לקסוס LF-A: סוף סוף חשיפה (וידאו)

כמעט חמש שנים מהופעת הקונספט המקורי עורכת הקופה המרגשת של לקסוס הופעת בכורה רשמית ומסודרת בטוקיו

תערוכת טוקיו אירחה אתמול בערב אירוע שהתרחשותו עוכבה שוב ושוב עד הרגע המיוחל: הופעת הלקסוס LF-A בגרסתה הסדרתית. קרוב לחמש שנים חלפו מאז הצגת ה-LF-A כקונספט מעל בימת תערוכת דטרויט 2005 (ושורשי הפרוייקט נעוצים עוד כמה שנים טובות קודם לכן, ב-2000); מאז ידע הפרוייקט עליות ומורדות, ביטולים וחידושים, עד שלקסוס סוף-סוף נאותה לקבל החלטה ולהביא את המכונית לייצור סדרתי.
 
סדרתי – אבל לא המוני. רק 500 יחידות ייוצרו, בקצב מרבי של 20 לחודש. המחיר? יותר מההערכות הראשוניות ובהחלט בתחום מכוניות-העל האקזוטיות: מעל 350,000 אירו. גם המפרט תואם את ההגדרה הנ"ל. את ההנעה מספק מנוע V10 בנפח 4.8 ל' אשר, כמו מנוע ה-V8 של ה-IS-F (ממנו כבר טעמנו בעבר), פותח בסיוע יצרנית האופנועים ימאהה (שגם תיקח חלק בייצור המנועים). לטויוטה, חברת-האם של לקסוס, יש כמובן נסיון עשיר עם מנועי V10 מהתקופה בה היו בשימוש בפורמולה 1, אך בין אותם מנועים לבין זה של ה-LF-A אין כל קשר.
 


המנוע שופע חלקים מטיטניום, מפיק 560 כ"ס ללא סיוע הגדשה, מטפס עד ל-8,700 סל"ד בשיא ההספק (ועוד קצת מעבר לכך עד הקו האדום), ומספק את שיא המומנט של 48.9 קג"מ רק ב-6,800 סל"ד (אך 90% מהשיא זמינים כבר מ-3,700 סל"ד ואילך). המנוע קל וקומפקטי במיוחד: לדברי לקסוס ממדיו אינם עולים על אלו של מנוע V8 רגיל, והוא שוקל כמו מנועי V6. זווית ה-V בין שתי חטיבות הצילינדרים היא 72 מעלות. הכוח עובר לגלגלים האחוריים דרך תיבה רובוטית – לא כפולת מצמדים, כי זו סיפקה פעולה חלקה מדי לטעמם של מנהלי הפרוייקט – בת 6 הילוכים.
 
בזכות שימוש רב בחומרים קלים כמו קרבון לחלקי המרכב ובלמים קרמיים, המשקל הכללי הוא 1,480 ק"ג בלבד, מחולק 48% קדימה ו-52% אחורה למרות המנוע הקדמי, זאת בזכות מיקום המנוע הרחק מאחורי ציר הגלגלים הקדמיים ומיקום תיבת ההילוכים בצמוד לסרן האחורי. הנתונים הרשמיים? האצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות, ומהירות מרבית של 325 קמ"ש.
עוד פרטים? חישוקי "20 נושאים צמיגים במידות 265/35 מלפנים ו-305/30 מאחור. כנף אחורית אקטיבית דואגת לתכונות אווירודינמיות ראויות.

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.