רכבי הסלבס: במה נוהג ערן זהבי?
זה שהוא אחד משחקני הכדורגל הגדולים שידעה המדינה, זה ברור, אבל מסתבר שלערן זהבי יש גם טעם מאוד יוצא דופן במכוניות. אבל חכו שתראו את המכונית של אשתו...
אמרתם "ערן זהבי" אמרתם "אייקון" ולא צריך להיות חובב כדורגל, אוהד שלו או לדעת מה ההבדל בין פאול, נבדל ופנדל כדי להכיר את השם. כאשר הגיע הזמן להצטייד בגלגלים המתאימים הוא בחר בדגם שגם אם אתם לא חובבי רכב, אוהדי מרצדס או יודעים מה ההבדל בין אלטרנטור, רדיאטור וקרבורטור – תדעו שזה לא עוד רכב על הכביש. כמו זהבי, גם הגלגלים שלו הם אייקון מוטורי – במקרה שלו – מרצדס G קלאס בגרסת ה-G63 AMG.
כי בסופו של דבר, אין הרבה כלים שמשדרים עוצמה ונוכחות יותר מאשר רכב השטח הקשוח של מרצדס, גם כאשר הוא מצויד עם מנוע שמתאים יותר למכונית ספורט וגם בגרסה הזו הסיכוי שיראה שטח נמוך מהסיכוי לראות את זהבי עם נבחרת ישראל במונדיאל 2026.
-
הספק
585 כ"ס
-
תאוצה 0-100
4.4 שניות
-
החל מ-
2,100,000 שקלים
ומכיוון שלא מדובר ברוכש מרצדס G קלאס רגיל, ומכיוון שזה בהחלט אינו G קלאס רגיל, גם להגיע אליו היה בדרך מיוחדת מאוד. הרכב הגיע לכאן דרך סוכנות "בוואריאן מוטורס" שבין השאר אחראית לשלל יהלומים מוטורים שנעים על הכבישים (מרולס רויס קולינן ועד למבורגיני רוולטו שתיים מהמכוניות היקרות ביותר בישראל). רק שלירן אלדין "דילר המכוניות של הסלבס" כפי שהוא מכונה, דאג גם לתת לה את הטאץ' הייחודי עם ריפודי עור בשילוב אלקנטרה כחולה, המותאמת גם לצבע הקאליפרים, תאורת גג שמדמה שמי כוכבים ועוד.
מרצדס G קלאס הנוכחי, הוא במידת מה דור שני של אגדת השטח של היצרנית. במידת מה מכיוון שהרכב עבר כל כך הרבה עדכונים וגלגולים שקשה להגדיר את כל תקופת הייצור הראשונה שלו מ-1979 עד להצגת הדגם העדכני ב-2022 כדור אחד. מכל מקום, בבסיס שלו הוא עדיין שומר על יכולות השטח שהפכו אותו לסמל שהוא, אבל הפעם כבר לא כלי צבאי בבסיסו, אלא רכב יוקרה של ממש, גם כאשר יש לו שלדת סולם, שלוש נעילות דיפרנציאל, 27 ס"מ של מרווח גחון ושאר רכיבי שטח.
אבל ה-G63AMG הוא כבר חיה אחרת לגמרי. כאן יש את הסמן הימני-ספורטיבי-קיצוני שלו. מנוע ה-4.0 ליטר V8 מוגדש הטורבו שלו מייצר 585 כ"ס ו-86.7 קג"מ. יורה את 2.6 הטון שלו ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות ועד 220 קמ"ש מירביים. גם העיצוב החיצוני אורז סממנים ספורטיביים וניפוחי מרכב לכל אורך 487 הס"מ שלו לכל גובה 198 הס"מ שלו.
כמה עלה התענוג? לא ברור. אצל היבואנית הרשמית המחיר מתחיל ב-2.1 מיליון שקלים לפני שמתחילים לחגוג עם תוספות, שינויים והתאמות אישיות. ותנו לנו לומר לכם, לכלי הזה יש לא מעט מהן.
אלא שה-G קלאס הבריון הוא לא הממתק היחיד שיש בחניה של משפחת זהבי, שכן רעייתו שי מתניידת בפורשה קאיין היברידי, גם הוא הגיע דרך בוואריאן מוטורס. אם ערן אחראי לספורטיביות על המגרש, אצלה, האירוע הולך לכיוון הספורטיבי בהתנהגות הכביש.
הקאיין שלה הוא משנת הייצור האחרונה של הדור היוצא, 2024, שמייצר 462 כ"ס ו-71.3 קג"מ ממנוע ה-3.0 ליטר טורבו. ההנעה כמובן כפולה והביצועים זריזים בהחלט – 5 שניות ל-100. איטי מעט בתאוצה ל-100 מה-G קלאס של ערן, אבל שי תוכל להגיע ל-253 קמ"ש מירביים. מחיר התענוג? סביבות 1.1 מיליון שקלים, אבל מי סופר.
כתבות אחרונות
-
ניר בן טובים , 24/12/2025 -
ניר בן טובים , 24/12/2025המבוך / המסמר האחרון בסטיישן של וולוו
-
אלי שאולי, 24/12/2025מקסוס e-דליבר 5 בגרסת קומבי – המחיר החל מ-205,000 שקלים
-
ניר בן טובים , 24/12/2025"רכב עולה כאן 2000 שקל": כך נראית התופעה ברשת הפלסטינית
-
ניר בן טובים , 24/12/2025תמרור אזהרה לפורשה בסין
-
ניר בן טובים , 24/12/2025שוב זו קורולה: 205 קמ״ש בכביש בגין בירושלים
-
אלי שאולי, 23/12/2025MG S6 בישראל – המחיר החל מ-178,888 שקלים
-
אלי שאולי, 23/12/2025MG S5 בארץ – המחיר החל מ-148,888 שקלים
-
אלי שאולי, 23/12/2025דיפאל S05 - מבחן דרכים