פורד S מקס קבוצת המכוניות הגדולות של
פורד, ה-S מקס, הגלאקסי והמונדיאו אשר חולקות פלטפורמה משותפת עומדות לעבור מספר שינויים בשוק המקומי. החדשות החשובות יותר שייכות כמובן למובילי הנוסעים ה-S מקס והגלאקסי
שעברו מתיחת פנים מעניינת בתחום חטיבות הכוח עם החלפת מנוע ה-2.3 ליטר האטמוספרי והתיבה האוטומטית במנוע 2.0 ליטר טורבו (203 כ"ס) ותיבה רובוטית כפולת מצמדים ('פאוור-שיפט', בלשון פורד).
ואולם כשמדובר בגרסאות שתגענה ארצה השינוי מינורי למדי, כי מעבר לעדכון הקוסמי העדין יחסית, תמשכנה המכוניות להשתמש במנוע ה-2.3 ליטר המוכר שמשודך לתיבה האוטומטית 6 הילוכים שפגשנו בעבר ולא במנוע החדש. השינוי העיקרי מבחינת השוק המקומי ב
פורד S מקס וב
פורד גלאקסי יהיה תגבור מנוע ה-2.0 ליטר דיזל מ-130 כ"ס בעבר ל-140 כ"ס ושידוכו לתיבת הפאוור-שיפט החדשה של פורד. הגלאקסי וה-S מקס המחודשים ינחתו כאן באמצע השנה, כנראה במאי.
מנוע הדיזל החדש (בו המומנט נותר זהה, 32.6 קג"מ), יגיע אלינו עוד קודם, כבר בחודש מרץ, על סיפונה של ה
פורד מונדיאו (
שתזכה לרענון אמצע החיים בקרוב). ואולם באופן מעניין במונדיאו הוא עדיין יהיה משודך לתיבת ששת ההילוכים האוטומטית שהכרנו בעבר. הביצועים: תאוצה למאה קמ"ש ב-10.2 שניות ומהירות מרבית של 205 קמ"ש (לעומת 10.9 שניות ו-200 קמ"ש בעבר).