עוד הדלפה: רולס-רויס 200EX

מכונית התצוגה שהיא למעשה ה"בייבי רולס" הקרבה ובאה נחשפת יום לפני הזמן

הפעם היו אלה עיתוני בריטניה שלא התאפקו וחשפו באתריהם, יום לפני הסרת האמברגו, את התמונות הראשונות של ה-200EX: מכונית "נסיונית" (כפי שמעידות האותיות EX, דהיינו Experimental), שתוצג בתערוכת ז'נבה ומבשרת על ה-RR4 – הרולס-רויס ה"קטנה" הקרובה שתצא לשוק בשנה הבאה (וכנראה תוצג בגרסת ייצור סופית בתערוכת פרנקפורט השנה). מכוניות EX קודמות של רולס-רויס בגלגולה הנוכחי הגיעו לייצור ללא שינויים של ממש: ה-100EX של 2004 הפכה לפאנטום דרופהד קופה, וה-101EX הפכה לפאנטום קופה. בעקבות שבירת האמברגו כבר הכריזה היום רולס-רויס רשמית על ה-200EX, עם ערכת עיתונות מלאה ותמונות בגודל מלא.
 
צילום: מנהל 
 
רולס-רויס קטנה? ענין יחסי, כמובן. אורכה של ה-200EX הוא 5.40 מ', שזה 43 ס"מ פחות משל הפאנטום; בסיס הגלגלים, 329.5 ס"מ, קצר ב-28 ס"מ. אבל זו עדיין מכונית ענקית שמגמדת ב.מ.וו סדרה 7 (שתרמה ל-200EX לא מעט מכלולים כגון מיתלים), מרצדס S-קלאס ושאר נציגות מקטגוריית הפאר. היא מצויידת כמו הפאנטום במנוע V12, אך מדובר במנוע חדש שרולס-רויס לא מרחיבה את הדיבור עליו. נפחו כ-6 ליטרים והוא פותח כנראה ממנוע ה-4.4 ל' V8-טורבו של ה-7 הנוכחית.
בקווי העיצוב אי אפשר לטעות – הקשר לפאנטום (ולמסורת של רולס-רויס) חד משמעי, כולל פרופורציית הגובה הניכרת ודלתות ה"התאבדות" האחוריות (שרולס-רויס מכנה Coach doors). חישוקי "20, שבדרך כלל אנו נוטים לייחס כשייכם למכונית התצוגה בלבד, נראים בהחלט במקום כאן ואפשר להניח כי זו גם תהיה מידתם בדגם הסדרתי. ולגבי תא-הנוסעים... נו, שפטו בעצמכם.


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.