פיג'ו הציגה את הדור השני־נוכחי של פיג'ו 3008, רכב הפנאי הקומפקטי שלה, ב־2016 והשיווק בישראל החל ב־2017. דגם זה עבר מתיחת פנים ב־2020 והמהדורה המחודשת התייצבה בישראל ב־2021.

פיג'ו 3008 מוצע עם מנועי בעירה פנימית — טורבו־בנזין 1.2 ליטר 130 כ"ס, 1.6 ליטר 180 כ"ס ובנוסף טורבו־דיזל 1.5 ליטר 130 כ"ס — וב־2 גרסאות היברידיות־נטענות המצוידות במנוע טורבו־בנזין 1.6 ליטר; לאחת מנוע חשמלי, הנעה קדמית ו־225 כ"ס, לשנייה 2 מנועים חשמליים, הנעה כפולה ו־300 כ"ס. בכל הגרסאות תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. הדגם מוצע ב־3 רמות גימור וטווח המחירים שלו נע בין 160,000 שקלים ל־260,000 שקלים.

פיג'ו 3008 - מבחן דרכים (PHEV4 GT, מתיחת פנים)
צילום: יובל לוי

שינוי מתבקש
במסגרת מתיחת הפנים המתבקשת של אמצע חיי הדגם, בחזית הרכב יחידות תאורה, שבכה קדמית ופגוש חדשים, שעיצובם זהה לזה של שאר דגמי פיג'ו העכשוויים, מה שמוצא ביטוי מובחן ביחידות תאורה קדמיות בעיצוב של "ניבי אריה"; שאר מרכיבי העיצוב ללא שינוי. בסביבת הנהג, השינוי החשוב והמתבקש בשנת 2022 הוא במסך המולטימדיה, שגדל מ־"8 ל־"10. למבחן קיבלנו את הגרסה ההיברידית־נטענת המפיקה 300 כ"ס ברמת הגימור 'GT', ומחירה 260,000 שקלים.

ניבים
ה־3008 הוא רכב נאה מאוד לטעמנו שעיצובו מבריק, עדכון החזית "מרענן" ומשפר את המראה אף יותר, ולניבי התאורה מופע ייחודי. חלקו האחורי כולל יחידות תאורה המחוברות ביניהן בפס שחור מבריק, כמקובל בדגמי פיג'ו מהדור הנוכחי. גרסת המבחן כוללת מספר תוספות ניקל אשר אינן מופיעות בגרסאות האחרות. מנגד, למרות ההספק הגבוה, מדובר בתוספות עדינות במיוחד; למעשה, מבט מבחוץ לא ירמז שהמנועים המותקנים ב־3008 מספקים יחד 300 כ"ס מכובדים למדי. אריה בעור כבש.

פיג'ו 3008 - מבחן דרכים (PHEV4 GT, מתיחת פנים)
צילום: יובל לוי

ייחוד
כמקובל בדגמי פיג'ו מהדור הנוכחי, גם ב־3008 אותה סביבת נהג "i-קוקפיט" המאופיינת בגלגל הגה קטן ונמוך יחסית ולוח מחוונים הממוקם מעליו. איכות ההרכבה, הגימור והחומרים באזורים שמעל הברך בהחלט מכובדת. המרחב מלפנים אינו גדול מאוד והמרווח לברכי הנהג אינו מצטיין. מערכת המולטימדיה, בזכות המסך שצמח ל־"10 ומתגי ה"פסנתר" שמתחתיה, המאפשרים מעבר מהיר בין תפריטים, נוחה לתפעול. בקרת האקלים נשלטת באמצעות המסך ולא באמצעות פקדי שליטה נפרדים, מה שמסרבל את תפעולה. עם זאת, הנדסת האנוש בכללותה סבירה.

מושב הנהג כולל תפעול חשמלי, וזוג המושבים הקדמיים כוללים חימום ושלל אפשרויות עיסוי לגב הנשלטות ממסך המולטימדיה. התמיכה לגב התחתון ולירכיים מספקת תנוחת ישיבה נוחה במיוחד.

