סקודה קודיאק 2022 המחודש: רשימת גרסאות, מחירון:
סקודה קודיאק, 1.5 ל', בנזין, הנעה קדמית, 'ביזנס' – מחיר מ-181,990 שקלים
סקודה קודיאק, 1.5 ל', בנזין, הנעה קדמית, 'אמבישן' – מחיר מ-195,990 שקלים
סקודה קודיאק, 1.5 ל', בנזין, הנעה קדמית, 'סטייל' – מחיר מ-215,990 שקלים
סקודה קודיאק, 2.0 ל', בנזין, הנעה כפולה, 'סטייל' – מחיר מ-244,990 שקלים
סקודה קודיאק, 2.0 ל', בנזין, הנעה כפולה, 'L&K'/'ספורטליין' – מחיר מ-271,990 שקלים
סקודה קודיאק, 2.0 ל', דיזל, הנעה קדמית, 150 כ"ס, 'אמבישן' – מחיר מ-210,990 שקלים
סקודה קודיאק, 2.0 ל', דיזל, הנעה קדמית, 150 כ"ס, 'סטייל' – מחיר מ-225,990 שקלים
סקודה קודיאק, 2.0 ל', דיזל, הנעה כפולה, 200 כ"ס, 'סטייל' – מחיר מ-250,990 שקלים
סקודה קודיאק, 2.0 ל', דיזל, הנעה כפולה, 200 כ"ס, 'L&K' – מחיר מ-277,990 שקלים

רקע כללי
סקודה קודיאק נחשף לראשונה בשנת 2016 והיה לרכב הפנאי הבינוני (D-SUV) הראשון של היצרנית, שני בהיצע הדגמים של סקודה בכלל (יטי קדם לו). קודיאק מבוסס על פלטפורמת MQB המוכרת של קבוצת פולקסווגן אותה בממדים המדוברים עם דגמים רבים, מהם במותג עצמו (סופרב) ומחוצה לו (טיגואן, טאראקו).

סקודה קודיאק 2022 המחודש - חוות דעת
צילום: דניאל שוגול

הדגם עבר מתיחת פנים ראשונה באפריל 2021 וזו כללה שורה ארוכה של שינויים קלים. העיצוב, למעט חזית מעט יותר בולטת הכוללת סבכה ויחידות תאורה חדשות, לא השתנה באופן משמעותי. גם בסביבת השינויים אינם בולטים, אך בסקודה מציינים לוח מחוונים מוקרן חדש (10.25 אינץ') ומערכת מולטימדיה משודרגת עם מסך שגודלו עד 9.2 אינץ', כמו-גם שימוש בחומרי דיפון חדשים, כולל כאלה העשויים מחומרים ממוחזרים. היצע המנועים נותר כשהיה, כמעט ללא שינוי.

כאמור, הדגם שווק בישראל משנת 2016 והיה אחד מרבי המכר בסגמנט כמעט מרגע השקתו, כאשר בשנים 2019-2020 הוביל את הסגמנט ובפער ענק מהבאים אחריו. סקודה קודיאק הגיע לישראל בגרסתו המחודשת כבר באוגוסט, זמן קצר במיוחד לאחר העדכון. קודיאק משווק כיום בישראל בארבע גרסאות, עם הנעה קדמית או כפולה, בהספקים שנעים בין 150-200 כ"ס ובטווח מחירים רחב: מ-182,000 שקלים עד 278,000 שקלים.

עיצוב, שימושיות, אבזור, בטיחות
עיצובו של קודיאק היה ונותר ראוי לתואר "מכובד". הוא נראה גדול, אך הנוכחות לא מאפילה על מרכיביו בזכות קווים פשוטים ונקיים.

סקודה קודיאק 2022 המחודש - חוות דעת
צילום: דניאל שוגול

סביבת הנהג מעוצבת באופן פרקטי ותכליתי, אך עדכוני העיצוב הקלים שעבר הדגם בכל זאת משפרים במעט את האווירה. מערכת המולטימדיה החדשה איכותית וטובה, אך המסך שלה קטן ביחס למקובל כיום (8 אינץ'). חומרים טובים והרכבה מצוינת מוסיפים לאיכות הגשה כוללת טובה מאוד. בסקודה כמו סקודה יש שלל פתרונות "חכמים" כמו פתח ייעודי למטריה בדלת עם ניקוז למים, משענות ראש אחוריות עם תמיכה צידית לראש מנמנם, שקע טעינה במראה המרכזית למצלמת דרך ועוד.

