שברולט 2022: רשימת גרסאות, מחירון
שברולט ספארק, 1.4 ל', בנזין, הנעה קדמית, 'LT PLUS' – מחיר מ-88,990 שקלים
שברולט ספארק, 1.4 ל', בנזין, הנעה קדמית, 'פרמייר' – מחיר מ-92,990 שקלים

רקע כללי
הדור הראשון של שברולט ספארק הוצג בשנת 2010 והיה חלק מפרויקט בו שברולט ביקשה מגולשים ברשת לבחור את העיצוב המועדף עליהם מבין שלושה דגמי קונספט. הדור השני והנוכחי הוצג ב-2015 על בסיס פלטפורמה חדשה והיה לו עיצוב בוגר יותר. ספארק עבר מתיחת פנים ב-2018, הדגם המחודש הגיע לכאן ב-2019 ומאז משווק ללא שינויים משמעותיים.

שברולט ספארק 2022 – חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

בשנים האחרונות ספארק, יחד עם שתי האחיות לבית יונדאי-קיה (i10, פיקנטו), נותרה ממכוניות המיני הבודדות המוצעות כאן. ספארק הוכתרה על-ידי 'אוטו' כ'מיני של השנה' במשך שנתיים ברציפות (2020-2021) ונבחנה על-ידינו במסגרת מבחן ארוך טווח במשך שישה חודשים עליו תוכלו לקרוא כאן.

עיצוב, שימושיות, אבזור, בטיחות
כאמור, הדגם משווק ללא שינוי משמעותי מאז שנת 2019 כך שעיצובה של ספארק מוכר מאוד; בכל זאת, המכונית נמכרת באלפי יחידות בכל שנה. 

שברולט ספארק 2022 – חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

גם סביבת הנהג זהה לזו של דגמי 2021 וזה עניין חיובי. אמנם, המופע שמרני ומושך פחות ביחס לזה המודרני והנאה שיש למתחרות יונדאי-קיה, אך לזכותה של ספארק הנדסת אנוש טובה, ברורה ונוחה לתפעול. איכות החומרים וההרכבה סבירות ביחס למקובל בסגמנט. המרחב מלפנים טוב מאוד ביחס לדגמי סופרמיני.

בשורה השנייה המרחב לנוסעים סביר בלבד, גם ביחס לדגמים אחרים בקטגוריה. תא המטען צנום בנפחו: 185 ל' בלבד. 

שברולט ספארק 2022 – חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

ברמת הגימור 'LT PLUS' רשימת האבזור של ספארק כוללת גלגל הגה בציפוי עור, בקרת שיוט, מערכת מולטימדיה עם קישוריות לאפל ואנדרואיד ועוד. רמת הגימור הבכירה 'פרימייר' כוללת גם תאורת לד-יום, חישוקים קלים, חלון שמש בגג, מפתח חכם, מערכת שמע משודרגת, מושבים בריפוד דמוי עור ועוד.

בכל רמות הגימור, מערך בטיחותי זהה הכולל 10 כריות אוויר, מצלמת נסיעה לאחור ומערכת בלימה אוטונומית; המתחרות כיום מציעות יותר בתחום זה. 

שברולט ספארק 2022 – חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

ביצועים, צריכת דלק, נוחות ועוד
ספארק הייתה ונותרה מכונית המיני החזקה בישראל בזכות מנוע גדול מהמקובל (1.4 ל', 98 כ"ס), והדבר מורגש בנהיגה מהרגע הראשון. בהשוואה לדגמים אחרים בסגמנט, ספארק צוברת מהירות בקצב גבוה וללא מאמץ מיוחד, והמנוע פועל באופן נינוח ונטול מאמץ. פעולתה של התיבה הרציפה, חלקה ונעימה, משלימה התנהלות טובה של יחידת הכוח. כידוע, למתחרות המדוברות תיבה חד-מצמדית שפעולתה חלקה פחות. צריכת הדלק במבחן ארוך הטווח (מעל 16,500 ק“מ) שערכנו לה המדמה מגוון שימושים עמדה על 16 ק“מ לליטר.

שברולט ספארק 2022 – חוות דעת
צילום: יואל פלרמן

אל היכולות של המנוע מוסיפה ספארק נוחות נסיעה טובה ביחס למקובל בסגמנט, ובידוד הרעשים גם הוא טוב מהמקובל בו. כל אלה מסתכמים לכדי נוחות ואיכות נסיעה טובות ביחס למקובל בסגמנט מכוניות המיני. היכולת הדינמית סבירה, מעניקה ביטחון בנהיגה בכבישים מפותלים.

שברולט ספארק 2022 – חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

סיכום, תמורה, גרסה מועדפת
גם כיום, למרות גילה, ספארק היא אחת ממכוניות המיני המוכשרות ביותר, ולא רק בגלל שההיצע בשוק המקומי צומצם בשנים האחרונות; היא חזקה ומבצעת בכביש טוב מהמתחרות, מציעה נוחות ואיכות נסיעה נאותות והאבזור ברמת הגימור הגבוהה עשיר. לחובתה מרחב מצומצם לנוסעים מאחור ולמטען ומפרט בטיחותי פחות מתקדם.

מבין שתי רמות הגימור המוצעות כיום דווקא הבכירה ('פרימייר') מציעה את התמורה הטובה ביותר. עם זאת, המחיר של שתיהן גבוה מזה של המתחרות, ואפילו מתקרב מאוד למחירן של כמה מכוניות סופרמיני מוצלחות.

שברולט ספארק 2022 – חוות דעת
צילום: מערכת אוטו