סיאט מתקדמת לייצור המוני של רכבים חשמליים קומפקטיים

צעדים ראשונים וחשובים בדרך להתבססות יותר משמעותית בשוק הרכב החשמלי, עבור הקונצרן

חברת סיאט, יצרנית הרכב הספרדית, מדווחת על התקדמות דרמטית בפרויקט הדגל שלה לייצור רכבים חשמליים קומפקטיים במפעל מארטורל בברצלונה.

החברה ציינה שני הישגים קריטיים המקרבים אותה לתחילת הייצור הסדרתי המתוכנן לשנת 2026: השקת מערכות סוללה בשלב קדם-סדרתי והפעלת מכבש חדש לייצור חלקי מרכב. צעדים אלו הם חלק מהאסטרטגיה הרחבה של קבוצת פולקסווגן כדי להפוך למובילה בשוק הרכב החשמלי בחצי האי האיברי.

מהפכת הייצור: מתקני סוללה חדישים ולוגיסטיקה חכמה

מערכות הסוללה המיוצרות כעת בשלב קדם-סדרתי כבר החלו לצאת מפס הייצור, והרכבתן מתבצעת באולם חדש שנבנה במיוחד וחובר ישירות לאולם הייצור הראשי. מתקן ייצור הסוללות, שצפוי להיות מושלם במלואו עד 2025, עורך בשלב זה בדיקות טכנולוגיות ותהליכים בתנאי אמת. המפעל, שישלב אוטומציה מתקדמת עם עבודה ידנית בשלבים הראשוניים, יעבור בהמשך לתהליכי ייצור אוטומטיים לחלוטין ויעסיק כ-500 עובדים.

כושר הייצור השנתי יגיע ל-300,000 "רצפות" סוללה, המיועדות באופן בלעדי לדגמים החשמליים שייוצרו במארטורל, בהם קופרה רוואל ופולקסווגן ID.2.

בתחום הלוגיסטיקה, סיאט משקיעה רבות בייעול שרשרת האספקה. נבנה גשר באורך 600 מטרים הכולל מערכת מסוע מתקדמת, שתאפשר העברת סוללות ישירות לקו ההרכבה הסופי. מערכת הובלה אוטומטית זו תבטיח אספקה מדויקת ורציפה לפסי הייצור. כדי לפנות מקום לייצור הרכבים החשמליים, כבר בתחילת 2025 הועבר ייצור דגמי האיביזה והארונה הוותיקים לקו ייצור נפרד.

מרקוס האופט, מנהל הייצור הזמני של סיאט וקופרה, הדגיש כי הצעדים הללו הם חיוניים להגשמת חזונה של סיאט להוביל את המעבר לניידות חשמלית באזור הנדון.  

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.