שוב זו קורולה: 205 קמ״ש בכביש בגין בירושלים

נהג בן 20 נתפס נוהג כמעט פי שלושה מהמותר בכביש עירוני מרכזי. כתב אישום הוגש, הרכב הוחרם והנהג נשלח למעצר בית

נהג בן 20, תושב בית חנינא, עומד לדין לאחר שנתפס ב-14 בדצמבר 2025 נוהג במהירות חריגה של 205 קמ״ש בדרך מנחם בגין בירושלים, קטע כביש שבו המהירות המותרת היא 80 קמ״ש. העבירה תועדה באמצעות מצלמת מהירות משטרתית, והחומר הועבר ליחידת את״ן ירושלים.

בלשי היחידה עצרו את הנהג ואת רכבו, והוא עוכב לחקירה. היום הוגש נגדו כתב אישום, ולבקשת התביעה הורה בית המשפט על מעצר בית ופסילת רישיון עד החלטה אחרת.

גם במקרה הזה, הרכב המעורב אינו מכונית ספורט או דגם יוקרה, אלא טויוטה קורולה רגילה, אחת המכוניות הנפוצות ביותר בישראל. ברוב גרסאותיה, המהירות המרבית המוצהרת של הקורולה נמוכה משמעותית מהנתון שנמדד. מדובר בדפוס שחוזר על עצמו בדיווחי משטרה מהשנים האחרונות, שבהם עבירות מהירות קיצוניות מבוצעות דווקא ברכבים משפחתיים סטנדרטיים.

1706927-צילום מסך 2025-02-16 133544.png

צילום: משטרת ישראל

המספרים מאחורי מצלמות המהירות

מצלמות א-3 פועלות בישראל למעלה מעשור ומהוות את עמוד השדרה של אכיפת המהירות האוטומטית. לפי נתוני משטרת ישראל, בשנת 2022 נרשמו באמצעותן כ-216 אלף דוחות מהירות, בשנת 2023 כ-169 אלף דוחות, ובשנת 2024 כ-170 אלף דוחות נוספים. מדובר בהיקף אכיפה גבוה ומתמשך, גם אם בשנה האחרונה נרשמה ירידה מסוימת ותנודתיות במספר הדוחות.

לצד מספר הדוחות הגבוה, אין נתונים פומביים ומלאים לגבי שיעור ההרשעות בפועל בבתי המשפט על בסיס מצלמות א-3. המשטרה אינה מפרסמת כמה מהדוחות מסתיימים בהרשעה, כמה מבוטלים וכמה נסגרים בהסדרים שונים. היעדר השקיפות הזו מלווה את המערכת שנים, ותורם לביקורת ציבורית ומקצועית על יעילות ההרתעה של מדידת מהירות נקודתית בלבד.

במשטרת ישראל מדגישים כי נהיגה במהירויות כאלה היא התנהגות פזיזה ומסכנת חיים, וכי האכיפה נגד עברייני תנועה תימשך ללא קשר לסוג הרכב.

עוד באותו נושא

טויטה קורולה 200 קמ״ש

ההיגיון יצא לחופשה: איך נתפסה קורולה ב-200 קמ״ש?


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.