ב.מ.וו M2 היא אולי השריד המוטורי הטהור ביותר בהיצע הדגמים של היצרנית הבווארית. היא
נחשפה לראשונה בדור הנוכחי בשנת 2022 עם המתכון הפשוט של הנעה אחורית, מנוע חזק ואפילו עם אופציה לתיבה ידנית. חלפו מאז כשלוש שנים, במהלכן היא אפילו זכתה ל
מתיחת פנים מוקדמת שגם העלתה את ההספק ל-480 כ"ס. למרות שהיא עלתה במשקל והעיצוב אינו מבריק – חובבי הרכב מהללים במקהלה.
כעת חושפת היצרנית את גרסת CS – גרסה ספורטיבית וממוקדת אפילו יותר של מכונית הספורט הקטנה.
צילום: ב.מ.וו
נתחיל ממה שחשוב
ראשית, ה-CS החדשה זוכה למהדורה מחוזקת של מנוע ה-3.0 ל' טורבו המוכר של היצרנית, למעשה מהדורה המיישרת קו עם M4 קומפטישן כפולת הנעה. גרסת ה-CS תעמיד לרשות הנהג הספק מירבי של 530 כ"ס ב-6,250 סל"ד ותקרת הסל"ד עומדת על 7,200 סיבובים. נתון המומנט עומד על 66.2 קג"מ בטווח שבין 2,650 סל"ד ל-5,730 סל"ד. נתונים אלה מציגים תוספת של 50 כ"ס ו-5.1 קג"מ בהתאמה.
צילום: ב.מ.וו
לפי ב.מ.וו, מעבר לשיפור בתפוקה המנוע המעודכן מציע מפות ניהול מעודכנות לשיפור תגובות המנוע בהתאם למצב הנהיגה הנבחר. בנוסף, אל המנוע הוצמדה מערכת פליטה אקטיבית חדשה שאחראית לחלק מהשיפור בביצועים אך חשוב לא פחות – לצליל שונה וספורטיבי יותר מזה של M2 "רגילה".
כאן זה המקום לציין כי CS מוצעת רק עם התיבה האוטומטית של היצרנית (8 הילוכים) וללא אופציה לתיבה ידנית. הביצועים משופרים: 3.8 שניות ל-100 קמ"ש, קיצור של 0.2 שניות ביחס ל-M2 "רגילה". ל-200 קמ"ש היא תאיץ ב-11.7 שניות, שיפור של 1.2 שניות. המהירות המירבית עומדת על 302 קמ"ש.
צילום: ב.מ.וו
כמובן, M2 CS זוכה לכיול חדש למערכי המתלים (כולל הנמכה של 8 מ"מ), ההיגוי, הדיפ' האחורי והבלמים שמגיעים כעת כסטנדרט עם קאליפרים אדומים. בלמי M קרמיים מוצעים כאופציה בתוספת תשלום. החישוקים יחודיים לדגם זה והצמיגים הם בגודל 275/35R19 מלפנים ו-285/30R20 מאחור. החישוקים עצמם הם קלי משקל, כך ב.מ.וו, ויחד עם שימוש נרחב יותר בסיבי פחמן ה-CS קלה בכ-30 ק"ג מ-M2 המוכרת.
צילום: ב.מ.וו
חיצונית ה-CS זוכה להופעה אגרסיבית יותר המשלבת לא מעט אלמנטים מסיבי פחמן, מוטיב שחוזר על עצמו גם בסביבת הנהג המעודכנת. בחזית יש סבכה מעודכנת הכוללת כליות שונות ופתחי אוורור שעוצבו מחדש בפגוש, אולם עיקר השינויים נוגעים לחישוקים שכבר הוזכרו ולחלק האחורי. מאחור ניתן להבחין בדיפיוזר חדש ואגרסיבי וגולת הכותרת היא כנף "זנב הברווז" החדשה המעטרת את מכסה המנוע.
צילום: ב.מ.וו