טויוטה קורולה הנוכחית הוצגה בשנת 2018 והיא הדור ה-12 בשושלת שהחלה בשנת 1966. לפי הזמן המקובל בתעשייה בכלל ובטויוטה בפרט, ניתן לצפות כי טויוטה תכריז על דור חדש בעתיד הקרוב – אולם עד שזה יקרה היצרנית מתכוונת לפרוט לכמה אמריקאים (בעיקר) על מיתרי הנוסטלגיה עם מהדורת FX החדשה.
מי זו FX?
הדור החמישי של טויוטה קורולה (מ-1983) הציע בחלק משווקי העולם את קורולה האצ'בק בגרסת FX16 שהייתה למעיין גרסה חמימה למשפחתית האפרורית מיפן. היא זכתה למחמאות ממגזיני רכב וחובבים בתקופה על שילוב בין מנוע זריז – 1.6 ל' עם 16 שסתומים (ומכאן השם) שהפיק 108-124 כ"ס וביצועים טובים לזמנו (כ-10 שניות ל-100 קמ"ש) יחד עם התנהגות כביש מהנה ומחיר נוח. היו ימים.
צילום: טויוטה
בחזרה להווה, כאמור, טויוטה תציע במספר מצומצם של שווקים את קורולה במרכב האצ'בק במהדורת FX שייצורה מוגבל – 1,600 יח' בלבד יוצעו בארה"ב, למשל. לשם פרופורציה נציין כי טויוטה מסרה בשנה הקודמת כ-233,000 קורולה בארה"ב.
נציין כבר עכשיו כי מהדורת FX אינה מציעה שינויים למפרט הטכני או כל כיול ספורטיבי למתלים ולהגה, וחבל. המנוע יהיה אותו 2.0 ל' בנזין אטמוספרי (לא היברידי) אשר מפיק 169 כ"ס ומומנט של 20.9 קג"מ. התיבה היא מהסוג הרציף וההנעה קדמית.
צילום: טויוטה
מה כן עושה אותה ל-FX?
השינויים העיקריים נוגעים לעיצוב החיצוני אשר זוכה כאן למופע ספורטיבי ודינאמי מזה של קורולה האצ'בק מן השורה. בחזית ניתן לראות סבכה אגרסיבית יותר, פגוש ספורטיבי למראה וגימור שחור לבתי תאורת הערפל. מראות הצד בעלות חיפוי שחור גם הן כאשר מאחור המוטיב השחור חוזר בפגוש הספורטיבי למראה, בסמל טויוטה המושחר ובכנף החדשה.
האלמנט הבולט ביותר הם החישוקים הלבנים בקוטר 18 אינץ' אשר אמורים להתכתב עם אלה שהוצעו ב-FX16 המקורית ועם מכוניות הראלי של התקופה. בנוסף, הכיתוב קורולה הוחלף לכזה בפונט המזכיר את אותו אחד שהיה לקורולה ההיא. קורולה FX תוצע בשלושה צבעי מרכב: לבן 'קרח', כתום 'תופת' או כחול מטאלי.
צילום: טויוטה
סביבת הנהג ממשיכה בקו הספורטיבי-קליל ומוסיפה גלגל הגה עם תפירה כתומה, מוטיב שחוזר על עצמו לרוחב סביבת הנהג כולה: בקונסולה המרכזית, בדשבורד, דיפוני הדלתות, ידית ההילוכים, המושבים ועוד. המושבים עצמם ספורטיביים למראה ומציעים תמיכה עדיפה, כך טויוטה. באופן מעט מוזר, ה-FX מבוססת על רמת הגימור הבסיסית בשוק האמריקני כך שהיא מגיעה עם אבזור דל-יחסית הכולל מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ' בלבד ולוח מחוונים מוקרן צנוע (7 אינץ').
צילום: טויוטה