פיג'ו 3008 - מבחן דרכים (PHEV4 GT, מתיחת פנים)
צילום: יובל לוי

משענת היד הרחבה שבין המושבים, אינה מתכווננת אך היא מכסה על תא גדול הכולל מיזוג. גג השמש הפנורמי נפתח בחציו הקדמי, אך אור השמש חודר דרך הסוכך שלו, שאינו אטום לחלוטין.
הנוסעים מאחור ייהנו ממרווחי ראש ורגליים טובים. לרשותם פתחי מיזוג, שקע 12 וולט ו־2 שקעי USB. לכל נוסע תאורה אישית ומשענת יד במרכז המושב משפרת את נוחות הנסיעה. תא המטען קטן בכ־200 ליטר מגרסאות הבעירה הפנימית עקב המכלולים החשמליים, ונפח האחסון 395 ליטר בלבד. קיפול המושב האחורי יגדיל את נפח האחסון בכ־1000 ליטרים נוספים.

פיג'ו 3008 - מבחן דרכים (PHEV4 GT, מתיחת פנים)
צילום: יובל לוי

כוח
מנוע הטורבו־בנזין 1.6 ליטר מפיק 200 כ"ס ב־6000 סל"ד ו־30.6 קג"מ ב־3000 סל"ד. יחד איתו פועלים 2 מנועים חשמליים: קדמי המפיק 110 כ"ס ואחורי המפיק 113 כ"ס. התפוקה המשולבת היא 300 כ"ס ו־53 קג"מ. לתיבת האוטומטית 8 הילוכים, אלא שלזו מצמדים ולא ממיר מומנט, וההנעה כאמור כפולה. משך ההאצה מ־0 ל־100 קמ"ש 6.1 שניות, המהירות המרבית היא 240 קמ"ש. הסוללה היא 13.2 קוט"ש וטווח הנסיעה בחשמל בלבד 62 ק"מ (WLTP).

אותם ביצועים מעניקים ל־3008 יכולת מכובדת ביותר בכל תוואי, שיפוע ומהירות ולא נתקלנו במחסור בכוח גם בתנאים מכבידים ביותר, גם כאשר הסוללה כמעט והתרוקנה. היכולת הדינמית, למרות משקל עצמי לא נמוך (1.9 טון) שמקורו במערכת ההיברידית, טובה. בידוד הרעשים טוב גם במהירויות גבוהות.

פיג'ו 3008 - מבחן דרכים (PHEV4 GT, מתיחת פנים)
צילום: יובל לוי

לתיבה פקדים מאחורי ההגה, וזה טוב, אלא שאלה קבועים וקצרים ולכן אינם נוחים לשימוש דווקא בכבישים המפותלים, וזה קצת פחות טוב. בורר ההילוכים מאפשר לעבור למצב 'B' לטובת הגברת הבלימה הרגנרטיבית.

צריכת הדלק נעה לפי אורך המסלול וחלקה של ההנעה החשמלית בו. זו הייתה במבחן בתוואי מאתגר 10.5 ק"/ל', ובשיוט הגיעה גם ל־15 ק"מ/ל'.

פיג'ו 3008 - מבחן דרכים (PHEV4 GT, מתיחת פנים)
צילום: יובל לוי

עדכון
מתיחת הפנים אותה עבר ה־3008 מציגה חזית מעודכנת ונאה במיוחד, שינוי קל בריפוד המושבים ומסך מולטימדיה חדש, שגדל ב־"2 ל־"10. לזכותו ביצועים מצוינים, נוחות ואיכות נסיעה ברמה גבוהה, יכולת נסיעה בפועל בחשמל בלבד לטווח של כ־40 ק"מ, קרוב לממוצע היומי בישראל. לחובתו: תא מטען מצומצם, צריכת דלק גבוהה יחסית בנסיעה ממושכת ותחת עומס — ובעיקר: תג־מחיר שאינו נמוך.

גרסה מכובדת זו, שמחירה כאמור 260,000 שקלים, יקרה ב־67,000 שקלים מגרסת הבנזין 1.6 ליטר 180 כ"ס המשובחת מאוד, אבל היא מעניקה ביצועים שדגמים ברמת המחיר הזו לא יעניקו. היא אינה חסכונית במיוחד לטווחים ארוכים, היא כן כאשר עיקר הנסועה סביב לממוצע היומי בישראל, אז אפשר לנוע בחשמל בלבד.

עם זאת, ולמרות ש־3008 בגרסה זו עדיף על דגמי פנאי של מותגי יוקרה שמחירם סביב לרבע מיליון שקלים בגודל, אבזור וביצועים, המחיר הזה קרוב מדי אליהם. 

פיג'ו 3008 - מבחן דרכים (PHEV4 GT, מתיחת פנים)
צילום: יובל לוי