גרסת הביצועים "מאך 1" (Mach 1) של
פורד מוסטנג חוזרת לחיים. 17 שנים אחרי שהופיעה לאחרונה ויותר מיובל להצגתה לראשונה, המאך 1 תחזור להיצע כגרסת ביניים בין ה-GT הרגילה לשלבי הקיצונית.
המאך 1 מבוססת על
פורד מוסטנג 5.0 ליטר (GT בקיצור), ומציעה הספק משודרג של 480 כ"ס (20+) ב-7,000 סל"ד ומומנט מרבי זהה של 58.2 קג"מ ב-4,600 סל"ד. היא מאמצת כמה רכיבים מהשלבי GT350, בהם תיבת שישה הילוכים עם צלחת כפולה למצמד ומהלך בורר קצר, סעפת יניקה ומערכת קירור שמן. את המאך 1 ניתן להזמין גם עם תיבת 10 הילוכים אוטומטית שהותאמה במיוחד (כיול, ממיר מומנט). נתוני ביצועים לא פורסמו.
המאך 1 היא קודם כל מהדורת עיצוב, ומלבד תוספת הכוח תציע גם חרטום חדש (שגם משפר את היעילות האווירודינמית). העיצוב מזכיר את דגמי המאך 1 מהעבר, כולל פגוש שונה, מסיט רוח קדמי וספויילר אחורי. יש גם חישוקים קלים בעיצוב רטרו ("19 ברוחב "9.5 מלפנים ו-"10 מאחור), גרפיקת מאך 1 ועוד.
צילום: פורד
לראשונה פורד תציע את המאך 1 גם עם ערכת התנהגות כביש משופרת. זו כוללת חישוקים רחבים יותר ("10.5 מלפנים ו-"11 מאחור), מסיט רוח קדמי מוגדל, כנף אחורית גדולה ועוד.
צילום: פורד
שיווק
פורד מוסטנג מאך 1 יחל בארה"ב באביב 2021. מחירים לא פורסמו. נכון לעתה לא ידוע על כוונה לשווקה גם בישראל, אך מחברת דלק מוטורס, יבואנית המותג, נמסר כי הנושא "בבדיקה".
צילום: פורד
צילום: פורד
צילום: פורד