמי היצרן, ניכר כי הושם דגש על שימושיות, וניתן למצוא מספר רב של פטנטים יעילים הפזורים ברחבי תא הנוסעים.

1631707
צילום: איתמר רותם

המרחב מלפנים טוב, בשורה השנייה הוא ממש טוב מאוד. מרווחי הראש, הברכיים וכפות הרגליים משובחים, אם-כי המושב האמצעי מוצלח פחות, בשל תעלת ההינע הגדולה. השורה השלישית תתאים בעיקר לילדים/נוער, אך תוכל לאכלס גם מבוגרים, בנוחות יחסית, בנסיעות קצרות.

תא המטען מכובד כאשר השורה השלישית בשימוש (233 ל'), גדול מאוד כאשר היא מקופלת (593 ל') וכבר ממש עצום כאשר השורה השנייה מקופלת גם היא (1968 ל').

1631719
צילום: איתמר רותם

אבזור הנוחות נאה, וכולל כבר בגרסת הכניסה בקרת אקלים מפוצלת (עם יציאה לשורה השנייה), מערכת מולטימדיה "8 עם צימוד סלולרי, הנעה ללא מפתח, חישוקים קלים "17 ועוד. 

מפרט הבטיחות מכובד גם הוא וכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. לקודיאק 5 כוכבים במבחן הריסוק יורו ncap. 

1631720
צילום: איתמר רותם

בנסיעה  
סקודה קודיאק מוצע בישראל עם מספר מנועים, כולם מוגדשים. בגזרת הבנזין מנועי 1.5 ו-2.0 ליטר המפיקים 150 ו-190 כ"ס בהתאמה. נפח מנוע הדיזל הוא 2.0 ליטר, וזה מפיק 150 או 200 כ"ס. התיבה היא דו-מצמדית בעלת 7 הילוכים, והנעה כפולה זמינה בגרסאות החזקות.

הביצועים נעים בין טובים מאוד – בגרסאות הבנזין (1.5 ל') והדיזל (2.0 ל') המייצרות 150 כ"ס - למצוינים בגרסאות הבכירות (190 ו-200 כ"ס בהתאמה). קודיאק, על מנועיו השונים, מציע שילוב של ביצועים מכובדים עם צריכת דלק טובה יחסית. במבחן הדרכים התובעני שלנו גמע קודיאק, בגרסת הבנזין 1.5 ל', כ-10 ק"מ/ל' בממוצע.

1631739
צילום: איתמר רותם

על אף הכיול הנוקשה של המתלים, נוחות הנסיעה בקודיאק טובה למדי רוב הזמן. עם זאת, מעבר על שקעים או שיבושים במהירות נמוכה עלול להוביל לעיתים לחבטה, המורגשת בעיקר בחלק האחורי. איכות הנסיעה בקודיאק, למרות ממדיו ומבנהו, טובה. בידוד הרעשים מוצלח; המנוע כמעט ולא נשמע, אוושת הצמיגים נמוכה מאוד ורעשי רוח נשמעו בעיקר מעל 110 קמ"ש. 

היכולת הדינמית טובה בזכות כיול המתלים הנוקשה, טובה יותר עם ההנעה הכפולה. ניתן לנוע בכבישים מפותלים במהירות גבוה וברמת בטיחות גבוהה, והבלמים המצוינים תורמים גם לכך. 

1624303
צילום: גיא שפרנט

לסיכום 
סקודה קודיאק הוא רכב פנאי מצוין. לזכותו יחידות הנעה מוצלחות, נוחות נסיעה ראויה ברוב מתארי הדרכים, מרחב נרחב, איכות גבוהה, שפע פטנטים שימושיים ואבזור נאה, בייחוד ברמות הגימור הגבוהות. לחובתו, בעיקר, אחריות של שנתיים בלבד.

אם כן, לא מפתיע לגלות שבשנת 2020 הוביל קודיאק את המסירות בסגמנט, כאשר סקודה מסרה קרוב ל-5,000 יחידות ממנו, כמעט פי 10(!) מהמתחרה הבא בתור אחריו.

הדגם המחודש יגיע לישראל לקראת אוקטובר 2021.

1624305
צילום: גיא שפרנט

שווה לשקול גם:

}
מחיר
182990
החל מ- 1,932 ₪
שנת דגם
2021
שווי שימוש רציף
4538
אחריות
שנתיים
שנת השקת הדגם
2016

תיאור

}
מקומות ישיבה
7
מספר דלתות
5
מרכב
SUV
קבוצת רישוי
קבוצה 5

מידות

}
אורך
470
רוחב
188
גובה
167
משקל
1625
בסיס גלגלים
279
נפח תא מטען (ליטר)
233
נפח תא מטען קיפול שורה שנייה (ליטר)
נפח תא מטען קיפול שורה שלישית (ליטר)
593-1968
נפח מיכל דלק
58

