שיאומי SU7 Ultra: מכונית הסדאן החשמלית המהירה בעולם חוזרת עם כל 1,548 כוחות הסוס

אחר סערה בקרב בעלי הרכב, שיאומי משחררת עדכון תוכנה שמחזיר את מלוא הביצועים


שיאומי, יצרנית האלקטרוניקה הסינית, משיבה את מלוא העוצמה לרכב הדגל שלה, ה-SU7 Ultra, עם עדכון תוכנה חדש שמחזיר את כל 1,548 כוחות הסוס שהובטחו. המהלך מגיע בעקבות תלונות של בעלי הרכב על הגבלה קודמת שהפחיתה את ההספק ל-900 כ"ס בלבד, במטרה לשפר את הבטיחות.

ביצועים חסרי תקדים

ה-SU7 Ultra מצויד בשלושה מנועים חשמליים מתקדמים המאפשרים הנעה כפולה עם הספק מרבי של 1,548 כ"ס. המנועים מסוגלים להגיע ל-27,200 סל"ד, והמערכת כוללת גם בקרת מומנט חכמה לשיפור האחיזה והיציבות. התוצאה: תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 1.98 שניות בלבד ומהירות מרבית של מעל 350 קמ"ש. בנוסף, הרכב השיג זמן שיא במסלול הנורבורגרינג, עם הקפה של 6 דקות ו-46.874 שניות, מה שהופך אותו, בהגדרה "למכונית הסדאן החשמלית המהירה ביותר בעולם". 

1708587צילום: יצרן

עיצוב וטכנולוגיה מתקדמים

ה-SU7 Ultra כולל עיצוב יוקרתי עם חמישה מטרים רבועים של ריפודי אלקנטרה בשילוב סיבי פחמן. המושבים כוללים חימום עם טכנולוגייות חדישות לעיסוי, בעוד שמערכת שמע מתקדמת עם 25 רמקולים וסינון רעשים אקטיבי מספקת חוויית שמע ובידוד, לימים רגועים או סוערים, תלוי במצב הרוח.

מערכת ההפעלה של הרכב היא HyperOS של שיאומי, המשלבת אינטגרציה חכמה בין מערכות הרכב, ניווט ובינה מלאכותית. הרכב מצויד במערכת Xiaomi Pilot עם שני שבבי Orin X, המאפשרים ניווט בזמן אמת, מעבר נתיבים אוטונומי וחניה חכמה. בנוסף, מערכת הטעינה כוללת מתח של 897V, המספק טעינה מהירה מ-10% ל-80% תוך 11 דקות בלבד, עם טווח נסיעה של 620 ק"מ לפי תקן סיני. 

תגובת שיאומי

בעקבות התגובות הנזעמות של הלקוחות, שיאומי הודיעה כי היא מסירה את ההגבלה ומחזירה את מלוא הביצועים לרכב. בהצהרה רשמית נמסר: "אנו מעריכים את המשוב הנלהב מהקהילה שלנו ונבטיח תקשורת שקופה יותר בעתיד".  המהלך הזה מדגיש את האתגרים החדשים שעומדים בפני יצרני הרכב בעידן שבו תוכנה מגדירה את יכולות הרכב, ואת הציפיות הגבוהות של הלקוחות לקבל את המוצר המלא שהובטח להם.

לא הכול וורוד

ב-29 במרץ 2025, התרחשה תאונה קטלנית בכביש המהיר דז'ו-שאנגראו שבמחוז אנחווי, סין, כאשרה- SU7 של שיאומי התנגש במחסום בטון ועלה באש, מה שהוביל למותן של שלוש סטודנטיות.

לפי נתוני החברה, הרכב נסע במהירות של 116 קמ"ש במצב נהיגה אוטונומית (NOA) כאשר זיהה עבודות בכביש, התריע על מכשול והעביר את השליטה לנהג, שהמשיך בבלימה אך התנגש במחסום במהירות של כ-97 קמ"ש. לאחר ההתנגשות, הופעלה מערכת החירום של הרכב, והוזעקו שירותי ההצלה, שהגיעו למקום בסביבות השעה 23:00.

שיאומי מסרה כי כל דלתות הרכב מצוידות בידיות פתיחה מכניות לשעת חירום, אך לא ברור אם נעשה בהן שימוש. האירוע עורר דיון ציבורי נרחב ברשתות החברתיות בסין לגבי בטיחות מערכות הנהיגה האוטונומיות, והוביל לירידה של כ-5.5% במניית שיאומי בבורסה של הונג קונג. בתגובה, החברה הקימה צוות חקירה מיוחד, משתפת פעולה עם הרשויות ומתחייבת לשקיפות מלאה במהלך החקירה.

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.