סקודה קודיאק, רכב הפנאי הבינוני (D-SUV) של היצרנית, הוצג לראשונה ב-2016, עודכן קלות ב-2020 (גלגל הגה, מולטימדיה, מערכות בטיחות), וכעת זוכה למתיחת פנים ”מלאה“ ראשונה. קודיאק, רכב פנאי ראשון מסוגו של סקודה, הצליח מאוד מאז שהוצג, ונמכרו ממנו 600,000 יחידות. בהקשר זה נזכיר כי קודיאק מוביל את סגמנט דגמי הפנאי הבינוניים בישראל ובפער ניכר ממתחריו, ואף זכה בתואר ’אוטו השנה 2021 בסגמנט רכבי הפנאי הבינוניים‘.

עדכונים שרואים
העיצוב החיצוני של קודיאק המחודש מעניק לו נוכחות רבה יותר בזכות מבנה רבוע וקשוח יותר שנוצר על-ידי שינויים במרבית המרכיבים — פגוש, סבכה, מכסה מנוע ויחידות התאורה (כעת לד מטריקס, אופציה) – שעוצבו מחדש. מאחור, השינויים בולטים פחות אך נראים היטב: כנף אחורית חדשה, יחידות תאורה מעודכנות ופגוש שעוצב מחדש. קודיאק מוצע עם חישוקים קלים בעיצובים חדשים בגדלים שבין 18-20 אינץ‘.

סקודה קודיאק 2021 המחודש נחשף רשמית
צילום: סקודה

סביבת הנהג השתנתה פחות, אך בסקודה מציינים לוח מחוונים מוקרן חדש (10.25 אינץ', אופציה), מערכת מולטימדיה מעודכנת עם צג גדול יותר (עד 9.2 אינץ’), משטחי דיפון חדשים בדלתות ומול הנוסע, תאורת אווירה עשירה מקודמתה, אוורור למושבים (אופציה, לראשונה בדגם), מערכת שמע משודרגת עם 10 רמקולים וריפוד חדש דמוי עור עשוי מחומרים ממוחזרים הפונה לאלה השומרים על זכויות בעלי החיים.

הנעה ומספרים
היצע המנועים בגרסאות הרגילות לא השתנה, וקודיאק המחודש ימשיך עם המגוון הקיים: מנועי טורבו-בנזין 1.5 ליטר ו-2.0 ליטר המוכרים המפיקים 150 כ“ס ו-190 כ“ס בהתאמה; טורבו-דיזל 2.0 ליטר המוצע בשני הספקים — 150 כ“ס או 200 כ“ס. משודכת אליהם תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים (ב-1.5 ל‘ מוצע גם עם תיבה ידנית). ההנעה קדמית בגרסאות החלשות יותר, כפולה בחזקות.  

סקודה קודיאק 2021 המחודש נחשף רשמית
צילום: סקודה

קודיאק RS זוכה למנוע חדש המחליף את הדיזל כפול-המגדשים (240 כ“ס). כעת, תוצע הגרסה הספורטיבית של קודיאק עם טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 245 כ“ס, צמודה לו תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים וההנעה כפולה. סקודה לא נידבה נתונים נוספים, אך ציינה כי מנוע הבנזין הפחית ממשקלה של גרסה זו כ-60 ק“ג.

בהזדמנות זו של הכרזה על מתיחת הפנים, סקודה משתפת אותנו במספר נתונים נוספים ומעניינים. מתוך 600,000 היחידות שנמכרו, כ-363,000 יוצרו בצ‘כיה, כ-155,000 קודיאקים יוצרו בסין ועוד כ-8,000 יחידות יוצרו ברוסיה. למעלה מ-34% מהקודיאקים המסתובבים בעולם הם ברמת הגימור ’סטייל‘, 24% מהם ברמת הגימור ’אמבישן’, 19% ברמת הגימור ’ספורטליין‘, 6% ברמת הגימור הבכירה ’L&K’, רק 3% עוטים את תג ’סקאוט‘ המציין כי אלה קודיאקים במגמת שטח. 

סקודה קודיאק 2021 המחודש נחשף רשמית
צילום: סקודה

רוב הלקוחות (57%) העדיפו את הקודיאק שלהם עם מנוע דיזל, וכמעט כולם (92%) בחרו בתיבה הדו-מצמדית. הצבע הפופולרי ביותר הוא שחור (20%), אחריו אפור (17%) ולבן (13%).

מצ‘מפיון מוטורס, יבואנית דגמי סקודה לישראל, נמסר כי סקודה קודיאק המחודש צפוי להגיע לישראל במהלך הרבעון השלישי של 2021.

סקודה קודיאק 2021 המחודש נחשף רשמית
צילום: סקודה