צמיגים

}
קוטר/חתך/רוחב
215/65/17

מנוע וביצועים

}
נפח מנוע (סמ"ק)
1498
סוג מנוע
טורבו בנזין
תצורת מנוע
טורי
מספר צילינדרים
4
הנעה
קדמית
הספק מירבי (כ"ס)
150
סל"ד להספק מירבי
5000
מומנט מירבי (קג"מ)
25.4
סל"ד למומנט מירבי
1500
0 ל-100 קמ"ש (שניות)
9.9
מהירות מרבית (קמ"ש)
198
תיבת הילוכים
אוטומטית רובוטית כפולת מצמד
מספר הילוכים
7

צריכת דלק

}
צריכת דלק - בינעירונית
14.4
צריכת דלק - עירונית
10.9
צריכת דלק - ממוצעת
13.1
דרגת זיהום אוויר
14
צריכת דלק - אמיתית
10.6
צריכת דלק - מבחן אוטו

בטיחות

}
מבחן ריסוק אירופאי
5 כוכבים
בלמים
ABS + EBD + BAS
מספר כריות אוויר
7
בקרת יציבות אלקטרונית ESP
יש
עיגוני ISOFIX
יש
ביטול כרית אוויר לנוסע
יש
מערכת לבלימת חרום עצמאית
יש - כולל במהירות בינעירונית
מערכת לניטור רכב בשטח מת
אין
מערכת להתרעת עייפות נהג
יש
מערכת להתרעת סטייה מנתיב
יש + שמירת נתיב אקטיבית (היגוי)
חיישני לחץ אויר
יש
מערכת זיהוי תמרורים
אין
פנסים עוקבי פנייה
אין
עמעום אורות גבוהים אוטומטי
אין
אבזור בטיחותי נוסף
חיישני חגורות בטיחות, בורר מצבי נהיגה, מערכת עזר לזינוק בעלייה, בלם יד חשמלי עם פונקציית “Auto Hold”, מערכת "Hill Hold" למניעת הדרדרות

מולטימדיה

}
מערכת שמע
מקורית + שליטה מההגה
טלפון
דיבורית בלוטות' + אנדרואיד אוטו או אפל קארפליי
מסך מולטימדיה
יש
מערכת ניווט מובנית
אין
חיבור לאינטרנט
אין
חיבורי אודיו
AUX + USB
נגן DVD
אין

אבזור

}
חלונות חשמל
4
מערכת מיזוג אוויר
בקרת אקלים + פתחי אוורור מאחור
גג שמש
אין
חישוקים קלים
יש
בקרת שיוט
יש כולל שמירת מרחק
ריפוד
בד
חימום במושבים
אין
כוונון מושבים
ידני
פנסי חזית
LED
פנסי ערפל קדמיים
יש
עזרי חנייה
חיישני חניה אחוריים + מצלמת רוורס
חיישני גשם
יש
חיישני תאורה
יש
תאורת אווירה
אין
קיפול מראות חשמלי
יש
מערכת עצור סע
יש
מחשב דרך
יש
הגה וידית הילוכים מצופים עור
יש
כניסה ללא מפתח
יש + הנעה
מערכת חנייה אוטומטית
אין
אבזור נוסף כלול במחיר
מערכת Active Cylinder Timing לחסכון בדלק, הגנה מתדלוק שגוי, פןנקציית Easy Entry לכניסה נוחה למושבים מאחור
אבזור נוסף בתשלום

  • צילום: גיא שפרנט
  • צילום: גיא שפרנט
  • צילום: גיא שפרנט
  • צילום: גיא שפרנט
  • צילום: גיא שפרנט
  • צילום: גיא שפרנט

6 1

דגם סקודה קודיאק
גרסה קודיאק 1.5 ל' טורבו, אוט', 7 מק', Business
מחיר 173500
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 9.9
מהירות מרבית (קמ"ש) 198
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 13.7
נפח תא מטען (ליטר) 233
דרגת זיהום אוויר 13

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 14. אני מתעניין ברכב פנאי כולל קארוק, למישהו מידע לתת עליו?

    אריאל 24 יולי 2021, 13:39

  2. 9. אפשר להדליק את המזגן מהבית ברכב הזה כמו בסקודה אנייק ובטסלה? או שזה רכב טיפש?

    חיים 22 יולי 2021, 13:26

  3. 7. רכב מישון מונע בנזין שותה דלק חסר נהיגה אוטונומית לא ניתן להדליק את המיזוג מהבית לפני הכניסה לרכב. בקיצור גרוטאה

    דוב 22 יולי 2021, 10:02

  4. 5. זה עיתונאות רכב? זה נראה כמו פליירים בדואר ממש שיווק זול של רכבים תת רמה

    גוסטבו 22 יולי 2021, 00:21

  5. 4. אוטו ממשיך לשווק לקוראיו גרוטאות זה פשוט לא יאמן באירופה אנשים קונים את האנייק החשמלי ופה משווקים את הזבלה הזה ביוקר

    מגזין בדיחה 22 יולי 2021, 00:20