פולקסווגן הציגה את
הדור השני של הטיגואן בתערוכת פרנקפורט בשנה שעברה, ומאז הוא הספיק גם לזכות בציון גבוה במבחני הריסוק האירופאים – אבל עדיין לא הגיע לארץ. ההשקה המקומית מתוכננת עוד לפני 2017, משמע בקרוב מאוד.
ואולי לכבוד המאורע המרגש הכריזה
פולקסווגן על הוספת שני מנועים חדשים וחזקים למבחר המנועים של ה
טיגואן. שניהם בנפח 2.0 ל' ומוגדשי טורבו, ושניהם יוצעו אך ורק עם הנעה כפולה ותיבה דו-מצמדית עם שבעה הילוכים – אחד דיזל עם שני מגדשי טורבו, 240(!) כ"ס ו-51 קג"מ; והשני בנזין עם מגדש אחד, 220 כ"ס ו-35.7 קג"מ. הראשון הוא מנוע הדיזל החזק ביותר בקטגוריה, ועם יחס הספק\נפח מרשים בכל קנה מידה. המנוע השני מגיע הישר מהגולף GTI.
צילום: מנהל
למרות הבדלי ההספק והמומנט, הביצועים כמעט זהים – שתי הגרסאות יאיצו מעמידה למאה קמ"ש תוך 6.5 ש', וגם המהירות המרבית דומה: 228 קמ"ש בדיזל, 220 קמ"ש בבנזין. כך שההבדל המשמעותי היחיד הוא, לא במפתיע, בצריכת הדלק – בעוד מנוע הדיזל יסיע את הטיגואן בממוצע 15.6 ק"מ לכל ליטר, מנוע הבנזין יסתפק בממוצע של 12.8 ק"מ לכל ליטר.
הבדל נוסף נרשם בגזרת המחיר – ה
טיגואן עם מנוע ה-GTI יעלה באירופה קצת פחות מארבעים אלף יורו, לפני מיסים. גרסת הדיזל השרירית תעלה כ-3000 יורו יותר. וכדי לשים את המחיר בפרופורציות – זה מחיר דומה לשל אודי Q3 עם מנוע 2 ל' טורבו. כך שאם גרסאות אלו יגיעו ארצה, כנראה שהן יעלו יותר מ-250,000 שקלים, ואולי גם הרבה יותר.
צילום: מנהל גרסת הדיזל החזקה מקבל יציאות מפלט ייחודיות בצורת טרפז