​לנד רובר דיפנדר אוקטה בארץ – החל ב-1,511,000 שקלים

גרסת קיצון לרכב השטח של לנד רובר, עם מפרט טכני משופר לכביש ולשטח, הידור ופאר נוספים, מיתוג נפרד. וגם: יבוא מארה"ב, ולאר משופר במחיר

חברת המזרח, יבואנית לנד רובר, הכריזה היום (שלישי) על תחילת היבוא של אוקטה, הגרסה היותר חזקה, מבצעת ומהודרת של לנד רובר דיפנדר, ולזו מיתוג ייחודי משלה.

אוקטה (על-שם הצורה המתומנת אוקטגון המאפיינת יהלומים רבים) הוצגה ב-2024, חמש שנים לאחר השקת דיפנדר החדש (L663). המנוע המשרת את הרכב הוא בנזין כפול-מגדשים 4.4 ליטר V8 שמקורו בב.מ.וו והוא מכהן בשתי גרסאות נוספות של הדגם עם 425 כ"ס ו-525 כ"ס.

1711646צילום: לנד רובר

מספרים לביצועים
כאן הסיפור אחר, גם בגלל ניהול מנוע שונה, גם בגלל מערך היברידי-מתון (48 וולט). ובכן, מנוע הבנזין מייצר 635 כ"ס ב-5855-7000 סל"ד ו-76.5 קג"מ ב-1800-5855 סל"ד – לרצועת כוח מאוד מאוד רחבה (5200 סל"ד) וממש עמוקה. על זה מתווסף מנוע חשמלי המנפק 27 כ"ס ו-17.8 קג"מ, וזה מאפשר, גם, במצב 'שיגור דינמי' מומנט של 81.5 קג"מ. כל אלה, יחד עם תיבה אוטומטית בת 8 הילוכים והנעה כפולה-קבועה מסדרים לרכב האצה של 4 שניות או 4.2 שניות ל-100 קמ"ש (לפי קוטר החישוק), והמהירות המרבית היא 250 קמ"ש.

במפרט הטכני גם נעילה אחורית ומרכזית, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, יחס העברה נמוך, ובגרסה זו שילוב הידראולי של המתלים לצמצום זוויות הגלגול בנהיגה תחת עומס בפניות. הרכב מוצע עם צמיגי 275/60-20 ו-275/50-22, האחרון עם גלגלי "33, לראשונה בלנד רובר, ובהיצע גם צמיגי גודייר Advanced All-Terrain1. בנוסף, לרכב בלמי ברמבו עם דיסקים קדמיים מגודלים ל-40 ס"מ, 36.5 ס"מ מאחור, היגוי קצר מהרגיל. 

1711650צילום: לנד רובר

אוקטה משמר את רוב הממדים של דיפנדר 110 הרגיל; בסיס הגלגלים 302.3 ס"מ, האורך 500 ס"מ, הגובה 200 ס"מ. בגרסה גדל מפשק הסרנים מלפנים ב-6.6 ס"מ ל-177.2 ס"מ, ומאחור ב-6.9 ס"מ ל-176.9 ס"מ. שינויים אלה הביאו גם לתוספת של 5 ס"מ ברוחב הרכב ל-206 ס"מ.

לרכב נתוני מרכב עדיפים לשטח; מרווח הגחון במצב 'שטח' 32 ס"מ, והזוויות במצב זה הן 40 מעלות לגישה, 29 מעלות במעבר, 42 מעלות לנטישה. להשוואה, בדיפנדר הרגיל: מרווח הגחון במצב 'שטח' 29.1 ס"מ, והזוויות במצב זה הן 37.5 מעלות לגישה, 27.8 מעלות במעבר, 40 מעלות לנטישה. כאן יצוין כי לאוקטה כושר צליחת מים עד 1 מטר (90 ס"מ ברגיל).

1711636צילום: לנד רובר

נפח תא המטען הוא 876 ליטרים ברגיל, 1876 ליטרים עם קיפול מושבים, ומשקל הרכב 2673 ק"ג.

מיתוג ואבזור
אוקטה שונה מדיפנדר הרגיל בפריטים בחזית ליצירת הופעה מעט אלגנטית יותר. במפרט האבזור: תאורת לד מטריקס, חישוקי "22, גג פנורמי, מצלמות היקפיות כולל 'מכסה מנוע שקוף', תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים שיש להם זיכרונות, אוורור וחימום ומוטמעים בהם רמקולים, בקרת אקלים תלת-אזורית, מערכת שמע של מרידיאן. במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור אקטיבי של רכב בשטח מת, התרעות תנועה חוצה והתנגשות מאחור. 

1711635צילום: לנד רובר

דיפנדר אוקטה מוצע במחיר של 1,511,000 שקלים; מחירה של מהדורת 'בלק' הוא 1,622,000 שקלים וזו של 'אדישן וואן' הוא 1,666,800 שקלים.

זה ואף אלה
במסיבת העיתונאים ציינו אנשי חברת המזרח כי המסירות של לנד רובר ב-2025 הגיעו במחצית הראשונה של השנה ל-401 יחידות, גידול של 55% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. 

1711649צילום: לנד רובר

עוד הוסיפו כי בקרוב יחל יבוא דגמי ריינג' רובר איווק וריינג' רובר ספורט בתקינה אמריקאית, להספק ולאבזור משופרים, תמורה עדיפה. ריינג' רובר ולאר, דגם הפנאי בגודל בינוני, מוצע כעת עם מנוע טורבו-בנזין 3 ליטר 6 צילינדרים המייצר 400 כ"ס במחיר 567,000 שקלים; עד כה הוצע ולאר עם מנוע זה ב-712,000 שקלים. 

חברת המזרח תקיים ימי מכירות ב-17-18 ביולי.  

1711652צילום: לנד רובר

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.