גרסאות שרירים למכוניות סאלון גרמניות בכלל, ל-E קלאס בפרט, הן לא עניין חדש, ומהוות בסיס למלחמת שרירים קצת-לא שפויה בקרב הטריו הגרמני. לכן זו לא הפתעה שגרסת השרירים החדשה ל-E קלאס החדשה מותחת עוד קצת את המעטפת.
ה-AMG החדשה מצליחה לשלב שתי מגמות הפוכות - היא מונעת על ידי מנוע קטן מבעבר (4.0 ל' במקום 5.5 ל', עדיין V8), אבל היא חזקה מבעבר: גרסת הבסיס מפיקה 571 כ"ס (557 כ"ס בקודמת) וגרסת ה-S החזקה יותר מציעה 612 כ"ס (585 כ"ס בקודמת). תיבת ההילוכים הוחלפה גם היא וכעת מציעה תשעה הילוכים קדמיים (שבעה בעבר) שמעבירים את הכח אל ארבעת הגלגלים, ואך ורק אל ארבעת הגלגלים. כן, לראשונה תוצע ה-E-AMG בגרסה כפולת הנעה בלבד. אם אתם מודאגים לגבי היגוי יתר תחת כח, אל חשש - העיפו מבט בסרטון מעל (ונסו להתעלם מהעובדה העצובה שלאורך כל הסרטון מוצגים דווקא נתוני צריכת הדלק וזיהום האוויר בתחתית המסך...).
הביצועים, כמקובל בדגמי AMG, פנומנאליים, ומאפילים גם על כאלו של מכוניות ספורט טהורות. למשל על אלו של האחות טהורת היעוד מבית, GT AMG GTR: בעוד זו האחרונה לוקחת את הזמן (3.6 ש') במיאוץ למאה קמ"ש, ה-E-AMG החדשה והלא ממש קלה (1875 ק"ג) נדרשת ל-3.5 ש' בלבד כדי להגיע לאותה מהירות, או 3.4 ש' בלבד בגרסת ה-S. הדור הקודם, אגב, עשה זאת ב-4.2 ש' ו-3.6 ש', בהתאמה.
המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש ואלו שירצו יותר יוכלו לרכוש את "חבילת הנהג של AMG" ואז המגביל האלקטרוני יתערב רק ב-300 קמ"ש.
צילום: מנהל
על האחיזה מופקדים צמיגים ברוחב 295 מ"מ מאחור ו-265 מ"מ מלפנים שמורכבים על חישוקי "19 ברוחב "10 מאחור ו-"9.5 מלפנים (לרוצים יותר גדול, יש אפשרות לחישוקי "20 עם רוחב צמיגים זהה). קאליפרים עם שש בוכנות ודיסקים בקוטר 360 מ"מ בסרן הקדמי (מאחור קאליפר עם בוכנה בודדת) בגרסה הבסיסית, 390 מ"מ מלפנים ב-S, אמורים להיות עזר כנגדו למנוע. המהדרין יוכלו לרכוש את ה-AMG עם בלמים קראמיים במידות גדולות עוד יותר (402 מ"מ בחזית ו-360 מ"מ מאחור).
צילום: מנהל
קל לזהות את גרסת ה-AMG מבחוץ בזכות פגושים אגרסיביים יותר ודיפיוזר מאחור. ויהיה קל למדי לזהות אותה גם בתא הנוסעים: אם חישור ההגה הקטום והמושבים בעלי התמיכה הצדית המשודרגת לא יעשו את העבודה, יש גם שלל סמלי AMG.
צילום: מנהל
במירוץ הסוסים הגרמני נוטלת ה-AMG החדשה (בגרסת ה-S) את כתר ההספק, לאחר שעקפה את ה-RS6 של אודי ו-605 הסוסים שלה. אבל כל זה נכון רק כל זמן שנשארים בגבולות אירופה - בארה"ב קאדילק היא עדיין מלכת הסוסים בקטגוריה הזו עם ה-CTS-V, שמנועה מפיק 640 כ"ס! עכשיו נשאר לראות האם ב.מ.וו תצטרף למירוץ החימוש עם ה-M5 החדשה הצפויה בקרוב (סדרה 5 חדשה אך הוצגה), או שכמו עם ה-M3/M4 תחליט להתמקד בדברים אחרים.
לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.