המרחב מלפנים מצוין, ובשורה השנייה טוב מאוד, והמושבים מוצלחים למדי. הכניסה לשורה השלישית פחות נוחה למבוגרים, והמרחב שם מתאים בעיקר לילדים.

תא המטען מציע גודל סביר כשכל המושבים בשימוש (233 ל'), גדול מאוד כשמקפלים אותם (מנגנון נוח, 593 ל') ועצום אם מקפלים גם את השורה השנייה (1,968 ל').

סקודה קודיאק 2022 המחודש - חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

ברמת הגימור הבסיסית ('ביזנס') תקבלו מערכת מולטימדיה עם קישוריות לאפל ואנדרואיד, 7 כריות אוויר, בקרת אקלים מפוצלת ועוד. ב'אמבישן' גם מפתח חכם, בורר מצבי נהיגה, חיישני חניה, מצלמת נסיעה לאחור ועוד. 'סטייל' תוסיף לוח מחוונים מוקרן, בקרת אקלים תלת-אזורית, כוונון חשמלי למושבים, חיישני חניה מלפנים, בולמים אדפטיביים בגרסאות 4X4 ועוד. רמות הגימור 'ספורטליין' ו-'L&K' מציעות חבילת אבזור הנוטה לצד הספורטיבי או המפנק, כל אחת בדרכה ובשתיהן חישוקי 19 אינץ', תפעול חשמלית של דלת תא המטען, ריפוד עור למושבים וגימורים שונים לפנים.

סקודה קודיאק 2022 המחודש - חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

במפרט הבטיחות בקרת שיוט אדפטיבית, 7 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב הנסיעה ועוד כסטנדרט, וכבר בגרסה זו הוא זכאי לחמישה כוכבי בטיחות (2017). ב'אמבישן' התרעה על תנועה חוצה מאחור ובלימה, ב'סטייל' גם תאורת לד-מטריקס, 2 כריות אוויר נוספות. 'ספורטליין' מוסיפה חניה אוטומטית וב-'L&K' גם מערך מצלמות היקפי וניטור רכב בשטחים מתים.

ביצועים, צריכת דלק, נוחות ועוד
קודיאק נבחן על ידינו הן בגרסתו הפופולרית-יותר – 1.5 ל', טורבו, 150 כ"ס, הנעה קדמית – הן בגרסה היקרה יותר: 2.0 ליטר טורבו, 190 כ"ס, הנעה כפולה. בגרסה הראשונה, גם בגלל נתון משקל נכבד (1,640 ק"ג) הביצועים מספקים כל צורך ושימוש סבירים וגם יותר, אבל אינם מתעלים תחת עומס כבד במיוחד. נתון צריכת הדלק סביר:  11.3 ק"מ לליטר במבחן דרכים. המנוע הגדול יותר מעניק ביצועים מצוינים, גם תחת עומס בנהיגה בתנאים מכבידים.

סקודה קודיאק 2022 המחודש - חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

נוחות הנסיעה טובה למדי בעיר, גם בידוד הרעשים במרחב העירוני ראוי. איכות נסיעה נעימה זאת מוצאת ביטוי לטובה גם בכביש המהיר. היכולת הדינמית טובה, מאפשר קצב גבוה והתנהלות בטוחה בכביש המפותל, וברמה ממש גבוהה בגרסה כפולת ההנעה.

סיכום, תמורה, גרסה מועדפת
מתיחת הפנים לא שינתה הרבה, ולאור רשימת התכונות החיוביות של קודיאק זה ממש בסדר: הוא אחד מהמרווחים והשימושיים בסגמנט, נוחות הנסיעה טובה, איכותו ראויה ואבזור הבטיחות עשיר. בקיצור, סקודה קודיאק היה ונותר רכב מרשים מאוד, אחד מהטובים בסגמנט.

סקודה קודיאק 2022 המחודש - חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

לטעמנו גרסת ה-1.5 ליטר ברמת הגימור 'אמבישן' היא הקניה הטובה ביותר במבחר הנוכחי, זו מציעה ביצועים מספקים ביום-יום ותמורה טובה בתחום האבזור והבטיחות. מי שמחפש מהקודיאק "קצת יותר" מוטב שיפנה לגרסת ה-2.0 ל' בנזין ברמת גימור 'סטייל': המנוע הגדול יותר מעניק ביצועים מצוינים וההנעה כפולה מאפשרת לנצל את כישוריו בטיולים משפחתיים. גרסת הדיזל (2.0 ליטר, 150 כ"ס) ברמת גימור 'אמבישן' מומלצת למיטיבי מרחק מדופלמים.

סקודה קודיאק 2022 המחודש - חוות דעת
צילום: יואל פלרמן